image.jpg in array plaatsen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jan Kila

Jan Kila

19/10/2009 16:29:00
Quote Anchor link
Wanneer ik doe:
$imgArray = file( $imageName );
en aangenomen dat $imageName naar een image.jpg wijst; staat er dan een binaire kopie van het plaatje in $imgArray[0]?
en
$imgArray["xyzIndex"] = file( $imageName );
zou toch ook moeten werken?
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 22:38:08
 

19/10/2009 16:34:00
Quote Anchor link
Nee, als je $imgArray = file($imageName); doet dan staat er een heel bestand als array in $imgArray. Dus niet in $imgArray[0]. Dat is gewoon de eerste regel.
Als je $imgArray["xyzIndex"] = file($imagename); doet, dan wordt het bestand als array in de array $imgArray met key xyzIndex geplaatst.
Doe maar eens var_dump op $imgArray.
 
Jan Kila

Jan Kila

19/10/2009 17:01:00
Quote Anchor link
Doe maar eens var_dump op $imgArray.
Ja, dat zag er al zo raar uit. OK, wat moet ik dan doen om een volledige binaire kopie van dat plaatje in het eerste element van het array te krijgen?
 
M Ypma

M Ypma

19/10/2009 17:02:00
Quote Anchor link
file_get_contents ?
 
Jan Kila

Jan Kila

19/10/2009 17:06:00
Quote Anchor link
Ok, even opzoeken
 
Jan Kila

Jan Kila

19/10/2009 17:08:00
Quote Anchor link
This function is similar to file(), except that file_get_contents() returns the file in a string,
Juist: en een string is geen volledige binaire representatie (vrees ik).

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Kila
 

19/10/2009 17:11:00
Quote Anchor link
Waarom niet?
Als je het in een array hebt zitten heb je ook allemaal strings. Elk element is een string in die array.
Wat wil je er eigenlijk mee doen?
 
Jan Kila

Jan Kila

19/10/2009 17:13:00
Quote Anchor link
Ik krijg een idee>
Maak een klasse; zet in een propertie van die klasse de inhoud van het plaatje.
Iemand al eens getest?

O, een lang verhaal kort:
Ik wil in een Value Object een aantal plaatjes zetten en vervolgens dat VO middels AMFPHP naar Flash sturen om et daar iets mee te doen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Kila
 

19/10/2009 17:15:00
Quote Anchor link
Jan H. Kila schreef op 19.10.2009 17:13:
Ik krijg een idee>
Maak een klasse; zet in een propertie van die klasse de inhoud van het plaatje.
Iemand al eens getest?

Dan is het nog steeds een string.
Ah, mjah, maar volgens bij blijf je het als string houden. Zou ook niet weten wat je d'r anders van moet maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door
 
Jan Kila

Jan Kila

19/10/2009 17:22:00
Quote Anchor link
Karl, als iemand met 4200+ posts het niet meer weet....
maar is nu helemaal niets dat een binaire representatie - want dat is toch een plaatje - in een envelopje stopt?
 
Rafael

Rafael

19/10/2009 17:26:00
Quote Anchor link
Als je echt binair wilt gaan werken, zul je waarschijnlijk met fopen() en dergelijke moeten gaan werken (in windows heb je nog een extra parameter 'b' om binair lezen te forceren).

file_get_contents() geeft wel een string terug, maar is in de meeste gevallen een representatie van de binaire data. Kortom... Waarschijnlijk zul je het verschil niet merken of je fopen() of file_get_contents() gebruikt voor het werken met afbeeldingen.

Heb je uberhaubt al geprobeerd of het werkt? (Mijn kennis van flash is minimaal, dus daarover kan ik je niets adviseren).
 
Jan Kila

Jan Kila

19/10/2009 17:31:00
Quote Anchor link
Dank voor de reacties.
Ik heb met var_dump van (1) plaatje gezien dat er dan meerdere "regels" in het array staan; en dat aantal is afhankelijk van het plaatje.
Maar ik ga experimenteren met fopen en dan zien we wel weer verder.
Ik kom hier op terug.
O ja, het werkte niet in Flash (anders was ik hier immers niet geweest).
 
M Ypma

M Ypma

19/10/2009 19:51:00
Quote Anchor link
file_get_contents volstaat gewoon hoor. Als je met amfphp werkt is er geen apart type voor binaire data, amfphp type cast dit ook al naar string. Dus file_get_contents geeft geen problemen, gebruik het vooral en test ook veel voor je conclusies trekt. Trial and error is de manier om dit soort dingen te proberen/
 
Jan Kila

Jan Kila

20/10/2009 11:24:00
Quote Anchor link
Dank,
Ik heb nog eens nagelezen:
get_file_contents() leest de gehele file in een string
file() leest de gehele file in een array.
Beiden hebben een vlag FILE_BINARY hetgeen de standaard waarde is.
Dus; ik kies voor file() want ik wil de inhoud van het bestand opslaan in een element van een array - en dat zou moeten gaan.
Ik ga nog eens checken met fileSize() nadat het bestand in de array staat.
Voorzover mij bekend kan ik het plaatje niet direct vanuit PHP zichtbaar maken; als ik dat mis heb graag aangeven Hoe.

Ok, voorzover ik kan nagaan werkt het in PHP allemaal goed. Het enige is dat het eerste en enige element van het array nu ineens veel meer sub-elementen bevat; dat zal wel aan het binaire karakter van de inhoud liggen.

Dan nu zoeken hoe ik de zaak via amfphp naar Flash tranporteer.
Allen dank voor het meedenken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jan Kila
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.