IMG aanpassen naar resolutie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim Fendt

Tim Fendt

14/01/2011 09:50:57
Quote Anchor link
We willen een website maken die op iedere resolutie mooi te zien is.
Nu kan je wel via javascript de resolutie (browser) opvragen en doorsturen naar een bepaalde site maar het lijkt mij mooier en leuker als je het plaatje aan kan passen naar de resolutie van de bezoeker.

Bijvoorbeeld ik heb een resolutie van 1024 dan moet img.jpg 1020px breed worden
Heb ik een resolutie van 1440 dan blaast die het plaatje op naar 1440px omdat het origineel plaatje zeg 5000px is krijgt het plaatje geen blurry effect.

Kan dit? En hoe
Gewijzigd op 14/01/2011 10:09:18 door Tim Fendt
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 15:23:05
 
Kris Peeters

Kris Peeters

14/01/2011 10:29:46
Quote Anchor link
Voor zover ik weet, wordt de resolutie niet naar de server gestuurd.
Met javascript kan je wel de resolutie van je scherm detecteren en met Ajax naar de server sturen.

Het probleem is: eerst zal de pagina helemaal worden geladen en pas, met een vertraging, kan je de background aanpassen.

Is dat een probleem?
 
Tim Fendt

Tim Fendt

14/01/2011 10:37:48
Quote Anchor link
Niet echt mooi omdat het toch wel een beetje de volledige pagina gaat bedekken.
We gaan iets anders verzinnen.
 
- Mark -

- Mark -

14/01/2011 11:10:55
Quote Anchor link
Je hoeft het maar eenmalig te doen. Als je de gegevens hebt dan kun je ze in bijvoorbeeld een session opslaan zodat je het de volgende keer niet meer hoeft te controleren. Je hebt dan ook geen vertraging meer, alleen de eerste keer.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

14/01/2011 11:11:57
Quote Anchor link
Of zelfs in een cookie, dan kan de client die informatie zelf bijhouden
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/01/2011 11:35:06
Quote Anchor link
Je wilt dus 1 grote afbeelding als basis gebruiken. Bedenk wel dat dit enige laadtijd kan vragen, ondanks de steeds sneller wordende internetverbindingen.
 
Kris Peeters

Kris Peeters

14/01/2011 14:46:03
Quote Anchor link
Je kan eventueel in php een kleinere afbeelding sturen; de zelfde voor iedereen.
Wanneer de pagina geladen is, kan je de afbeelding eerst voorladen en dan vervangen (javascript).

Dan laadt de pagina veel vlugger en heeft de gebruiker minder last van het laden van de grote afbeelding.

Of dat nu allemaal een goed idee is ... ik weet het niet.
Gewijzigd op 14/01/2011 14:50:09 door Kris Peeters
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.