Inhoud van een BLOB veld enkel tonen op verzoek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Gino Van Nauw

Gino Van Nauw

18/10/2010 20:09:52
Quote Anchor link
Hallo iedereen,
ik weet niet of dit met php mogelijk is of niet, maar ik heb een database waaruit ik met een query de resultaten in een overzichtscherm laat zien. Een van die velden is een BLOB formaat en bevat informatie die teveel is om in het standaardoverzicht te tonen omdat dit anders de display van de info verstoort.
Mijn vraag is nu of het mogelijk is om, bijvoorbeeld via een hyperlink, de gebruiker in staat te stellen om de informatie op te vragen door bijvoorbeeld op een icoontje te klikken waarna de inhoud van het veld in een soort van popup venster getoond wordt.
Concreet: de records worden getoond volgens een bepaald zoekcriterium. In deze records zit er een veld (type BLOB) met daarin een hoeveelheid informatie (voornamelijk doorlopende tekst). Hier zou dus een soort verwijzing moeten komen waarbij de gebruiker in staat moet gesteld worden om via een koppeling deze info op te vragen..

Is dit mogelijk of totaal niet??

Groetjes en alvast bedankt
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 22:36:51
 
Mark van Veen

Mark van Veen

18/10/2010 21:38:25
Quote Anchor link
Zelf zou ik een div maken met daar alle tekst in met style display:hidden. Dan met javascript de display omschakelen naar block.
Je zou ook nog gewoon een nieuw venster kunnen openen met een pagina die alle tekst laat zien.
Of gewoon met javascript een alert doen.

Er zullen vast nog wel een aantal oplossingen zijn.
 
Gino Van Nauw

Gino Van Nauw

19/10/2010 08:38:54
Quote Anchor link
ik had zelf ook al aan javascript gedacht, maar het probleem is dat ik dan de inhoud van het BLOB veld als parameter moet kunnen doorgeven aan javascript en ik weet momenteel niet of dat mogelijk is.
 
Mick ForSure

Mick ForSure

19/10/2010 09:27:14
Quote Anchor link
dat kan wel hoor:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
  $query
= mysql_query("blaat");
  $fetch = mysql_fetch_assoc($query);
?>

<script type="text/javascript">
  var txt = '<?php print $fetch['blobveld']; ?>';
  document.getElementByID("content").innerHTML = txt;
</script>

<div id="content"></div>


ff snel uit mijn hoofd, niet getest
Gewijzigd op 19/10/2010 09:27:36 door Mick ForSure
 
Pim -

Pim -

19/10/2010 13:49:56
Quote Anchor link
Wat voor type is de blob inhoud? Want het lijkt nu een textveld te zijn en dat hoort natuurlijk ook in een textveld thuis, niet in een BLOB
Gewijzigd op 19/10/2010 16:23:35 door Pim -
 
Gino Van Nauw

Gino Van Nauw

19/10/2010 15:28:42
Quote Anchor link
het is inderdaad een textveld dat weggeschreven wordt. Ik was aan het twijfelen tussen een BLOB en een textveld, en heb uiteindelijk voor een BLOB gekozen. Ik kan dit uiteraard nog wel wijzigen indien dit gemakkelijker zou werken.

Toevoeging op 19/10/2010 16:56:28:

Heb eventjes het stukje code uitgetest, maar dit schijnt niet te werken. Ik zie wel de relevantie van de code maar begrijp niet waarom deze niet werkt. Om de database even uit te sluiten, heb ik een sessie variabele aangemaakt en deze opgeroepen in de javascript, met jammer genoeg hetzelfde resultaat.. versta het niet meer.
Onderstaand is het stukje code waarmee ik momenteel test

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php if (!isset($_SESSION)) {
  session_start();
}

$_SESSION['variabele']="dit is een test";
?>


<script type="text/javascript">
var tekst = "
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php print $_SESSION['variabele']; ?>
";
document.getElementByID("content").innerHTML = tekst;
</script>

<div id="content"></div>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.