include werkt niet goed

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Raymond Oomen

Raymond Oomen

21/06/2008 22:05:00
Quote Anchor link
Ik heb een fotalbum die geinclude moet worden nou doet ie het niet omdat ie de map niet kan vinden, zodra ik dat verander doet ie het ook niet, en mijn pagina wordt verknoeid weet iemand wat ik moet doen? het is het script van http://www.phphulp.nl/php/scripts/9/668/
en is het ook mogelijk om dat script te verkorten(versimpelen) ik wil namelijk maar vier afbeeldingen laten zien uit de map fotoalbum die altijd random zijn en het moet naar een standaardpagina wijzen

help alstublieft
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 22:27:56
 
Noppes

Noppes

21/06/2008 22:52:00
Quote Anchor link
"omdat ie de map niet kan vinden, zodra ik dat verander doet ie het ook niet"
-> Waar heb je wat veranderd.........
-> is volgens mij instelbaar

" en mijn pagina wordt verknoeid"
-> dat heb je geheel zelf in de hand, beetje style tages eruit halen en zaken in css file opnemen

"ik wil namelijk maar vier afbeeldingen laten zien"
-> is volgens mij instelbaar

"help alstublieft"
-> is totaal overbodig ==> phphulp.nl, ook al zal je je soms afvragen waar je terecht bent gekomen........
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
 
Raymond Oomen

Raymond Oomen

21/06/2008 23:09:00
Quote Anchor link
ik heb alles ingesteld maar als je mijn post nog eens goed leest zie je dat ik vroeg of het ook kleiner kon enz. de map waar het staat is instelbaar dat heb ik ook goed ingesteld en toch doet ie het niet.

Ik heb ook zitten zoeken naar een script die alleen 4 afbeeldingen uit map haalt en die random laat zien maar dan kom je toch altijd hierop uit helaas
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond Oomen
 
Noppes

Noppes

21/06/2008 23:19:00
Quote Anchor link
Je kan het script natuurlijk inkorten, alles is in feite mogelijk....

Maar waarom moelijk doen als het makkelijk kan: blijkbaar kan je niet vinden wat je vinden wilt, dus zit er niets anders op om het zelf in elkaar te flansen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn........

"de map waar het staat is instelbaar dat heb ik ook goed ingesteld en toch doet ie het niet."
-> tja, dat is jouw probleem niet het onze, tenzij je zo slim bent om wat nader hierop in te gaan door wat relevante code te posten en directory structuur te geven waar staat het script waar geinclude wordt en waar staat het scipt wat geinclude moeten worden enz....
overigens: gebruik absolute paden dan gaat het in feite altijd goed..........
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
 
Joren de Wit

Joren de Wit

21/06/2008 23:19:00
Quote Anchor link
Quote:
en toch doet ie het niet
En wat doet ie dan niet? Krijg je een foutmelding? Wat gaat er niet zoals je verwacht had?

Kortom, wees eens wat duidelijker want met probleemstellen als 'hij doet het niet' en 'mijn pagina wordt verknoeid' kunnen we je natuurlijk nooit helpen...
 
Raymond Oomen

Raymond Oomen

21/06/2008 23:30:00
Quote Anchor link
dit is mijn mappenstructuur:

httpdocs
|-includes
|------pages
|---------album
|------------fotoalbum
|------------index.php
|-index.php

in de onderste index.php include ik index.php die in de map album zit.
met hij doet het niet bedoel ik dat er een foutmelding in beeld komt te staan
Maar heeft iemand een idee waar je dat kan vinden om alleen 4 random afbeeldingen uit een map te halen en te laten zien? ik heb er al tijdje nar lopen zoeken maar kon het niet vinden:S
 
Noppes

Noppes

21/06/2008 23:41:00
Quote Anchor link
"met hij doet het niet bedoel ik dat er een foutmelding in beeld komt te staan"

-> Moeten we / ik dan steeds erop hameren dat je dan die foutmelding -welke je verkrijgt ook moet vermelden!!!!!
-> en waar is de relevante php code, die behoor je er dan ook bij te posten, ik mag dan wel helderziende zijn maar kan helaas niet alles naar voren halen....

"Maar heeft iemand een idee waar je dat kan vinden om alleen 4 random afbeeldingen uit een map te halen en te laten zien? ik heb er al tijdje nar lopen zoeken maar kon het niet vinden:S"

-> mag je er zelf inhacken, zo moeilijk is dat echt niet, kom je er niet uit dan kan je met relevant geposte code uitleggen van wat er dan niet lukt.......
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Noppes
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.