inhoud tellen en niet de rijen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jurgen B

Jurgen B

14/05/2009 14:47:00
Quote Anchor link
Dag mensen,

Ik zit met een fout die waarschijnlijk erg simpel is, maar ik zie de oplossing echt niet en sterker nog .. Google vind hem ook niet voor me.

Ik zit met een script waar een stand in staat. Nou zijn er uiteraard verschillende wedstrijden en ik wil per team het totaal aantal gescoorde goals uitrekenen, maar dit gaat erg lastig aangezien het script telkens maar het aantal rijen blijft rekenen en niet de inhoud van die rijen.

Hier het script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$doelpunten_thuis = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(thuisgoal) FROM wedstrijden WHERE thuisclub_id = '".$rij['id']."'"),0);

$doelpunten_uit = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(uitgoal) FROM wedstrijden WHERE uitclub_id = '".$rij['id']."'"),0);


Waarschijnlijk is er ook een manier om die query's samen te voegen, maar dat zal ik later wel uitzoeken ;)
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:52:28
 
- SanThe -

- SanThe -

14/05/2009 14:52:00
Quote Anchor link
COUNT is tellen
SUM is optellen

Tip: Script netjes en bouw foutafhandeling in.
 
Jurgen B

Jurgen B

14/05/2009 14:53:00
Quote Anchor link
Ja ik gooi er normaal een or die in, maar voor het debuggen heb ik dat er eventjes uitgelaten.

Zoals ik al zei: De oplossing is erg simpel maar toch bedankt.

UPDATE:
Ik heb nu geprobeerd een subquery er in te bouwen, maar hij telt het wel op alleen de waarde die hij geeft klopt niet. Iemand een idee waar het mis gaat?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$doelpunten_thuis = mysql_result(mysql_query("SELECT SUM(thuisgoal) FROM wedstrijden WHERE thuisclub_id = '".$rij['id']."' OR (SELECT SUM(uitgoal) FROM wedstrijden WHERE uitclub_id = '".$rij['id']."')"),0);
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jurgen B
 
- -

- -

14/05/2009 15:08:00
Quote Anchor link
eeh..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
$doelpunten_thuis = mysql_result(mysql_query("SELECT SUM(thuisgoal) FROM wedstrijden WHERE thuisclub_id = '".$rij['id']."'"));

$doelpunten_uit = mysql_result(mysql_query("SELECT SUM(uitgoal) FROM wedstrijden WHERE uitclub_id = '".$rij['id']."'"));

$doelpunten = $doelpunten_thuis + $doelpunten_uit;

zoiets.....?

en als je de doelpunten in 1 keer wilt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$doelpunten = mysql_result(mysql_query("SELECT SUM(thuisgoal) FROM wedstrijden WHERE thuisclub_id = '".$rij['id']."' OR uitclub_id = '".$rij['id']."'"));
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - -
 
Jurgen B

Jurgen B

14/05/2009 15:22:00
Quote Anchor link
Die $doelpunten in 1 query doet het dus niet. Dat is het probleem. Die geeft een verkeerde waarde terug.

Het moet 41 zijn en hij geeft 48
 
- -

- -

14/05/2009 22:31:00
Quote Anchor link
Nou dan of je maakt een denk fout of er zit iets anders in je script wat niet goed zit want dit zou het moeten doen....
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

14/05/2009 23:01:00
Quote Anchor link
$doelpunten_uit = mysql_result(mysql_query("SELECT (SUM(uitgoal) + SUM(thuisgoal)) as doelpunten FROM wedstrijden WHERE uitclub_id = '".$rij['id']."'"));
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.