Include en require

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sven b

Sven b

01/06/2011 07:35:10
Quote Anchor link
Hallo Iedereen,

Ik ben nieuw op deze forum en ik hoop dat we elkaar goed kunnen helpen.

Bij deze mijn vraag:
include (connect.inc.php); of require (connect.inc.php);

Oke, het verschil is dat je bij require het bestand aanwezig moet zijn, want anders zal het script voor de rest niet uitgevoerd worden. Zeer handig. Bij include voeg je gewoon het script toe zonder iets te checken. Mocht het bestand niet aanwezig zijn dan kunnen er afhankelijk van je script rare dingen ontstaan. Bijvoorbeeld:

In 1 script heb je staan: echo "De uitkomst is $uitkomst.";
En in script 2 heb je staan: $uitkomst = 2 * 2

Wanneer script 2 niet mee komt krijg je dus op je website:
De uitkomst is.

Ik was gisteren op deze forum aan het bladeren en ik zag toch wel een aantal keren de include functie voorbij komen. Kan iemand mij een goede reden geven waarom ik uberhaupt de include functie zou gebruiken?

Edit: Het is trouwens ook zo dat ik nu het gevoel heb om alles te gaan includen of requiren. Tot hoe ver wil je gaan?

Groetjes Spacelama
Gewijzigd op 01/06/2011 07:39:01 door Sven b
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:34:24
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

01/06/2011 08:09:54
Quote Anchor link
Hoi Sven,
Persoonlijk verkies ik require bijna altijd boven include. Het is namelijk zo dat als ik een pagina wil includen, dat ik hem ook echt nodig heb.

Soms kan het echter zijn dat je graag wel wil dat de gebruikers de rest van de pagina mogen bekijken, ook al mist de file
 
Kees Schepers

kees Schepers

01/06/2011 08:22:11
Quote Anchor link
Ik gebruik meestal require, en include als bestanden dynamisch benodigd zijn dmv factory pattern bijvoorbeeld.

Ik geloof dat in Zend Framework alles include word gedaan, de motviatie daarachter weet ik niet.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.