Ik krijg  niet weg

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Meddiecap B

Meddiecap B

21/09/2010 21:25:37
Quote Anchor link
Hoi

Ik heb een database met gegevens gekregen die ik om moet zetten naar een nieuwe database.

Ik deze oude gegevens zit her een der een Â. Ik krijg deze niet weg.

Ik heb al enkele functies met php geprobeerd zoals str_replace, ltrim($var,'Â') en ltrim($var,'Â') om die  weg te halen als ik de data uitlees, maar dat wil niet werken.

De tekenset is latin1_swedish_ci.

Iemand een idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 07:03:40
 
Veur Heur

Veur Heur

21/09/2010 21:34:22
Quote Anchor link
heeft de nieuwe database ook dezelfde characterset? en je headers? kijk ook eens naar iconv trouwens.
 
Meddiecap B

Meddiecap B

21/09/2010 21:42:51
Quote Anchor link
jup, nieuwe database heeft dezelfde characterset

EDIT: ik heb dat soort tekens alleen met data uit de oude db. ik heb zelf met het testen e.d. niet dat soort tekens gekregen in de nieuwe db...

EDIT2: mss niet het meest elegante, maar met mysql REPLACE functie een query over de gegevens laten lopen werkt wel. 't is nmlk zo dat de oude gegevens in het betreffende oude programma ipv die A niets laten zien, dus het zal wel niet gemist worden.

Vraag me wel af wat het teken is en/of hoe het erin kwam?
Gewijzigd op 21/09/2010 21:56:42 door Meddiecap B
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.