Inhoud tussen tussen tags in variable stoppen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lennart

Lennart

20/10/2008 12:28:00
Quote Anchor link
Hallo phpers,

ik ben bezig met een website waar gebruikers filmpjes en dergelijke kunnen posten. Nou wil ik dat iemand met posten van berichten een tag kan gebruiken zodat ze geen ingewikkelde html codes hoeven te gebruiken.
Maar aangezien ik verschillende soorten filmpjes en dergelijke wil kunnen gebruiken moet ik dus weten wat er tussen de tags staat zodat ik wat met de inhoud kan gaan doen.

Voorbeeldtje

Iemand post dit bericht:

"Hallo mensen ik ben op stap geweest en heb een vet filmpje gemaakt.
Check hem uit! <film>opstap.flv</film>"

Ik ga er dan vanuit dat de film al i geupload naar de server op een vaste locatie. Ik moet dan nu weten wat er tussen <film></film> staat. Indit geval is het een flash filmpje dus moet ik de flash speler naar voren roepen.
Maar het kan ook een ander type filmpje zijn. Vandaar dat ik het geen tussen de tags in een variable/array wil hebben.
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:41:12
 
- -

- -

20/10/2008 12:30:00
Quote Anchor link
Zoek even naar UBBparser hiero links, werkt volgens hetzelfde princiepe ;)
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/10/2008 12:39:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$movie = preg_replace('#\<film\>(.+?)\</film\>#is','\\1',$inhoud);
 
Lennart

Lennart

20/10/2008 17:43:00
Quote Anchor link
@t chris,

UBBparser doet in veel opzichten het zelfde maar ik wil het in eigen beheer houen e functies.

@t robert,

wat jij doet had ik zelf ook al gedaan alleen ik wil juist het geen wat tussen de <film>blaat.flv</film> in een variable hebben.
dus dat blaat.flv in de variable staat en dat ik er nog wat mee kan doen zoals een explode.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/10/2008 18:36:00
Quote Anchor link
En wat geeft die dan terug volgens jou?
 
Lennart

Lennart

20/10/2008 19:15:00
Quote Anchor link
Als iemand een bericht post als:

"Hallo mensen ik ben op stap geweest en heb een vet filmpje gemaakt.
Check hem uit! <film>opstap.flv</film>"

Dan zou hij het volgende terug geven:

"Hallo mensen ik ben op stap geweest en heb een vet filmpje gemaakt.
Check hem uit! opstap.flv"

Het enige wat ik wil hebben uit die tekst is opstap.flv zodat ik een explode erop los kan laten kan zien dat het in het in dit geval een flash filmpje is en dat op de plek waar <film>opstap.flv</film> in de tekst staat de flash player terug ervoor in de plaats zetten.
 
Robert Deiman

Robert Deiman

20/10/2008 19:48:00
Quote Anchor link
Mijn excuus, was een foutje:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$tekst
= preg_replace('~(.+?)<film\>(.+?)\</film\>~is','$2',$tekst);
?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.