Image weergeven CSS

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bob Duisters

Bob Duisters

07/11/2012 14:46:50
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een website alleen nu was ik de pagina aan het opmaken en kwam tot de volgende conclusie:
Het volgende werkt wel:
background-image: url('././public/img/achtergrond-frank-1920x1080.jpg');
En het volgende werkt niet:
background-image: url(C:\xampp\htdocs\framework\public\img\achtergrond-frank-1920x1080.jpg);

Heeft iemand enig idee hoe dat kan?
Als ik de 2e url kopier is het plaatje wel gewoon te vinden.
De 2e url word overigens opgebouwd uit een MVC controller:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo ROOT . DS . 'public' . DS . 'img' . DS . 'achtergrond-frank-1920x1080.jpg'; ?>

Ik doe dit omdat ik zo vanuit elke view dezelfde plaatjes op dezelfde locatie aan kan roepen.

Met vriendelijke groet,

Bob
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 23:18:26
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/11/2012 14:59:14
Quote Anchor link
Bij de 1e variant gebruik je quotes ('...') en bij de 2e niet.
 
Bob Duisters

Bob Duisters

07/11/2012 15:11:54
Quote Anchor link
Terechte opmerking, echter heb ik het al met alle quote combinaties(enkele en dubbele) geprobeerd en is dit niet het probleem. Zoals hieronder heb ik het geprobeerd:
background-image: url('C:\xampp\htdocs\framework\public\img\achtergrond-frank-1920x1080.jpg');
 
Wouter J

Wouter J

07/11/2012 16:20:58
Quote Anchor link
Quotes maakt niks uit. Wat als je die DIRECTORY_SEPARATOR nou eens vervangt met /? En waarin staat de stylesheet in het eerste geval?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.