Ik ga een stapje verder, SQL

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Machiel K

Machiel K

14/09/2012 15:09:11
Quote Anchor link
Hallo.

Ik ben vandaag aan mijn nieuwe hoofdstuk begonnen. Ik ben ooit door een vriend met aanraking gekomen met PHP en nu leer ik mezelf steeds verder deze uitgebreide wereld in.

''' Ik heb bedacht om de bladzijde SQL nu te gaan lezen. '''

Ik ben een ledensysteem aan het maken. Ik heb nu al registreer, inloggen, activatiemail, wachtwoord vergeten, welke gebruiker is online.

Nu loop ik tegen één ding aan, ik wil dat in mijn tabel Gebruikers ook IP komt te staan en daarbij het IP waarmee het lid zich het laatst mee heeft ingelogd en het IP waarop de gebruiker zich geregistreerd heeft.

Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen?

Alvast bedankt voor de hulp
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:59:42
 
- SanThe -

- SanThe -

14/09/2012 15:15:43
Quote Anchor link
Zie de superglobal $_SERVER.
Daar vind je het ip-nummer in.
 
Remco schrubben

remco schrubben

14/09/2012 21:02:08
Quote Anchor link
Zoals Santhe zegt even kijken naar de global $_SERVER. Deze heeft ook een functie om iemands ip adres te kunnen achter halen waarmee hij/zij inlogt.

Je zou dan in je MYSQL 2 velden kunnen bij maken, deze noem je bijvoorbeeld: r_ip (Registratie IP) en i_ip (Inlog ip). Dan bij het inloggen update je alleen de i_ip veld.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.