ini file multidimensionale arrays

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Junior Java Developer Hackatons Kennissessies API

Bedrijfsomschrijving Deze leuke organisatie in Dieren richt zich op het maken van de allermooiste en gaafste slimme web applicaties! Het bedrijf is hecht, in totaal werken hier 25 medewerkers samen aan hele mooie op maat gemaakte webapplicaties. Ze zijn trots op hun werk, en ze delen kennis graag met elkaar via kennissessies of door het organiseren van hackatons. Kennisdeling, dat staat hier centraal. Met elkaar naar de laatste trends kijken op het gebied van Java en daar van leren. Je komt hier te werken bij een flexibele werkgever: je krijgt de vrijheid om gezellig op kantoor te werken, of zelfstandig

Bekijk vacature »

iOS developer Amsterdam

Hello, we are Maike and Jacqueline from The House of Appril – an agency based in Amsterdam with the most experienced coders, native and hybrid. Our agency is here to inspire, guide and connect app developers. We do this to help find their next job or gig. By uniting code experts, connecting them with technology company's and by organise our app festival, we are 100% app minded and here to help. What else will you be doing? Monitor the performance of the app and analyze how to improve it. Drafting and maintaining troubleshooting documentation. You develop apps that are used

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen The (further) development of software solutions using Java; Maintaining the software solutions; Software testing; Retrieving customer wishes and translating them into a technical solution; Participating in various large projects. Hier ga je werken The organization is an ambitious and progressive player in the market in the Rotterdam region. They are the fastest growing in their industry. With an excellent range and service they want to be the best choice for their existing and new customers. They do all this with pleasure and enthusiasm. The organization can be described as informal, pragmatic and dynamic. Our client is

Bekijk vacature »

Lead Python Developer

Wat wij bieden thuiswerkmogelijkheden, als het past voor onze klant flexibele werktijden een pensioenregeling, waar jij niet verplicht aan hoeft bij te dragen 20 wettelijke vrije dagen en 7 aanvullende vrije dagen via flex benefits met flex benefits zelf arbeidsvoorwaarden aanpassen aan jouw persoonlijke wensen keuze tussen een auto van de zaak of een reiskostenvergoeding Wat jij meeneemt een hbo- of wo-diploma in een technische richting; ervaring met een aantal gangbare Python–gerelateerde frameworks en –tools. Denk aan NumPy, TensorFlow en Panda’s, of Flask/Django met SQLAlchemy; zelfstandigheid in programmeren in Python; de ambitie om je schouders te zetten onder zowel je

Bekijk vacature »

Freelance java developer / scrummaster (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum inzet: 9-1-2023 Einddatum inzet: 31-12-2023 Uren per week: 36,00 Standplaats: Apeldoorn Max tarief: € 82,00 Voor onze partnerorganisatie, de Belastingdienst, zijn wij op zoek naar een Java Developer met kennis van en ervaring met de Scrum methodiek. In deze rol wordt er van je gevraagd dat je: Brede ervaring hebt als JAVA-ontwikkelaar; Weet wat er van een scrummaster wordt verwacht; Als volwaardig teamlid participeert binnen het scrumproces in je team en in de SAFe-releasetrain; Zowel zelfstandig kunt werken in een scrumteam als intensief de samenwerking zoekt met je directe collega’s en je omgeving; Samenwerkt met je collega’s

Bekijk vacature »

Freelance applicatieontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum : 2-1-2023 Tijdelijke functie, met optie op vast Aantal uren per week : 36 Standplaats in overleg : Apeldoorn Applicatieontwikkelaar bij het Ministerie van Financiën- Belastingdienst We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en

Bekijk vacature »

Medior Frontend developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Bij DPA GEOS werken onze consultants als Frontend Developer in Agile teams bij onze klanten en zijn ze verantwoordelijk voor de grotere webapplicaties. Wil jij dit ook, want we zijn op zoek naar enthousiaste Frontend Developers om ons development team te versterken. Je draagt positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam je kijkt verder dan je eigen rol. Eventueel begeleid je ook andere ontwikkelaars in het softwareontwikkelproces. Je gaat webapplicaties maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit

Bekijk vacature »

.NET Software Developer

Dit ga je doen Als Senior .NET Developer zul jij je voornamelijk bezig houden met: Het van scratch af aan bouwen van applicaties (.NET 4.6, C#, Bootstrap, KnockoutJs en WebAPI2); Het testen van jouw code d.m.v. het uitvoeren van unittesten; Het oplossen van bugs in de code; Het onderhouden van contact met collega's betreffende de door jouw ontwikkelde applicaties; Het verbeteren en doorontwikkelen van maatwerkapplicaties. Hier ga je werken Jij gaat aan de slag als Senior .NET Software Ontwikkelaar en gaat je focussen op het bedenken, ontwikkelen en testen van maatwerkapplicaties in voornamelijk C#. Dit ga je doen bij een

Bekijk vacature »

Senior Integration Developer

Functieomschrijving As senior integration developer at Randstad Groep Nederland IT you play an integral role in innovating and optimising our processes and way of working. As we continue to move towards a more internationally connected tech environment and build new global platforms, our integration team continues to grow. You will join the APK team (Applicatie Koppelingen), consisting of business analysts, developers, a product owner and scrum master. Together you are responsible for a fundamental aspect of our applications, providing the basis for our other development teams. What will you do as senior integrations developer? As senior integrations developer you work

Bekijk vacature »

.NET Developer Microservices

Dit ga je doen Je taken zullen voornamelijk bestaan uit: Het ontwikkelen van software, inclusief vormgeving, implementaties, integraties en (automatisch) testen (.NET, C#, Azure, Docker, Microservices, Angular); Het in kaart brengen van software requirements; Zorgen dat jouw code kwalitatief hoogstaand is; Het uitvoeren van risico analyses; Een bijdrage leveren aan het continuous quality improvement process. Hier ga je werken Dat kanker een verschrikkelijke ziekte is die de wereld uit geholpen moet worden, is duidelijk. Binnen deze Gelderse organisatie die duizenden ziekenhuizen van producten voorziet, proberen ze daar via technische innovaties aan bij te dragen. Samen met 10 collega .NET developers

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 9 januari bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Freelance senior Programmeur (zzp)

Dienst Uitvoering Onderwijs Uren per week: 36,00 Standplaats: Groningen Max tarief: € 90,00 Startdatum inzet: 2-1-2023 Einddatum inzet: 1-1-2024 Wat doen we voor werk momenteel? Nieuwe applicaties: We bouwen nieuwe applicaties voor inwinnen B3/B4 scholen. Deze scholen kunnen inschrijvingen via een website aanleveren per keer of meerdere inschrijvingen via bestand. Deze inschrijvingen leggen we vast en ze kunnen ook beheerd worden. Moderniseren: Daarnaast hebben we zoals alle andere teams ook een flinke migratie voor de boeg om in de Cloud te landen. Eén applicatie (AVOID) hebben we al succesvol gemigreerd en deze draait bijna in PRD. De grootste uitdaging voor

Bekijk vacature »

Java developer

Als Java Developer bij Sogeti ben je onderdeel van onze toonaangevende community en bestaat uit ruim 100 gepassioneerde professionals. In teamverband lever je mooie prestaties. Daarmee draag je aan bij de meerwaarde die wij leveren aan onze klanten. Geen werkdag is hetzelfde, je bent voortdurend bezig met het oplossen van allerlei complexe vraagstukken binnen bedrijfskritische systemen. Bijvoorbeeld een systeem voor het ondersteunen van treinverkeersleiders bij ProRail of een cliënt-volgsysteem bij Reclassering Nederland. Andere klanten waar wij onder andere voor werken: KPN, Philips, Nationale-Nederlanden, Kamer van Koophandel, ABN AMRO, Alphabet en de Politie. Werken bij Sogeti Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de

Bekijk vacature »

Freelance applicatieontwikkelaar (zzp)

Belastingdienst B/cao Startdatum : 2-1-2023 Tijdelijke functie, met optie op vast Aantal uren per week : 36 Standplaats in overleg : Apeldoorn Applicatieontwikkelaar bij het Ministerie van Financiën- Belastingdienst We zoeken een consultant/developer met ervaring in de ontwikkeling van back-end systemen. Als consultant heb je kennis en ervaring met de wijze waarop Open Formulieren is opgezet. Je bent een vraagbaak voor collega’s en deelt waar nodig je kennis. Je hebt ervaring met het werken in een open source omgeving. Je bent thuis in verschillende frameworks of je kunt je die snel eigen maken. Je hebt aantoonbaar ruime kennis van en

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 10:46:19
Quote Anchor link
Hallo,

Ik weet dat ik in een ini file sections kan maken, bijvoorbeeld:

[instellingen]
foo = bar

Nu vraag ik me af of ik van foo een array kan maken, en zo ja hoe?

Dus eigenlijk dat je zoiets krijgt als:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
foo = array
      key1 = waarde 1
      key2 = waarde 2
      key3 = waarde 3

Kan dat in een ini file?

PHP hulp

PHP hulp

04/02/2023 07:16:44

Erwin H

Erwin H

17/02/2012 10:57:39
Quote Anchor link
Wat is het verschil tussen een integer en een string in een ini file?

Juist, niets, het is gewoon tekst.

Dus hoe jij het in een ini wegschrijft maakt niets uit, als je maar weet hoe en hoe je het weer wilt inlezen. Een array kan je dus (natuurlijk) niet definieren in een ini, maar dat is ook totaal de verkeerde vraag.

Als je in je voorbeeld die foo=array gewoon eens weglaat heb je toch wat je wilt? Alle data uit je array staat erin en je kan het er weer uitlezen. Key en waarde.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 11:05:45
Quote Anchor link
Ik denk dat je niet begrijpt wat ik bedoel. Ik wil de waardes kunnen foreachen in een loop.

Stel ik heb een aantal bestanden met een naam en een pad, dan wil ik zoiets als dit doen:

[bestanden]
naam = naambestand1
pad = padbestand1
naam = naambestand2
pad = padbestand2
naam = naambestand3
pad = padbestand3

Zoiets dus...

Erwin H

Erwin H

17/02/2012 11:21:30
Quote Anchor link
Ik begrijp prima wat je bedoelt, maar ik vraag me af of jij begrijpt dat een ini file gewoon puur tekst is en dat je dus geen variabele types in een ini hebt. wat je in het geheugen hebt maakt daarvoor niet uit en hoe je het wegschrijft/inleest ook niet, het blijft gewoon tekst.

Dus als je een array in het geheugen hebt kan je die uiteraard met een foreach loop wegschrijven en inlezen, maar dat maakt het nog geen array in de ini.

Jaron T

Jaron T

17/02/2012 11:27:10
Quote Anchor link
ik zou voor json gaan als je een array wilt gebruiken in een ini file ;P

edit; zou alleen niet weten waarom je een array nodig hebt in een ini..?
Gewijzigd op 17/02/2012 11:27:30 door Jaron T

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 11:31:04
Quote Anchor link
Jaron:

Hoe moet ik dit dan doen:

[bestanden]
naam = naambestand1
pad = padbestand1
naam = naambestand2
pad = padbestand2
naam = naambestand3
pad = padbestand3

Het zijn configuratie instellingen die ik er handmatig in wil zetten. In het bovengenoemde voorbeeld zouden naam en pad elkaar telkens overschrijven. Dat werkt dus niet. Dus ik vraag me af of ik een soort subsecties kan maken. Zoiets als dit:

[bestanden]
[1]
naam = bla
pad = bla
[2]
naam = bla
pad = bla

Maar goed, misschien kan ik beter geen ini file gebruiken en dan toch maar een php file?

Erwin H

Erwin H

17/02/2012 11:34:04
Quote Anchor link
Wat als je nou gewoon een integer laat meelopen en die elke keer achter de naam en pad plakt.... dus
naam1 = ...
pad1 = ...
naam2 = ...
pad2 = ....

etc etc

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 11:38:20
Quote Anchor link
Dat zou kunnen, maar stel je even een foreach loop voor

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<?php
foreach($ini_settings as $setting) {
  echo $setting['naam'];
  echo $setting['pad'];
}

?>

Dan gaat dit niet werken omdat die keys in jouw geval telkens een andere waarde hebben. En ja dan kan ik wel een teller gaan laten meelopen maar dat lijkt me vrij omslachtig.
Gewijzigd op 17/02/2012 11:38:31 door Ozzie PHP

Jaron T

Jaron T

17/02/2012 12:03:08
Quote Anchor link
Waarom zet je dat niet gewoon in een database tabel genaamd "setting"? Daar kan je het key value principe toepassen om het dynamisch te maken.

Erwin H

Erwin H

17/02/2012 12:05:50
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 17/02/2012 11:38:20:
En ja dan kan ik wel een teller gaan laten meelopen maar dat lijkt me vrij omslachtig.

Dan doe je het lekker niet....

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 12:06:36
Quote Anchor link
Dit zit nog helemaal vooraan in m'n framework. Ik heb daar nog geeneens een db connection en ik wil dit ook niet in de database. Maar goed... ik ga maar weer terug naar een php file. Thanks anyhow.

Jaron T

Jaron T

17/02/2012 12:27:22
Quote Anchor link
Waarom zet je dat niet gewoon in een database tabel genaamd "setting"? Daar kan je het key value principe toepassen om het dynamisch te maken.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 12:32:31
Quote Anchor link
Jaron T op 17/02/2012 12:27:22:

Zie mijn voorgaande antwoord :) Dat was voor jou bedoeld.

Erwin H op 17/02/2012 12:05:50:
Dan doe je het lekker niet....

Dussss... waar slaat dat nou weer op??? Dit soort opmerkingen ben ik van jou nou net niet gewend.

Kees Schepers

kees Schepers

17/02/2012 12:56:46
Quote Anchor link
Zo:
Code (php)
1
2
3
4
5
bestanden.0.naam = 'test'
bestanden.0.pad = /path/
bestanden.1.naam = 'dfgdfg'
bestanden.1.pad = /sdf/dfd/
etc..

Zo gaat het in ieder geval in Zend Framework :)

Je zou ook naar YAML kunnen kijken dan is het net zo als in jouw eerste voorbeeld:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
bestanden
    bestand
        naam : 'sfdgd'
        pad : '/dfd/fdfd'
    bestand
        naam : 'gdfg:
        pad : '/sdfdf/dfdfd'

Ik ben niet zo bekend met yml maar zo ongeveer..
Gewijzigd op 17/02/2012 12:58:33 door kees Schepers

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 13:06:03
Quote Anchor link
Thanks Kees! Is het yaml of yml? Met welke functie parse je dat? Grt. Ozzie

Jurgen B

Jurgen B

17/02/2012 13:14:06
Quote Anchor link
Als je een ini file hebt en deze parsed met parse_ini_file(), dan kan een array gewoon zo: (staat in de functieomschrijving @ php.net)

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[section]
var[] = value1
var[] = value2

Array
(
    [section] => Array
        (
           [0] => value1
           [1] => value2
        )
)
Gewijzigd op 17/02/2012 13:16:20 door Jurgen B

Kees Schepers

kees Schepers

17/02/2012 13:21:34
Quote Anchor link
Symfony en ZF2 hebben wel yml reader classes, daar kun je wel wat nuttigs uithalen denk ik :) En yml is afkorting van yaml :p

Wouter J

Wouter J

17/02/2012 14:51:08

Jacco Brandt

Jacco Brandt

17/02/2012 15:27:29
Quote Anchor link
Ik was te lui om het hele topic door te lezen, maar als je dit gebruikt moet het wel lukken:

schrijven:
Code (php)
1
writefunction(addslashes(json_encode($array)));

Ophalen:
Code (php)
1
readfunction(json_decode(stripslashes($array), true));

Ozzie PHP

Ozzie PHP

17/02/2012 16:56:44
Quote Anchor link
@Jacco, ik wil de settings handmatig kunnen invullen.

@Jurgen: ja dat wist is... alleen kun je nog steeds telkens maar 1 value toewijzen.
In plaats van dit:

var[] = value1

zou ik graag dit hebben

Code (php)
1
2
var[] : naam = de_naam
    pad = het/pad

Maar dat gaat helaas niet :(

Misschien moet ik het toch gewoon een php bestand laten en de variabelen los erin zetten... en dan via get_defined_vars alle variabelen opvragen en in een array stoppen. Geen idee of dat gaat lukken trouwens...

Wouter J

Wouter J

17/02/2012 16:59:41
Quote Anchor link
Of je gebruikt gewoon YAML files. Daarin kan het wel.

Tevens kan je in ini dit doen:
Code (php)
1
2
3
4
5
files[0].name = hello world
files[0].path = foo/bar

files[1].name = foo
files[1].path = bar/foo

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.