Inlog en gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kanwel beter

kanwel beter

17/10/2012 21:11:28
Quote Anchor link
Beste phpers,

Ik zit al een aantal dagen met een probleem ik probeer van alles maar het lukt niet.

Het verhaal zit namelijk zo ik moet een site maken met een project maatje van me en die moet een aantal moeilijkheden hebben in de site.

Nu hebben we een inlog systeem gemaakt met vaste inlognamen en passworden zonder registreren. (met alleen php zonder database en ook graag zonder database houden ook al is dit misschien wat lastiger) en een gastenboek.

Ik heb nu een aantal problemen login is gelukt maar wij willen graag dat er alleen een login is om reacties te plaatsen met een gastenboek op een aantal pagina's waar foto of een afbeelding staat.

Een soort zelfde systeem als bij dumpert iedereen kan de filmpjes zien maar je kan pas een reactie plaatsen zodra je bent ingelogd. Dit snap ik dus niet helemaal ik heb het opgezocht maar kan het niet vinden of de uitleg snap ik niet en dan word er weer gewerkt met databases.

Ook heb ik een probleem met de gastenboek zelf http://tcen.awardspace.com/website_bouwen_tutorials/?p=315 heb ik gebruikt om een een te maken ik heb het aangepast naar mijn stijl dat is allemaal gelukt enzo. Toen heb ik de files geinclude in mijn pagina waar een foto staat met de ''gastenboek'' die word gebruikt om reacties te plaatsen, dus:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("verwerk3.php"); ?>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php include("view3.php"); ?>


Het komt er staan en het werkt ook gewoon maar een grote nadeel is dat als je f5 klikt en de pagina dus vernieuwt hij een blanco reactie achterlaat.

Iemand die me verder kan helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 14:40:42
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

17/10/2012 21:35:09
Quote Anchor link
ik zal het toch maar met database gaan werken als ik jou was maarja en dat gastenboek op je site klopt niet veel van zoiezo niet veilig :)
 
Kanwel beter

kanwel beter

17/10/2012 21:41:07
Quote Anchor link
ja maar de site hoeft niet in principe online te gaan het gaat erom dat je iets neerzet dat werkt en mooi eruitziet beveiliging is geen vereiste.
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

17/10/2012 21:47:00
Quote Anchor link
Waarom zal je dan iets maken als het niet online komt.

waarom iets neer zetten dat werkt en geen veiligheid hmm oke?

mooi er uit ziet dan heb je nog heel veel te leren denk ik :)
 
Eddy E

Eddy E

17/10/2012 21:50:36
Quote Anchor link
Is het voor een schoolopdracht of zo?

Ik weet nog iets te vertellen. Ik was eens op een presentatie-avond van het Grafisch Lyceum te Rotterdam.
Daar waren een hoop studenten die hun (profiel)werkstuk toonden. Mooie dingen.
Een aantal mensen hadden hun een website ontworpen. Echt om je vingers bij af te likken.
Eentje had zelfs een soort van reactie-ding (gastenboek) gemaakt. Heel gelikt.

Tot ik \\; \?\>\eval(die(\'lomperd\')\)'\.\'\ (of zoiets) typte... enige wat hij nog kreeg was de melding 'lomperd'.
En hij kon ook niet even F5-en, want het bericht bleef staan.... haha, beveiliging was niet op orde.
Paar minuten later zag ik wel dat het gelukt was hoor ;)

Kortom: beveiligen alsnog doen!
 
Kanwel beter

kanwel beter

17/10/2012 22:00:11
Quote Anchor link
ja we zitten in de 1e van de opleiding. we hebben al een aantal dingen zoals dat de zoekfunctie werkt bestand uploaden ook maar zoals ik al zei hebben we nog een aantal problemen. Het hoeft niet online het is een opdracht en ik verwacht ook niet dat jullie antwoorden voor mij gaan maken.

Dus jullie raden met gewoon aan om een database te gebruiken en niet in php ook als is het alleen om te aantonen dat je kan registreren/inloggen met php alleen dus zonder database. En over de gastenboek moet die dan ook verbonden zijn met de database zodat ie daar uit kijkt of een persoon een reactie mag plaatsen? of kan dat ik ook in php worden opgelost?

De site ziet er opzich wel mooi uit eerst moesten we alles in html zetten daarna steeds meer php erin verwerken.

Normaal vraag ik mijn leraar voor tips maar de herfstvakantie is al een tijdje begonnen. En ik kwam er maar niet uit via google.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.