ik zoek de juiste JS code om velden na submit button klikken en email verzenden de velden worden le

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johannes davidian

johannes davidian

21/07/2022 12:30:37
Quote Anchor link
Hallo,

ik heb een probleem wanneer ik klik on submit de email wordt gestuurd met success.
maar de velden worden niet leeg gemaakt nadat submit wordt geklikt .
ik heb gezocht voor javascript code maar ik kunde niet de juiste vinden.
zelf in stackoverflow hebben ze paar oplossingen maar geen 1 is goed.
ik heb deze gelezen in google.

1-Add a click event listener to a button.

2-When the button is clicked, set the input field's value to an empty string.

3-Setting the field's value to an empty string resets the input.

ik heb in w3school bekijken over deze onderwerp en ik heb deze code samengesteld.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<html>

<div class="container">
<form id="contact" method="post">  

<h3>Quick Contact</h3>
<h4>Contact us today, and get reply with in 24 hours!</h4>
<fieldset>
<input placeholder="Your name" type="text" name="name_sender" id="name_sender" value="<?php echo $name_sender;?>">

<span class="error">* <?php echo $nameErr; ?></span>
</fieldset>
<fieldset>
<input placeholder="Your Email Address" type="text" name="email_sender" id="email_sender" value="<?php echo $email_sender;?>">
 
<span class="error">* <?php echo $emailErr; ?></span>
</fieldset>
<fieldset>
<input placeholder="Your phone number" type="text" name="phone" id="phone" value="<?php echo $phone;?>">

<span class="error">* <?php echo $phoneErr; ?></span>
</fieldset>
<fieldset>
<textarea placeholder="Type your message here.." type="text" name="content"><?php echo $content;?></textarea>
<span class="error">* <?php echo $contentErr; ?></span>
</fieldset>
<fieldset>
<button name="submit" type="submit" onclick="submitForm()" id="contact-submit">Submit</button></fieldset>

</html>    
</form></div>


hierboven ik heb in html onclick="submitForm()" toegevoegd

en deze script geschrijven :

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<script>
document.getElementById("contact-submit").addEventListener("click", submitForm);
    
function submitForm() {
  $('form[name="contact"]').submit();
  $('input[type="text"], textarea').val('');
}

</script>


maar wanneer ik contact form ingevulled en submit geklikt het email wordt niet gestuurd maar de velden worden leegemaakt.
als u de juiste code weet laat mij weten a.u.b
ik heb html code bijgevoegd dus als iemand weet hoe moet precies jS code samengesteld zijn dan kan gebruik maken van html code boven.

Ik zat te denken klik is 1 functie dus met klikken email versturen en daarna de velden leeg maken zou het magolijk zijn met JS.
sorry ik heb niet gezien

dank u wel
Gewijzigd op 21/07/2022 12:54:14 door Johannes davidian
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:08:33
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

21/07/2022 12:33:51
Quote Anchor link
Je bericht staat in je code-blok.
Pas even je bericht aan aub .
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

21/07/2022 13:28:50
Quote Anchor link
Ariën heeft je in je andere topic al uitgelegd hoe je dat het beste kunt aanpakken.
 
Johannes davidian

johannes davidian

21/07/2022 13:46:43
Quote Anchor link
ik weet het ,
het is allemal van nieuwe maken met isset functie.
maar ik wil kort houden.ik heb in stackoverflow gezien mensen met hetzelfde probleem maar ik heb de antwoorden gecheckt
zijn allemaal niet goed . ze wissen alleen de velden maar bericht wordt niet gestuurd .
ik zat ook te denken zou het met JS mogelijk zijn om 2 functies te gelijk te doen.
bijvoorbeeld. met 1 klik email versturen en velden leeg maken. ik zit twijfelen of dat is mogelijk is ?
als mij niet lukt dan ik doe gewoon 2 functies apart email sturen button en reset button.
wat betreft de boeken ik heb gisteren heleboel bekijken in amzon.nl en bol.com.
ik denk 1 book zou niet voldoende zijn om alles onder controle hebben . het moet 3-4 boeken zijn om goed te leren.
plus javascrip zo ik heb bedacht in ga via lynda.com php en JS cursus volgen iedere dag half uurtje.
ze hebben meerdere cursus voor php en JS . ik ga eerst zo beginnen en dan ik kijk verder.
ik zie dat alleen een taal leren is niet voldoende er moet ook praktische voorbeelden zijn .
kijk hier mischien het is heel simpele code om dit probleem op te lossen als kan 2 functies tegelijk uitvoeren.
maar er is geen juiste voorbeelden in google alleen maar verkeerde.
dank u wel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.