Inloggen geeft problemen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# Ontwikkelaar

Functieomschrijving Voor een software ontwikkelaar in de omgeving van Vught zijn we op zoek naar een gemotiveerde C# ontwikkelaar. Deel jij hun passie voor development en dan vooral in C#.NET? Dan kan dit wel eens jouw droombaan zijn! Jouw werkzaamheden zullen er ongeveer als volgt uit gaan zien Door de wensen van de klant goed te begrijpen ga jij aan de slag dit om te zetten naar passende oplossingen en werk je deze uit tot een sterk eindproduct. Je gaat je bezighouden met de ontwikkeling van webapplicaties en websites, dit doe je door middel van ASP.NET, MVC Frameworks en C#.

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Software Developer C++ en Perl

Ben je een slimme en enthousiaste universitair opgeleide bèta die graag bij een relatief klein softwarebedrijf wil werken waar de sfeer goed is en eigen inbreng gewaardeerd wordt? Wij, IntelliMagic in Leiden, ontwikkelen technisch hoogwaardige software op het gebied van IT infrastructuur performance analytics. Het type software zorgt voor intellectueel interessante uitdagingen. We ontwerpen de producten zelf en verkopen deze als off-the-shelf software aan grote bedrijven in Europa en de VS. Wij zoeken een ervaren C++ software engineer met kennis van Perl voor een van onze ontwikkelteams. Werkzaamheden Samen met de andere ontwikkelaars specificeren, ontwerpen en implementeren van nieuwe functionaliteit

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Starter/junior PHP developer

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een junior PHP developer om het team te versterken. Als back-end developer bouw je de enterprise software die hun bedrijf helpt bij haar primaire processen. Afhankelijk van de omvang van het project werk je in een klein team aan een project. Ze hebben dagelijkse stand-ups en elke twee weken een scrumsessie, begeleid door de Scrum Master, waar je je ideeën kunt presenteren en samen met de Product Owner kunt werken aan het beste product. Ze vertrouwen enorm op hun eigen bedrijfssoftware. Dit geeft hun een groot voordeel ten opzichte van hun concurrentie. Zo

Bekijk vacature »

Front-End React Developer

Als Front-End React Developer verbeter je de user experience van onze eigen webapplicaties voor onze collega's binnen Coolblue. Wat doe je als Front-End React Developer bij Coolblue? Als Front-end React Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten met React.js. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end React Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen Verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop

Bekijk vacature »

Senior Front-End Developer

As a Senior Front-end Developer you maintain the balance between creativity and functionality for our webshop, and you coach your fellow developers. How do I become a Senior Front-End Developer at Coolblue? As a Front-end Developer you work on the user-friendliness of our webshop for millions of customers. You enjoy working with the UX Designer to pick up stories. You get energy from coming up with creative solutions and are happy to present this within the team. You are also proud of your work and welcome all feedback. Would you also like to become a Senior Front-End Developer at Coolblue?

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Voor jou als junior .NET ontwikkelaar staat er een flinke uitdaging klaar bij dit bedrijf waar jij veel van kan gaan leren. Zo willen zij een flinke uitbreiding doen op het webbased gedeelte dat zij nu hebben en willen zij het standaard deel gaan moderniseren. Jouw team is dan ook op zoek naar een junior .NET ontwikkelaar die het leuk vindt om op basis van research en development aan de slag te gaan. Jouw mening telt mee als het gaat om hoe en met wat deze applicaties gebouwd en herschreven gaan worden. Jouw functie bij dit bedrijf gaat dan

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Jij komt te werken in een team van 5 developers. het product is continue in beweging. Nieuwe en bestaande klanten vragen om vaak nieuwe features. Hierin ben jij zeer belangrijk om te zorgen dat de functionaliteiten goed opgezet worden op technisch vlak. Designs krijg je aangeleverd van een externe partij zodat jij je primair kan focussen op de techniek! Je hebt daarbij alle vrijheid om je eigen creativiteit toe te passen en mee te denken over de gebruikte technieken. Het gezamenlijke doel is een product dat functioneel zeer gebruiksvriendelijk is en het bedrijfsproces van de gebruikers versneld en kwalitatief

Bekijk vacature »

Backend Developer Integraties API HBO REST

Samengevat: Deze werkgever is een IT-consultancy. Wil jij werken als Backend Developer Integraties? Heb jij kennis van gangbare berichtformaten? Vaste baan: Backend Developer Integraties API HBO €3.100 - €4.400 Zij bieden innovatieve oplossingen die bedrijven efficiënter en wendbaarder maken, waardoor onze klanten zich net zo snel kunnen ontwikkelen als de business van hen vraagt. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot en ingewikkeld. Hou jij van diepgang

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:38:08
Quote Anchor link
Hallo allemaal!
Ik probeer in simpel inlog form te maken via informatie uit een database. De informatie uit de database komt door een registratie form die ik heb gemaakt. Er is nu dus een probleem met mijn code waar hij geen foutmelding over geeft. Het enige wat hij doet is de hele tijd "echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";" uitvoeren dus ik heb heel erg het gevoel alsof ik iets ben vergeten. Ik heb op het moment niet iemand dichtbij die misschien wel het probleem ziet, maar daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Hier is mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
session_start();
    
    $connect = new mysqli("localhost",
            "root",
            "usbw",
            "cms");
        if($connect ->connect_errno)    
        {

                printf("Connect failed %s", $db->connect_error);
            return false;
        }

            
    if (isset($_POST['submit']))
    {
    
        $loginpost = $_POST['login'];    
        $wachtwoordpost = $_POST['wachtwoord'];
            
        $loginpost = $_SESSION['login'];
            
        $uitkomst = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM auteurs") or die($uitkomst . "<br/><br/>" . mysqli_error());
        $row = mysqli_fetch_array($uitkomst);
        $login = $row['Login'];
        $wachtwoord = $row['Wachtwoord'];
        if ($row["Login"] == $loginpost && $row["Wachtwoord"] == $wachtwoordpost)        
        {

            echo "U bent ingelogd!";
        }

        else
        {
            echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";
        }
    }
}

?>


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik word er helemaal gek van!
Alvast bedankt!

Edit:
Ik heb de topictitel aangepast van 'Inloggen' naar 'Inloggen geeft problemen'.
Gelieve in het vervolg een duidelijke titel aan het topic mee te geven die je probleem of vraagstelling omschrijft. Alvast bedankt!
Gewijzigd op 01/03/2018 09:44:31 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:51:23
 
- SanThe -

- SanThe -

28/02/2018 22:42:43
Quote Anchor link
Je pakt nu een willekeurig record uit de database en gaat dan kijken of het eventueel de goede is.

Gebruik gewoon WHERE in de query.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:47:43
Quote Anchor link
**quoteknip**

Dat gebruikte ik ook eerst maar dat werkte niet... ik heb het er nu weer in gezet en het werkt nog steeds niet. Hij geeft ook verder geen foutmelding dus ik snap er echt niks van.
Gewijzigd op 01/03/2018 12:51:21 door - Ariën -
 
- SanThe -

- SanThe -

28/02/2018 22:50:02
Quote Anchor link
Laat de relevante code zien.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:51:00
Quote Anchor link
- SanThe - op 28/02/2018 22:50:02:
Laat de relevante code zien.


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
$uitkomst = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM auteurs WHERE Login = '$loginpost' and Wachtwoord = '$wachtwoordpost'");
            $row = mysqli_fetch_array($uitkomst);
            if ($row['Login'] == $loginpost && $row['Wachtwoord'] == $wachtwoordpost)        
 
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 22:51:55
Quote Anchor link
Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:38:08:
Hallo allemaal!
Ik probeer in simpel inlog form te maken via informatie uit een database. De informatie uit de database komt door een registratie form die ik heb gemaakt. Er is nu dus een probleem met mijn code waar hij geen foutmelding over geeft. Het enige wat hij doet is de hele tijd "echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";" uitvoeren dus ik heb heel erg het gevoel alsof ik iets ben vergeten. Ik heb op het moment niet iemand dichtbij die misschien wel het probleem ziet, maar daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Hier is mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
session_start();
    
    $connect = new mysqli("localhost",
            "root",
            "usbw",
            "cms");
        if($connect ->connect_errno)    
        {

                printf("Connect failed %s", $db->connect_error);
            return false;
        }

            
    if (isset($_POST['submit']))
    {
    
        $loginpost = $_POST['login'];    
        $wachtwoordpost = $_POST['wachtwoord'];
            
        $loginpost = $_SESSION['login'];
            
        $uitkomst = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM auteurs") or die($uitkomst . "<br/><br/>" . mysqli_error());
        $row = mysqli_fetch_array($uitkomst);
        $login = $row['Login'];
        $wachtwoord = $row['Wachtwoord'];
        if ($row["Login"] == $loginpost && $row["Wachtwoord"] == $wachtwoordpost)        
        {

            echo "U bent ingelogd!";
        }

        else
        {
            echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";
        }
    }
}

?>


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik word er helemaal gek van!
Alvast bedankt!


Probeer deze query eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM auteurs WHERE Login ='$loginpost'


als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];
Gewijzigd op 28/02/2018 22:53:31 door Jasper Schellekens
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 22:51:57
Quote Anchor link
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!

Toevoeging op 28/02/2018 22:53:22:

Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:51:55:

als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];);

Dit is zo, maar als een wachtwoord gehashed is (AANRADER!!!), dan is het niet nodig. Je hebt dan toch altijd een veilige string.
Gewijzigd op 28/02/2018 22:53:42 door - Ariën -
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:55:40
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!


Dat heb ik zeker! de registratie werkt prima. Alleen de login lukt me maar niet :(
Gewijzigd op 28/02/2018 22:56:31 door Jochem Odendaal
 
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 22:56:37
Quote Anchor link
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!

Toevoeging op 28/02/2018 22:53:22:

Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:51:55:

als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];);

Dit is zo, maar als een wachtwoord gehashed is (AANRADER!!!), dan is het niet nodig. Je hebt dan toch altijd een veilige string.


Inderdaad, ik had mijn wachtwoord input ook niet escaped omdat ik zoiets al had gedacht. Maar de rest wel, want als je een sql injectie krijgt ben je toch wel de sjaak.




Toevoeging op 28/02/2018 22:59:04:

Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:55:40:
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!


Dat heb ik zeker! de registratie werkt prima. Alleen de login lukt me maar niet :(



In je code zie ik geen manier van hash.
MD5 werkt bijvoorbeeld zo: (MD5 kan je beter niet gebruiken)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$postwachtwoord = md5($_POST["Wachtwoord"]);

Als ik het goed heb dan, anders vergelijkt hij volgensmij joun ingevulde wachtwoord met een lange code die encrypted is.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 22:59:14
Quote Anchor link
Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:51:55:
Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:38:08:
Hallo allemaal!
Ik probeer in simpel inlog form te maken via informatie uit een database. De informatie uit de database komt door een registratie form die ik heb gemaakt. Er is nu dus een probleem met mijn code waar hij geen foutmelding over geeft. Het enige wat hij doet is de hele tijd "echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";" uitvoeren dus ik heb heel erg het gevoel alsof ik iets ben vergeten. Ik heb op het moment niet iemand dichtbij die misschien wel het probleem ziet, maar daarom hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Hier is mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
<?php
session_start();
    
    $connect = new mysqli("localhost",
            "root",
            "usbw",
            "cms");
        if($connect ->connect_errno)    
        {

                printf("Connect failed %s", $db->connect_error);
            return false;
        }

            
    if (isset($_POST['submit']))
    {
    
        $loginpost = $_POST['login'];    
        $wachtwoordpost = $_POST['wachtwoord'];
            
        $loginpost = $_SESSION['login'];
            
        $uitkomst = mysqli_query($connect, "SELECT * FROM auteurs") or die($uitkomst . "<br/><br/>" . mysqli_error());
        $row = mysqli_fetch_array($uitkomst);
        $login = $row['Login'];
        $wachtwoord = $row['Wachtwoord'];
        if ($row["Login"] == $loginpost && $row["Wachtwoord"] == $wachtwoordpost)        
        {

            echo "U bent ingelogd!";
        }

        else
        {
            echo "U heeft een onjuist login/wachtwoord ingevoerd";
        }
    }
}

?>


Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen want ik word er helemaal gek van!
Alvast bedankt!


Probeer deze query eens:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT * FROM auteurs WHERE Login ='$loginpost'


als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];




Jammer genoeg werkt het alsnog niet maar toch bedankt!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 22:59:14
Quote Anchor link
Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:55:40:
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!


Dat heb ik zeker! de registratie werkt prima. Alleen de login lukt me maar niet :(

Vertel eens meer. Waar loop je po vast?
Wat heb je geprobeerd?
Hoe staat je wachtwoord opgeslagen in de database?

Enne, md5() is al gekraakt inmiddels en ontoelaatbaar gevonden voor veilig hashen.
Gewijzigd op 28/02/2018 23:01:52 door - Ariën -
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 23:03:06
Quote Anchor link
Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:56:37:
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!

Toevoeging op 28/02/2018 22:53:22:

Jasper Schellekens op 28/02/2018 22:51:55:

als er een result is, vergelijk $_POST['wachtwoord']; met het wachtwoord uit de db.

Ook moet je rekening houden met sql injection. Je moet de string escapen.
Bijvoorbeeld:
$wachtwoordpost = mysqli_real_escape_string($connect, $_POST['Wachtwoord'];);

Dit is zo, maar als een wachtwoord gehashed is (AANRADER!!!), dan is het niet nodig. Je hebt dan toch altijd een veilige string.


Inderdaad, ik had mijn wachtwoord input ook niet escaped omdat ik zoiets al had gedacht. Maar de rest wel, want als je een sql injectie krijgt ben je toch wel de sjaak.




Toevoeging op 28/02/2018 22:59:04:

Jochem Odendaal op 28/02/2018 22:55:40:
- Ariën - op 28/02/2018 22:51:57:
Ik hoop dat je je wachtwoord wel veilig gehashed hebt!


Dat heb ik zeker! de registratie werkt prima. Alleen de login lukt me maar niet :(



In je code zie ik geen manier van hash.
MD5 werkt bijvoorbeeld zo: (MD5 kan je beter niet gebruiken)
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$postwachtwoord = md5($_POST["Wachtwoord"]);

Als ik het goed heb dan, anders vergelijkt hij volgensmij joun ingevulde wachtwoord met een lange code die encrypted is.


JUP! dat was hem :D. Echt hartelijk bedankt voor uw hulp! Ik heb hier de hele middag aan gezeten en af te vragen wat er nou fout aan is maar nu werkt hij!
 
Jasper Schellekens

Jasper Schellekens

28/02/2018 23:03:09
Quote Anchor link
Jaa vandaar dat ik zei: (MD5 kan je beter niet gebruiken)
Was even als voorbeeld. Ik heb het namelijk ook gebruikt, totdat ik wist waarom het niet veilig is.
Gewijzigd op 28/02/2018 23:03:28 door Jasper Schellekens
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 23:04:28
Quote Anchor link
Ikzelf raad aan om password_hash() en password_verify() te gebruiken.
Dan zit je altijd veilig.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

28/02/2018 23:06:47
Quote Anchor link
Jasper Schellekens op 28/02/2018 23:03:09:

Jaa vandaar dat ik zei: (MD5 kan je beter niet gebruiken)
Was even als voorbeeld. Ik heb het namelijk ook gebruikt, totdat ik wist waarom het niet veilig is.


Het is voor school dus er werd ons uitgelegd waarom we beter geen md5 kunnen gebruiken maar daarna zei onze leraar dat we het moesten gebruiken in de komende paar opdrachten om er mee te leren werken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/02/2018 23:11:19
Quote Anchor link
md5() is opsich niet afgeschreven als functie, dus ik snap zijn argument wel. Maar voor het hashen van wachtwoorden is het zeer afgeraden. Ikzelf gebruik md5() enkel alleen voor het genereren van filehashes md5_file om corruptie van bestanden te detecteren en voor tijdelijke hashes.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

01/03/2018 00:51:54
Quote Anchor link
Jochem Odendaal op 28/02/2018 23:06:47:
Het is voor school

Mag ik vragen wat voor opleiding jij volgt?

Heb jij naast enige PHP-theorie ook uitleg gekregen over hoe (My)SQL werkt en hoe je vragen kunt stellen aan de database?

En tot slot, is je ook verteld hoe je veilig DATA invoegt in SQL?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/03/2018 08:55:13
Quote Anchor link
Je had het zelf heel snel kunnen vinden door te gaan debuggen: controleer wat er in een variabele zit door deze te echoën. Dan had je zelf gezien dat die twee waarden niet overeen kwamen en was heel snel duidelijk waar de oorzaak van je probleem lag.
Nu ging jij er van uit dat ze hetzelfde waren en was je verbaast over de uitkomst.
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

01/03/2018 09:25:05
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 01/03/2018 00:51:54:
Jochem Odendaal op 28/02/2018 23:06:47:
Het is voor school

Mag ik vragen wat voor opleiding jij volgt?

Heb jij naast enige PHP-theorie ook uitleg gekregen over hoe (My)SQL werkt en hoe je vragen kunt stellen aan de database?

En tot slot, is je ook verteld hoe je veilig DATA invoegt in SQL?


Jup, dat is ons allemaal geleerd maar heel veel is zelfstudie dus of je het kan ligt eraan of je de opdrachten doet. En voor de opleiding die ik doe, ik doe applicatie en media ontwikkelaar. ERG leuke opleiding. Alleen wel moeilijk haha.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

01/03/2018 10:00:58
Quote Anchor link
Verder zal het sowieso niet werken omdat jij de variable $loginpost overschrijft met een $_SESSION['login']-variable die niet bestaat, neem ik aan.

Als de gebruiker de juiste gegevens heeft ingevuld, kan je bijvoorbeeld zijn gebruikersnaam of gebruikers ID uit de database in de $_SESSION['login']-variable stoppen.


Met een hele erge vriendelijke groet,
Maarten uit je klas :p
 
Jochem Odendaal

Jochem Odendaal

01/03/2018 10:04:05
Quote Anchor link
**quoteknip**

Haha maarten :D.
Ik heb het al veranderd hoor :) ik had gisteren heel veel variaties gemaakt en deze klopte niet echt helemaal. Ik heb het nu verbeterd en netter gemaakt.
Gewijzigd op 01/03/2018 12:50:01 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.