imagettftext() met browser emoji/unicode

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Marco Eilander

Marco Eilander

04/01/2019 12:07:33
Quote Anchor link
Hallo,


Hoe kan ik de standaard browser emoji's weergeven in imagettftext()?
Vanuit mijn database wordt het al zo weergegeven via een echo:
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 21:22:33
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/01/2019 12:50:31
Quote Anchor link
Eerste wat ik via Google vond:
https://stackoverflow.com/questions/32391005/php-function-imagettftext-to-write-text-with-smileys

Zo te zien wordt het nog een hele toer, omdat ik hier lees dat GD library een bepaalde flag niet ondersteunt, om mooie emoji's te tonen. Maar misschien is dit al verholpen in de recente versie.

Anders zul je de emoji's apart als plaatje moeten verwerken. Dat doet Facebook trouwens ook.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

04/01/2019 15:01:49
Quote Anchor link
Los daarvan, zoals ook in dat antwoord wordt aangehaald, is het technisch onmogelijk als de emoji's niet in de range zitten van het TTF-bestand, en ook niet als de GD library deze range niet ondersteunt:
Quote:
You can't also draw black and white emojis in GD. This is because GD supports only 1-3 multibyte UTF-8 characters. Emojis characters range belongs to 4 byte UTF-8 characters.

Tenzij dus ondertussen support is uitgebreid (in zowel het TTF-bestand alsook GD zelf).

Op verschillende plaatsen in die thread wordt het gebruik van ImageMagick als alternatieve oplossing aangehaald. Wellicht biedt dat meer soelaas dan GD.
Gewijzigd op 04/01/2019 15:02:43 door Thomas van den Heuvel
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.