Include van een pagina

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kees rauwer

kees rauwer

30/05/2010 17:18:11
Quote Anchor link
Hello,

Ik ben heel nieuw met PHP. Ik probeer namelijk een pagina te includen als de categorie van de pagina de pagina overeenkomt met het getal dat ik kies. Dus als de pagina categorie 1 heeft dan moet die een bepaald bestand includen. Ik heb dit zelf voor elkaar gekregen:

$sql = mysql_query('SELECT cat FROM pagina');
$row = mysql_fetch_assoc($sql);

if($row1['cat'] == "1"){
include("include/about.php");
} elseif($row1['cat'] == "3"){
include("include/services.php");
} else {
echo "De menu kan niet gevonden worden.";

Maar verder kom ik niet. Kan iemand mij helpen met het afmaken van de script, want ik weet niet wat ik precies fout doe of vergeten ben?

Alvast bedankt.
}
Gewijzigd op 30/05/2010 17:19:21 door Kees rauwer
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 23:55:49
 
Joren de Wit

Joren de Wit

30/05/2010 17:20:13
Quote Anchor link
Om te beginnen gebruik jij $row1 terwijl de betreffende data in $row zit. Wat wil je verder nog bereiken waar je hulp bij nodig hebt?

Edit: overigens in jouw scriptje weinig dynamisch. De waarden in de database zullen immers altijd hetzelfde zijn, dus het is een beetje onlogisch om daar pas in PHP bepaalde php bestanden aan te koppelen. Waarom staan die niet gewoon al in de database?
Gewijzigd op 30/05/2010 17:22:03 door Joren de Wit
 
Kees rauwer

kees rauwer

30/05/2010 17:28:29
Quote Anchor link
Woow dat is een snelle reactie! Bedankt, heb ik over het hoofd gezien.
Het werkt nog niet helemaal. Hij include nu allen about.php, maar als ik naar een pagina ga die categorie (cat) 3 heeft dan laat de script ook about.php zien in plaatst van services.php...

Het staat niet meteen in de database, omdat ik deze functie nog niet in cms geprogrammeerd is. De website moet namelijk snel online staan, vandaar dat ik het zo doe.
Gewijzigd op 30/05/2010 17:28:46 door kees rauwer
 
Joren de Wit

Joren de Wit

30/05/2010 18:02:30
Quote Anchor link
Het script dat je nu gebruikt zal altijd dezelfde pagina laden. Je fetcht namelijk altijd hetzelfde record uit de dataset die je uit de database geselecteerd hebt.

Hoe bepaal je welke pagina geladen moet worden? Via een GET variabele in de url? Kijk anders eens naar dit voorbeeld van het includen van pagina's. Dat is een uitgebreide en veilige manier.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.