Index in submap als auto index instellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Steven Hack

Steven Hack

01/10/2008 23:26:00
Quote Anchor link
Goedenavond,

Is er een manier om de index uit een submap te pakken ipv in de public html folder? Want ik heb mijn site in 2 talen, en heb dus de map /nl/ en de map /en/.

Maar nu moet hij de index uit /nl/ automatisch pakken.
Moet ik dat in htaccess veranderen of is er ook andere manier? Of wordt het dan doorlinken vanaf een index.php in je public html?
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 12:48:11
 
PHP Newbie

PHP Newbie

02/10/2008 00:17:00
Quote Anchor link
Je hebt nu feitelijk 2 sites draaien, dat is natuurlijk niet praktisch aangezien alleen de content verandert. Je kunt dus beter een oplossing zoeken om je talen handiger te scheiden.

Over je probleem zelf:
Je kunt natuurlijk in je root gewoon een index.php aanmaken en vantuit daar met een header('Location'); doorlinken naar de goede submap.
 
Steven Hack

Steven Hack

02/10/2008 07:11:00
Quote Anchor link
Dit heb ik gedaan omdat het zo in de url makkelijker staat. Anders moet ik mod_rewrite gaan gebruiken ofzo. Nu heb ik gewoon:

http://mysite.com/nl/index.php of: http://mysite.com/en/index.php
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

02/10/2008 09:34:00
Quote Anchor link
.. en dan is straks je NL site up to date, en je EN niet..

.. en zo moeilijk is mod rewrite niet hoor. Daar helpen we je desnoods mee.

Dus overdenk PHP Newbie's idee nog maar eens. Twee losse taalbestanden (of via je database) is veel makkelijker.
 
Steven Hack

Steven Hack

02/10/2008 17:52:00
Quote Anchor link
Dan zou ik dus de content zeg maar in een apart php/html bestand in twee talen moeten doen, en dan includen?
Of in een database zetten en daar uithalen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.