Imap en Exif-informatie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris Martinus

chris Martinus

22/05/2012 13:38:34
Quote Anchor link
Met deze functie:

if(!empty($rAttachments [$rCounter] ['name']))
{
$rAttachments [$rCounter] ['goods'] = imap_base64(imap_fetchbody($this->connection, $msgno, $array ['part_number']));
$rCounter++;
}

Onderdeel van: imap.class.php, haal ik o.a. de attachment uit de pop3 server en maak hier met behulp van:

$Image = imagecreatefromstring($message['attachment'][0]["goods"]);
imagejpeg($Image ,'file.jpg');
rename('file.jpg', 'foto.jpg');

een jpg bestand van.

Ik mis hier echter de header data van de attachment om deze m.b.v. :

exif_read_data($filename, 0, true);
$exif['IFD0']['Orientation'];
imagerotate()

eventueel te kantelen.

Is er een mogelijkheid (met imap) om deze exif-orientation wel te ontvangen?

Chris Martinus
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 18:16:22
 
Chris Martinus

chris Martinus

25/05/2012 23:06:51
Quote Anchor link
Mag ik mijn vraag over Imap en Exif-informatie nog even onder de aandacht brengen?

Het spreekt voor zich dat ik benieuwd ben naar een tip in de goede richting.
Eenmaal op het goede spoor, kom ik zelf wel weer een stukje verder.

Chris Martinus
 
Jelmer -

Jelmer -

26/05/2012 11:25:29
Quote Anchor link
Ik denk dat PHP's image-functies niet de oorspronkelijke exif-data behouden wanneer je het bestand opslaat als jpeg.

Je kan het bestand zonder aanpassen opslaan met file_put_contents('foto.jpg', $message['attachment'][0]['goods']) o.i.d. en dan daar exif_read_data('foto.jpg', 0, true); op aanroepen. Als er al exif-data in de bijlage zat, dan zou je het er nu uit moeten kunnen halen.

Helaas moet je het bestand eerst opslaan omdat exif_read_data uit een bestand wil lezen, en niet uit een string of een stream als ik de handleiding mag geloven. Eventueel gebruik je tempnam om een naam voor je tijdelijke bestand te genereren, en unlink je hem zodra je de exif-data hebt uitgelezen.
 
Chris Martinus

chris Martinus

26/05/2012 12:24:08
Quote Anchor link
Bedankt, ik ga ermee experimenteren

Toevoeging op 26/05/2012 16:06:38:

Jelmer rrrr, nogmaals bedankt.

Met deze mogelijkheid kan ik goed uit de voeten. Ik heb het in de routine geplaatst en het werkt zoals het moet. Het is een goed alternatief voor imagecreatefromstring(). De exif informatie blijft nu behouden en is o.a. te gebruiken bij het eventueel kantelen van een afbeelding in jpeg formaat.

Chris Martinus
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.