inlog met .txt bestand

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »

Jerry php

Jerry php

04/10/2011 16:29:26
Quote Anchor link
Ik heb een aanmeld formulier gemaakt, en de gegevens komen in een .txt bestand te staan. Nu wil ik dus een inlog systeem met datzelfde .txt bestand, het is niet voor een bestaande site, maar meer een uitprobeersel.

Kan dit werken, en hoe?
Graag uitgebreid vertellen, ben beginner

groet jerry
 
PHP hulp

PHP hulp

23/04/2024 20:30:45
 
Maikel  B

Maikel B

04/10/2011 16:33:05
Quote Anchor link
Klik hier voor de magische Google zoekmachine

Maar ik raad je aan gewoon een MySQL database te gebruiken.
Is een stuk veiliger.
Gewijzigd op 04/10/2011 16:34:14 door Maikel B
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 16:34:03
Quote Anchor link
Maikel B op 04/10/2011 16:33:05:


Hartelijk dank voor je reactie.

Alleen kan ik niet zo goed engels, kan iemand het kort samenvatten?

@maikel, ja weet ik, maar het is een klein uitprobeersel.
Gewijzigd op 04/10/2011 16:35:37 door Jerry php
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2011 16:46:06
Quote Anchor link
ken je google translate?
Die kan je op weg helpen.
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 16:51:34
Quote Anchor link
- Aar - op 04/10/2011 16:46:06:
ken je google translate?
Die kan je op weg helpen.


Helaas, al gedaan en aan hakke takke zinnen heb ik niet veel.
Weet iemand misschien hoe ik het kan doen met inlogsysteem met .txt?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2011 16:59:05
Quote Anchor link
Php leren, hè ...
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 17:01:49
Quote Anchor link
- Aar - op 04/10/2011 16:59:05:
Php leren, hè ...


Jeetje, ik kom hier om vragen te stellen. Ik kan al een deel php, maar ik weet gewoon niet zo goed hoe ik het moet aanpakken. Ik wil weten hoe ik dat het beste kan doen! Als je geen normaal antwoord op mijn vraag kan geven dat ga niet antwoorden.. Ik ben nog een beginner en ik wil het graag leren, dus help me, of reageer niet!
 
Wouter J

Wouter J

04/10/2011 17:04:10
Quote Anchor link
Jerry php op 04/10/2011 16:34:03:
Alleen kan ik niet zo goed engels, kan iemand het kort samenvatten?

Arme jij... Zonder kennis van het engels zul je niet ver komen in de wereld van develop (oeps, ook een engels woord, ik bedoel scripting (oeps, weer engels...)).

En daarnaast heb je nog steeds niet geluisterd naar de tips die we je hier geven. Laat eens merken dat je wat doet i.p.v. gewoon simpel weg om een gratis developer te vragen, we zijn hier om je een duwtje in de goede richting te helpen niet om uit te leggen hoe een heel script werkt of om het script zelf te maken.
'Eventjes uitleggen'. Weet je eigenlijk wel waar je het over hebt? Een inlog systeem, dat is niet even 2 à 4 regels PHP code. Dat komt bij goede inlogsystemen neer op honderden regels code.
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 17:33:16
Quote Anchor link
Op dit forum schiet ik niets op.. jammer hoor!
Jullie kunnen me niet eens hints geven van wat er bij komt kijken bij zon inlog systeem met .txt..
Is dat nu zo moeilijk uit te leggen?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2011 17:34:49
Quote Anchor link
Maar heb je zelf al wat gezocht? Ik zie geen motivatie kan jouw kant?

Anyway, je kan je tekst bestanden toch uitlezen, en controleren of de username en wachtwoord overeenkomen, en zo ja, dan plaats je een cookie.

Blijft er bij dat de opslag hiervan zeer onveilig is.
Gewijzigd op 04/10/2011 17:37:03 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 17:36:55
Quote Anchor link
- Aar - op 04/10/2011 17:34:49:
Maar heb je zelf al wat gezocht? Ik zie geen motivatie kan jouw kant?

Anyway, je kan je tekst bestanden toch uitlezen, en controleren of de username en wachtwoord overeenkomen, en zo ja, dan plaats je een cookie.


Ik heb al zelf wat gezocht ja, maar ik kan weinig vinden. Ze zeggen overal dat het met database veiliger is. Dat weet ik wel, maar ik wil gewoon .txt gebruiken voor uit te proberen. Ja, dat weet ik allemaal wel. Maar php zal dus selectief moeten zoeken in het .txt bestand, want daar staan dus een aantal gegevens in, en hij moet kijken of het gegeven username en password in de .txt staan. En nu vraag ik aan jullie hoe dat in zijn werking gaat. Ik hoef geen compleet script, ik wil uitleg.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2011 17:37:48
Quote Anchor link
Google: Read file PHP
Eerste hit, tsjakka.
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 17:39:18
Quote Anchor link
Ik kijk naar de uitleg van read file, zie niets over selectief uitlezen van een .txt bestand?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2011 17:55:03
Quote Anchor link
En dan kijk je nog even verder:

http://php.net/manual/en/function.fread.php

Echt, genoeg te vinden.
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 17:56:56
Quote Anchor link
- Aar - op 04/10/2011 17:55:03:
En dan kijk je nog even verder:

http://php.net/manual/en/function.fread.php

Echt, genoeg te vinden.


Oke, ik zeg het nog één keer.
Ik kom hier om iets te leren, ik vraag iets aan jullie. Ik hoef geen sites of wat dan ook, ik wil een antwoord. Wat kan ik het beste gebruiken voor inloggen met .txt bestand en HOE WERKT HET! (niet alleen functie geven, ook zeggen wat ik er mee moet doen..)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2011 18:10:19
Quote Anchor link
En dat wordt duidelijk uitgelegd op die site. Neem gewoon eens de moeite om die door te lezen.

Als je later bij een ICT-bedrijf werkt, en de server valt uit met een leuke error, ga je dan ook andere collega's meteen uit bed bellen om te vragen hoe je error #42 of error #1337 moet oplossen? Ik denk dat ze je dan niet meer zo aardig gaan vinden.

Bij programmeren hoort het troubleshouten en lezen van manuals er nou eenmaal bij. Kan je dit niet omdat je de taal niet machtig bent, ga dan eerst gewoon goed Engels leren of gebruik een woordenboek. Als je dit niet wilt, zoek een andere hobby, want zo zal je het niet ver schoppen.
Gewijzigd op 04/10/2011 18:11:23 door - Ariën -
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 18:12:48
Quote Anchor link
- Aar - op 04/10/2011 18:10:19:
En dat wordt duidelijk uitgelegd op die site. Neem gewoon eens de moeite om die door te lezen.

Als je later bij een ICT-bedrijf werkt, en de server valt uit met een leuke error, ga je dan ook andere collega's meteen uit bed bellen om te vragen hoe je error #42 of error #1337 moet oplossen? Ik denk dat ze je dan niet meer zo aardig gaan vinden.

Bij programmeren hoort het troubleshouten en lezen van manuals er nou eenmaal bij. Kan je dit niet omdat je de taal niet machtig bent, ga dan eerst gewoon goed Engels leren of gebruik een woordenboek. Als je dit niet wilt, zoek een andere hobby, want zo zal je het niet ver schoppen.


Heb het al doorgelezen, snap er niet veel van. Daarom vraag ik wat ze er precies mee bedoelen.. en hoe ik het moet toepassen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2011 18:17:05
Quote Anchor link
Is het niet zinvoller om te verdiepen in de Engelse taal? Als je woord per woord vertaald valt het nog best wel mee, uiteindelijk. En verder zijn er ook voorbeelden....
 
Jerry php

Jerry php

04/10/2011 18:19:29
Quote Anchor link
- Aar - op 04/10/2011 18:17:05:
Is het niet zinvoller om te verdiepen in de Engelse taal? Als je woord per woord vertaald valt het nog best wel mee, uiteindelijk. En verder zijn er ook voorbeelden....


Laat maar, Aar ik vind niet dat volledig op mijn antwoord reageerd.. Ik vraag gewoon of iemand mij kan helpen, en dus ook voorbeelden/uitleg kan geven. Ik heb dit forum altijd beschouwd als super forum, waar altijd super antwoorden worden gegeven, maar vandaag? nee hoor..
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

04/10/2011 18:22:11
Quote Anchor link
Maar wat is er nou mis om zelf wat te proberen? Er staan zat voorbeelden en uitleg op die pagina's? Je snapt het niet, maar dan kan je altijd nog dingen vertalen?
 
Php knipper

php knipper

04/10/2011 18:25:00
Quote Anchor link
en de belangrijkste vraag bij een inlogsysteem
veilig ?

als ik in dat txt bestand kan geraken dan zie ik alle gegevens


is maar een waarschuwing

( txt bestanden kan je beter gebruiken voor kleine delen waar je geen MYSQL voor wil gebruiken )
 

Pagina: 1 2 3 ... 5 6 7 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.