INDEXES

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Outsystems Developer

Functieomschrijving Do you have over two years of Outsystems experience? Do you have programming experience in .NET and are you proactive and highly analytical? Don’t hesitate and apply! (Further)Development of a HR application; Maintenance of the HR application; Sharing/gaining knowledge with your Outsystems colleagues; Creating standards for Outsystems development. Functie-eisen HBO+ work and thinking level, and preferably in IT; Minimum of 2 years of OutSystems development experience; OutSystems professional Web Developer certification is a pré; A pro-active go-getter attitude. Bedrijfsomschrijving Our relation is an international organization situated around Amsterdam. They are well-known for their innovative services in IT area and

Bekijk vacature »

Apex Developer/Ontwikkelaar in Zuid-Holland

Functieomschrijving Als Apex enthousiast ben jij een welkome versterking voor dit team dat momenteel 4FTE groot is op de IT-afdeling. Je komt zodoende terecht in een hecht team ben met mensen die graag met Apex en ook met Oracle werken. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor het achterhalen van de juiste behoeften bij de interne klanten. Daarnaast werk je aan het onderhouden, door ontwikkelen en nieuwbouw van maatwerk applicaties. Voor 80% bestaat het werk uit APEX en voor 20% uit PL/SQL. Daarbij kom je te werken binnen een gedreven team waarbij de communicatielijnen kort zijn en er zeker ook

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

.NET Developer E-Learning Amsterdam

WE’RE CURRENTLY WORKING WITH AN IMPACTFUL AND INNOVATIVE E-LEARNING COMPANY BASED IN AMSTERDAM WHO ARE LOOKING FOR AN EXCEPTIONAL .NET DEVELOPER TO JOIN THEIR TEAM. You will be joining a global team of 220+ who provide a userbase of over one million with the resources they need to strengthen their skillsets and develop themselves to the highest extent. Working with a number of market leaders, there has never been a more exciting time to get involved. WHAT TO EXPECT Writing and testing code to ensure it is the highest quality possible Researching and contributing to the implementation of new tech

Bekijk vacature »

Medior C#.Net / Ontwikkelaar / Developer / Softwar

Functieomschrijving C#.Net / Ontwikkelaar / Developer / Software Engineer Ontwerpen van nieuwe applicaties; Herschrijven van bestaande applicaties; Meedraaien in uitdagende projecten; Code reviewen; Communiceren met de business. Functie-eisen HBO werk- en denk niveau; Minimaal 3 jaar ervaring als Software Engineer; Kennis van C# en SQL server zijn een eis; Je hebt ervaring met het werken in een Scrum / Agile omgeving; Heb je al kennis van Micrsoft Azure, dan is dit een belangrijke pré; Kennis van ASP .NET, MVC, Rest, Xamarin, XML/JSON en HTML5/CSS3 zijn mooi meegenomen. Bedrijfsomschrijving Deze organisatie is werkzaam in de e-commerce branche. Het is een snel

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatieontwikkelaar max.

Wie zoeken we? Je bent de beste in je vak of hebt de ambitie en de potentie om de beste te worden. Je hebt de passie om nieuwe technologieën te blijven leren en continu jezelf te ontwikkelen. Je hebt de pioniersgeest en drive om nieuwe technologieën, methodieken en concepten toe te passen in projecten en bij klanten. Je vindt het leuk om kennis te delen met collega’s, klanten en vakgenoten. Je bent een ware professional en ambassadeur voor CIMSOLUTIONS. Je voelt je thuis in een informele, collegiale en professionele sfeer waar de aandacht voor de klant en voor de medewerker

Bekijk vacature »

OutSystems developer / nieuwe applicaties/ bestaan

Functieomschrijving Wil jij in de regio Bussum aan de slag als OutSystems Developer? En wil jij betrokken zijn bij de ontwikkeling van nieuwe applicaties en het herbouwen van bestaande systemen? Reageer dan nu voor meer informatie! Ontwikkelen van nieuwe applicaties; Herbouwen van bestaande systemen met behulp van OutSystems; Deelnemen aan driewekelijkse sprints binnen een Scrumteam; In gesprek gaan met de business om processen in kaart te brengen; Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen ontwikkeling. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Werkervaring met technieken zoals OutSystems en/of Mendix; Ruime ervaring met het werken binnen een Scrum/Agile werkomgeving; Communicatief vaardig en goed in het

Bekijk vacature »

Vacature Front-end Developer

Vacature Front-end Developer Van Ons, Amsterdam Vacature Front-end Developer ES6 kent geen geheimen voor je. Je voegt nog even een extra animatie toe om de website nóg vetter te maken. Korte laadtijden en goede UX zijn heilig. En je neemt geen genoegen met sites die niet geoptimaliseerd zijn voor mobiel. Samen met je gedreven, gezellige en knetterslimme collega’s werk je vanuit ons kantoor in Amsterdam aan de vetste cases voor de mooiste merken. Jouw focus ligt op front-end en je bent dus een belangrijke schakel in de projecten die we afleveren voor onze klanten. Jouw werk gaat de wereld over

Bekijk vacature »

.NET developer / C# / Webservices

Functieomschrijving Wil jij als .NET Developer bij deze organisatie in Tilburg als kartrekker in een Scrum team fungeren en je helemaal uitleven in de backend met C#? Krijg jij een grotere kick van high-security en high-availability .NET backend oplossingen dan van een gelikte frontend? Dan past deze functie jou perfect! Programmeren van high-availability en high-security applicaties in C#; Samen met je teamgenoten nieuwe applicaties/diensten ontwikkelen in .NET; Overleggen met de informatie analisten en testers; Ontwikkelen van webservices (WCF); 20% van je tijd besteden aan innovatie; Deelnemen aan projecten om nieuwe ketenpartijen toe te voegen; Bouwen van unit testen. Functie-eisen Beschikt

Bekijk vacature »

Java Custom Software Developer

Jouw rol Als Java developer houd jij van uitdagende maatwerk oplossingen. Het liefste bouw je aan aan complexe en grootschalige oplossingen. Laatst zag je bijvoorbeeld nog een slimme oplossing voorbij komen die je graag zou willen uitwerken. Moet je daarvoor nieuwe technologie leren kennen, dan school jij jezelf bij. Soms moet je je collega's en de klant overtuigen om jouw idee te omarmen. Als jij dan het door jou aangebrachte idee ziet draaien dan kijk jij er alweer naar uit om de volgende oplossing te bouwen. Plaats in de organisatie Binnen onze Custom Software Development practice (CSD) werken we gezamenlijk

Bekijk vacature »

C# Developer

De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een technische meeting,

Bekijk vacature »

Applicatiebeheerder

Stroom jij over van kwaliteit om wereldwijde waterproblemen aan te pakken? Kun jij wensen en eisen vertalen naar IT vereisten? En hou je van een dynamische omgeving, waarin jouw baan ertoe doet, jouw ideeën worden gehoord en waar je werkelijk het verschil kan maken voor jouw collega’s en het bedrijf? Zo ja, dan zijn wij op zoek naar jou voor de functie van: Applicatiebeheerder voor ons kantoor in Veghel Over de positie: Als applicatiebeheerder bij Megagroup Trading help je ons door ervoor te zorgen, dat de applicaties soepel lopen. Dit doe je samen met collega’s en externe partners. met een

Bekijk vacature »

Software Engineer medior

Over de functie Als Software Engineer ben je met jouw scrumteam van A tot Z betrokken bij het (door)ontwikkelen van de software. Naast het ontwikkelen en testen van de software geef je ook passend advies aan onze klanten. Je maakt daarbij gebruik van de nieuwste technieken waaronder o.a. Azure, Angular,.Net core, MS-SQL server en de elastic search stack. Om je kennis up-to-date te houden verdiep je je regelmatig in nieuwe ontwikkelingen omtrent je vakgebied en probeer je deze effectief te vertalen naar mogelijkheden voor ons bedrijf. Jij als medior bent gedreven om dagelijks de mooiste ontwikkelingen te realiseren en neemt

Bekijk vacature »

Fullstack PHP developer voor gerenommeerde organis

Functieomschrijving Voor de functie is het belangrijk dat jij goede kennis hebt van PHP en Laravel/Symfony en JavaScript. Ze zoeken dus iemand die al 5 jaar werkervaring heeft als developer. Je zult hier zowel op de Front- als Backend werkzaam zijn en samen met je collega's ben je verantwoordelijk voor de software. Wil jij jezelf verder uitdagen in een klein en sterk team? Dan ligt hier de kans om deze stap te zetten! Functie-eisen - Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als PHP developer; - Javascript, PHP en MySQL kennen geen geheimen voor jou; - Je hebt kennis van meerdere

Bekijk vacature »

Senior iOS Developer vacature

Je bent innovatief. Je bent creatief. Jij gaat voor een topbaan. Mobile apps ontwerpen, uitwerken en realiseren, dat is jouw passie! Met grote toewijding richt jij je dan ook op een app waarmee consumenten met een gezichtsscan betalen. Of je stort je je op een app die de temperatuur in huis op afstand kan regelen. Het spreekt voor zich dat jouw apps top of the bill zijn als het gaat om gebruiksvriendelijkheid en veiligheid. Ze hebben impact. Je voelt je als een vis in het water in een iOS-omgeving maar, veelzijdig als je bent, kun je ook met andere platforms

Bekijk vacature »
Sylvester vader

sylvester vader

25/08/2019 15:27:19
Quote Anchor link
hi uhm ik ben ff me database aan het optimaliseren maar ik vroeg mij af of ik ook een index kon maken op een specieke data in de kolom die ik dus een index will geven

kijk ik heb bv een eindtijd kolom die dus heel veel inputs heeft van jaren (50.000)

echter gaat het mij in meeste gevallen alleen om 00:00:00

en dat zijn er maar 10 max

mvg sylvester

PHP hulp

PHP hulp

27/01/2020 10:56:52

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/08/2019 17:47:04
Quote Anchor link
Je hebt een "eindtijd" met "jaren" en daarin is de tijd meestal "00:00:00": kun je dit toelichten?

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

25/08/2019 18:55:17
Quote Anchor link
en welk type heeft deze kolom? (bijv VARCHAR, INT, TIMESTAMP, TIME, DATE of DATETIME)

Sylvester vader

sylvester vader

26/08/2019 10:05:34
Quote Anchor link
ok uhm ik zal even toelichten :)

het gaat om een soort POS Touchscreen systeem die ik heb gemaakt met een soort stopwatch van bv een uur

de baas drukt op start dan wordt deze in de database gezet onder een starttijd, eindtijd, en een stoptijd
de start tijd is die tijd en dag van dat moment
de eindtijd is zelfde plus een 1 uur
stoptijd is op moment van start 0000-00-00 00:00:00 (DATETIME)

er moeten bepaalde taken gedaan worden door de medewerker binnen dat uur
als klaar is dan drukt de baas op stop en deze tijd wordt dan geupdate onder stoptijd

per willekeurig moment zijn er meestal 10 medewerkers aanwezig die op dat moment een bepaalde taak moeten verrichten

maar ik heb een database vol staan met inputs tot 7 jaar terug

nou heb ik me index al redelijk goed en snel maar als ik dus een index op 0000-00-00 00:00:00 kan zetten dan zou dat enorm schelen

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

26/08/2019 11:14:54
Quote Anchor link
zo ver ik weet zet je enkel een index op een of meerdere kolommen. De rest doe je met je query. Hierbij zorg je dat je enkel de data ophaalt die je daadwerkelijk nodig hebt. Wanneer je telkens weer filtert of sorteert op bepaalde kolommen zou je voor die kolommen een index moeten instellen.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/08/2019 11:40:42
Quote Anchor link
Concreet: je zet een index op kolommen die je in een WHERE of een ORDER BY gebruikt.

Je kunt geen index zetten op specifieke waarden, maar slechts op een kolom of een combinatie van meerdere kolommen.

Sorteer je op twee of meer kolommen tegelijk, dan kun je daarvoor één gecombineerde index definiëren — liefst met kolommen in de volgorde waarin je ze in je queries sorteert, inclusief ASC en DESC voor de sorteerrichting.

Sylvester vader

sylvester vader

26/08/2019 14:37:11
Quote Anchor link
ja ik dacht al zoiets, dan maak ik wel een gecombineerde
want als ik 1 maak voor stoptijd dan heeft dat geen zin :P

evengoed bedankt :)

Ozzie PHP

Ozzie PHP

28/08/2019 01:59:12
Quote Anchor link
Sylvester vader op 26/08/2019 10:05:34:

de baas drukt op start ...

er moeten bepaalde taken gedaan worden door de medewerker binnen dat uur
als klaar is dan drukt de baas op stop

wow ... klinkt als een plezierige werkomgeving :-/

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/08/2019 08:54:15
Quote Anchor link
Woef ;-)

Sylvester vader

sylvester vader

28/08/2019 13:21:18
Quote Anchor link
haha ja als je het zo leest wel ja maar zo kon ik het ff makkelijker uitleggen
het is iets ingewikkelder dan dat :P

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.