Inlogscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# Ontwikkelaar

In het kort Als C# .NET Core ontwikkelaar ga je binnen onze business unit Transport en Logistiek aan de slag complexe maatwerk software voor bedrijf kritische systemen binnen de technische automatisering. Denk bijvoorbeeld een IoT-oplossing voor de logistieke sector waarbij we van ruim 200.000 machines de telemetrie en events verwerken. We zijn actief in de distributielogistiek, havenlogistiek en productielogistiek. Naast C# en .NET Core maken we ook gebruik van Azure technologie. En als trotse Microsoft Gold Partner leren we graag van en met jou. Wil jij jezelf blijven ontwikkelen binnen de technische automatisering met .NET, dan gaan we deze uitdaging

Bekijk vacature »

Junior Outsystems developer

Functie Als junior Outsystems developer wordt jij onderdeel van een multidisciplinair team van 23 software engineers. Ons team werkt agile en termen als Continuous Integration en Continuous Delivery zijn bij ons dagelijkse koek. Wij werken aan uitdagende en afwisselende projecten met als doel onze klanten een totaal oplossing aan te bieden. Als junior Outsystems developer krijg jij bij ons de kans om jezelf te ontwikkelen naar een volwaardige ervaren en gecertificeerde Outsystems developer. Jij een team met ervaren mensen (10+ ervaring) om je heen. Zo heb jij niet het gevoel dat jij meteen in het diepe wordt gegooid en uiteraard

Bekijk vacature »

PHP Developer (junior functie)

Functie omschrijving Ben jij een starter en wil je werken bij een jong en leuk bedrijf? Lees dan verder! Wij zijn op zoek naar een PHP Developer binnen een junior functie. Binnen dit bedrijf gaat het om persoonlijke aandacht en ontwikkeling! Je komt te werken voor een leuk communicatiebureau die alles op het gebied van online en offline communicatie doet. Dit doen zij voor verschillende branches, waardoor je aan diverse soorten projecten mag werken, dit maakt deze baan erg leuk! Daarbij werk je aan een door hun zelf ontwikkeld framework welke goed leesbaar is. Je maakt voor bedrijven op maat

Bekijk vacature »

PHP Developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

C++ Developer

Functieomschrijving Ben jij als software engineer toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor het maken van de procesbesturingsoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Ontwerpen, programmeren en testen van productaanpassingen; Implementeren van nieuwe productreleases in de projectteams; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden,

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Laravel PHP developer in een jong team

Bedrijfsomschrijving Als je op zoek bent naar een werkplek waar plezier en uitdaging hand in hand gaan, dan is dit bedrijf de juiste keuze voor jou. Hier kun je werken aan uitdagende projecten en krijg je als developer veel verantwoordelijkheid. Het bedrijf waardeert kwaliteit boven kwantiteit en richt zich op het ontwikkelen van hoogwaardige applicaties en websites waar klanten enthousiast over zijn. Dit bedrijf is vooruitstrevend en streeft naar het leveren van de best mogelijke resultaten voor hun klanten. Als medior PHP ontwikkelaar met 3 jaar ervaring ben jij de persoon die we zoeken. Je krijgt hier de kans om

Bekijk vacature »

Consultant Low Code Developer

Functie omschrijving Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Voor een mooie opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten. Onderdelen functie Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan Mendix of Betty Blocks. Je bent verantwoordelijk voor

Bekijk vacature »
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 18:21:39
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben voor het vak Informatica een site aan het bouwen, een datingsite om precies te zijn.
Gaat erom: we moeten een site bouwen, een database met phpMyAdmin maken, en een link tussen die twee leggen.
Het registratiescript heb ik werkend gekregen.

Het inlogscript werkt echter niet.
Ik heb al elders op internet gezocht, en een script gevonden wat op zichzelf wel werkt, maar als ik die van mij aanpas naar dat voorbeeld blijf ik errors krijgen. Ik heb het steeds hier en daar verbeterd, met als enige resultaat dat de error die ik krijg, verandert.
Wil iemand mij helpen dit script te verbeteren?

Als ik heb uitgevonden hoe ik hier een script neerzet, zal die er meteen komen!

Alvast bedankt!

Het script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Kan niet verbinden met de database: " . mysql_error());
mysql_select_db("datingsite") or die("Kan de database niet vinden: ". mysql_error());

$usernameinput = $_POST['username'];
$passwordinput = $_POST['password'];
$count = "0";

$usernamecheck = "SELECT username FROM user WHERE username = $usernameinput";
$passwordcheck = "SELECT password FROM user WHERE password = $passwordinput";

$sql = "SELECT * FROM test_script WHERE $usernameinput==voornaam AND $passwordinput==jaar";
$count = (mysql_num_rows(mysql_query($sql)));

if ($count == "1")
{
echo "Correct!";
//<html>
//<a href="profiel.php"
//Profiel </a>
//</html>

}

else { echo "Klopt niet!"; }

?>

Bij dit script op het laatst moet deze doorsturen naar de pagina profiel van de persoon die ingelogd is. Ik denk erover om dat te doen met in de titel dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
IF (empty($_POST[username]))
{
header("location: home.html"); }
?>


<html>
<head>
<title>Profiel van <?php!!) print"$_POST[username]"; ?></title>
<body>

<?php
print"Hallo, $_POST[username]!<br />";
print"Dit is jouw profiel! Er is nog niet zoveel te doen.<br />";
print"Misschien kun je beter een andere keer terugkomen!";
print"<hr>";
print"Klik hieronder om uit te loggen, en terug naar de hoofdpagina te gaan:<br />";
?>

<form action="home.html" method="post">
<input type="submit" value="Log uit!">
</form>

</body>
</html>



De error (zegmaar alles wat op het scherm komt, de "klopt niet" is handmatig in het script gezet) :
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in G:\xampp\htdocs\Dating\WIP\inlog.php on line 13
Klopt niet!
Gewijzigd op 13/11/2012 18:52:27 door Kevin Zegikniet
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 05:37:53
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 18:27:00
Quote Anchor link
Halloo natuurlijk hebben we relevante code nodig. Overigens raad ik je aan om zelf je code te schrijven en niet code van internet te plukken en te veranderen. het omzetten van deze code kost alleen maar meer tijd en is meestal achterhaalde code.

de codes voor php kan je gewoon tussen php tags hier neerzetten. overige code tussen code tags

<?php hier je code ?>
[.code] hier je code [./code] ( de puntjes moet je eruit laten na de bracket )
Gewijzigd op 13/11/2012 18:28:20 door Reshad F
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 18:31:45
Quote Anchor link
@reshadF
dat heb ik ook gedaan, maar die werkte niet, dus ben ik gaan zoeken naar een -wel werkend- exemplaar wat als voorbeeld kon dienen.

Het tweede script is trouwens een beetje niet helemaal mooi, ik neem dus aan dat hier geen HTML scripts kunnen worden weergeven zoals PHP scripts op deze site.

EDIT:
tweede script is trouwens alleen voor de mooigheid, het is zodat mensen die op mijn site komen, het gevoel hebben dat ze echt zijn ingelogd. Daarna kunnen ze (voor hun gevoel) weer uitloggen en worden ze naar de homepage gestuurd, in plaats van dat ze gewoon alleen naar de homepage gestuurd worden (wat er dus eigenlijk gebeurt).
Tweede script is er alleen voor dat niet iedereen een error krijgt en denkt dat de computer gehackt is (meeste vrienden van mij zijn zegmaar holbewoners als het op programmeren aankomt).
Gewijzigd op 13/11/2012 18:35:03 door Kevin Zegikniet
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 18:40:14
Quote Anchor link
Dat kan wel zet deze tussen de code tags zoals in mijn vorige post uitgelegd.

Aangezien je net bent begonnen met PHP wil je ik aanraden om de volgende tutorial door te lezen en je script minimaal hier al op aan te passen.

beginners fouten tegengaan Verder wil ik je adviseren om je logica ( php ) en je html gescheiden te houden vooral omdat je gaat werken met headers. dan voorkom je al veel beginners fouten.

kwa code moet je even de tutorial die ik net gaf toepassen op je script en je beginpost dan erop aanpassen dan kunnen we daarna verder kijken wat je fout doet :)

zet bovenaan je php pagina trouwens het volgende om fouten te kunnen zien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
 /*
 * Error reportin 1 is aan 0 is uit
 */

ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
?>
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 18:53:23
Quote Anchor link
@reshadF
Ik heb het even met [.code] gedaan, werkt nu zo te zien wel.
Ik zal even op de link klikken, heb jou toevoeging al verwerkt in het script.
Niet dat dat wat uitmaakt maar toch.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:08:11
Quote Anchor link
Opmerkingen eerste script:
Niet nutteloos copiëren: $usernameinput = $_POST['username'];
Een getal niet tussen quotes: $count = "0";
Regel 9 en 10: Kan in één regel. $vars buiten de quotes halen. De enkele SQL-quotes missen. De query is onbeveiligd, dus lek. Query wordt nergens uitgevoerd en is dus overbodig.
Regel 12: $vars buiten de quotes halen. De enkele SQL-quotes missen. De query is onbeveiligd, dus lek. De WHERE is fout, het is WHERE veldnaam = '....'.
Regel 13: Niet nestelen van commando's. Foutafhandeling ontbreekt.
Een getal niet tussen quotes: if ($count == "1")
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:08:11
Quote Anchor link
Ik heb de pagina eens doorgelezen, de meeste dingen interesseren mij niet echt.
Dit omdat het 'maar' een schoolopdracht is, en ik ben niet van plan het in de toekomst
nog te gaan gebruiken.
Een voorbeeld hiervan is de <i>or die</i> dinges, die uit den boze is. Ik gebruik deze gewoon, en als het script dan straks klaar is, hoeft 'ie niet meer te sterven.
Even plat gezegd, maar zo denk ik erover.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:10:18
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 13/11/2012 19:08:11:
... de meeste dingen interesseren mij niet echt.
Dit omdat het 'maar' een schoolopdracht is ...


Goede instelling.
....
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 19:13:13
Quote Anchor link
Uit een schoolopdracht moet je leren neem ik aan toch? Hoe weet je nou of je het later niet meer nodig hebt. als een Informatica student hoor je dingen goed te willen scripten ook al is het 'maar' een school opdracht. ik studeer zelf ook informatica maar zelfs de dingen die me niet interesseren daar doe ik mijn best voor. You will never know when you need it again. En anders zou ik gewoon naar je module leider stappen en zeggen dat je weigert de opdracht te maken omdat je het later toch niet gaat gebruiken misschien krijg je dan een opdracht die je later wil gaan doen :)
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:15:19
Quote Anchor link
@-SanThe-
Ik heb het kopieren verwijderd en in de query's "$_POST['username']" gezet ipv "$usernameinput".
hetzelfde met password.

Hoe wil je het in een regel doen?
Moet ik dan ipv " deze ' gebruiken?
SQL is engels he? Moet ik letterlijk "veldnaam= etc" neerzetten?
Wat is nestelen van commando's? Foutenafhandeling is met (or die)?
Getal niet tussen quotes heb ik weggehaald.
Nieuwe script:

ZIE ONDERAAN!!

@-SanThe- & Reshad F

Goedgoed ik zal erop letten.
Maar het gebruik van "or die" vind ik erg handig, omdat het gewoon meteen de error op het scherm zet.

Het interesseren bedoelde ik van: dat is niet van toepassing op mij, omdat het er toch al (voor mij) goed instaat.
Tuurlijk intereseert informatica mij wel!

Over de leraar: voor hem is het vak heilig. Als je aan zijn vak komt, kom je aan hem. En dan is het goed mis!
Een nieuwe opdracht vragen is dus uit den boze...

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in G:\xampp\htdocs\Dating\WIP\inlog.php on line 11

Dit is de error als ik ipv $usernameinput de $_POST['username'] gebruik (en ook bij password).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
 /* Error reporting 1 is aan 0 is uit */
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Kan niet verbinden met de database: " . mysql_error());
mysql_select_db("datingsite") or die("Kan de database niet vinden: ". mysql_error());

$count = 0;

$usernamecheck = "SELECT username FROM user WHERE username = $_POST['username']";
$passwordcheck = "SELECT password FROM user WHERE password = $_POST['password']";

$sql = "SELECT * FROM test_script WHERE $usernameinput==voornaam AND $passwordinput==jaar";
$count = (mysql_num_rows(mysql_query($sql)));

if ($count == 1)
{
echo "Correct!";
//<html>
//<a href="profiel.php"
//Profiel </a>
//</html>

}

else { echo "Klopt niet!"; }

?>
Gewijzigd op 13/11/2012 19:25:26 door Kevin Zegikniet
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:25:16
Quote Anchor link
Beetje opgeknapt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Kan niet verbinden met de database: " . mysql_error());
mysql_select_db("datingsite") or die("Kan de database niet vinden: ". mysql_error());

$sql = "SELECT id
        FROM test_script
        WHERE username = '"
. mysql_real_escape_string($_POST['username']) . "'
        AND password = '"
. mysql_real_escape_string($_POST['password']) . "'
        "
;
$result = mysql_query($sql);
if($result === false)
{

    // error
}
else
{
    if(mysql_num_rows($result) == 1)
    {

        echo "Correct!";
    }

    else
    {
        echo "Klopt niet!";
    }
}

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/11/2012 19:28:39
Quote Anchor link
Ik mag overigens wel aannemen dat een wachtwoord in md5(), of beter zelfs, in SHA1() wordt opgeslagen?
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:30:16
Quote Anchor link
Ehh bedankt denkik.
FF geprobeerd, maar op het scherm komt nu helemaal niks (zelfs geen correct of klopt niet of een error).
Nog een vraagje: waarom 'id' ipv '*' bij de query?
Wat betekent '==='

EDIT: @- Aar -
Ja natuurlijk!! hehe...

EDIT: Ik heb dat nieuwe script eens aan mijn beproevingen (MWAHAHA) onderworpen, het doet echt helemaal niks.
Als ik een wachtwoord verkeerd intik, geen wachtwoord, alleen een wachtwoord, of helemaal niks:
Het scherm blijft wit.
Gewijzigd op 13/11/2012 19:37:39 door Kevin Zegikniet
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 19:39:18
Quote Anchor link
Iets beter opgeknapt dan santhe..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
$server
= "localhost";
$gebruiker = "root";
$wachtwoord = "";
$db = "datingsite";

$connectie = mysql_connect($server,$gebruiker,$wachtwoord);

if(!$connectie) {
    echo 'kon server niet bereiken';
}

else {
    $dbc = mysql_select_db($db,$connectie);

    if(!$dbc) {
        echo 'kon database niet bereiken';
    }

    else {

        $query = "SELECT
                    username, password
                    FROM
                    user
                    WHERE
                    username = '"
. $_POST['username'] . "'
                    AND
                    password = '"
. $_POST['password'] . "'
                "
;

        $run = mysql_query($query);
        if(!$run) {
            echo 'kon query niet uitvoeren';
        }

        else {
            if(mysql_num_rows($run) == 1) {
                    // voer je code uit wanneer correct
                }
                else {
                    // voer andere code uit
                }
            }
        }
    }
}

?>


het is geen werkende code ( niet getest ) maar zo iets moet het uiteindelijk worden ( let wel dit is nog steeds niet helemaal goed maar beter dan wat je nu hebt )

ik zou het in ieder geval als basis nemen en verder uitwerken.
Gewijzigd op 13/11/2012 19:42:09 door Reshad F
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:41:44
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 13/11/2012 19:30:16:
.. op het scherm komt nu helemaal niks ..
Maak van regel 13 // error even: echo 'Error: ' . mysql_error();

Nog een vraagje: waarom 'id' ipv '*' bij de query?
Waarom zou je alles ophalen? Alleen het id is meestal genoeg.

Wat betekent '==='
Is gelijk en is tevens dezelfde soort (in dit geval een boolean true of false).




Toevoeging op 13/11/2012 19:44:34:

Reshad F op 13/11/2012 19:39:18:
Iets beter opgeknapt dan santhe..


Maar wel weer lek.
Gewijzigd op 13/11/2012 19:43:08 door - SanThe -
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:47:07
Quote Anchor link
@Reshad F
Ehh ik wil niet zeuren, maar dit gaat totaal tegen die link in (onnodig geheugen verbruiken door allerlei variabelen te gebruiken)

@- SanThe -
Uitkomst: (dacht ik ook al)
(Error: ) (handmatig toegevoegd)
Unknown column 'id' in 'field list'
Gewijzigd op 13/11/2012 19:47:54 door Kevin Zegikniet
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:50:23
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 13/11/2012 19:47:07:
Unknown column 'id' in 'field list'


Dat was een gok.
Even iets anders van maken dus, iets wat wél bestaat.
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:51:48
Quote Anchor link
@reshad F
je had een } teveel, daarna komt er helemaal niks op het scherm.


@ - SanThe -
zegmaar alleen de username? >> werkt, vraag me alleen af wat je eraan hebt (zie twee zinnen verder)
Dan stuurt ie die door naar de volgende pagina (het profiel)
Bedenk ik me net dat dat ook kan met sessions. Hoe moet dat?
Gewijzigd op 13/11/2012 20:25:56 door Kevin Zegikniet
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 21:31:16
Quote Anchor link
@Santhe ik heb geen zin om een goed werkend script te maken voor iemand die het toch weer weggooit en er niet van leert. dus van mijn part is het een gatenkaas script

@Kevin ik heb duidelijk 2x vermeld dat het een voorbeeld script was dus geen werkend script maar zo zie je tenminste verschil tussen jou belabberde versie en mijn versie. en voor de onnodige variabelen was even ter verduidelijking.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.