Inlogscript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-End Developer

Als Front-End Developer bij Coolblue verbeter je de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Wat doe je als Front-End Developer bij Coolblue? Als Front-end Developer werk je aan de gebruiksvriendelijkheid van onze webshop voor miljoenen klanten. Je vindt het leuk om samen te werken met de UX designer om stories op te pakken. Je krijgt energie van het bedenken van creatieve oplossingen en presenteert dit graag binnen het team. Daarnaast ben je trots op je werk en verwelkomt alle feedback. Ook Front-end Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te

Bekijk vacature »

Java Developer

Functieomschrijving Are you an experienced Java Developer who wants to be challenged? Then this is your job! As a Java Developer, you are co-responsible for building custom applications within our extensive IT landscape. Development takes place on both the back-end side (Spring/JEE). Together with the IT department, you are responsible for the daily adjustments and expansions of our IT systems. In addition, you will work in small scrum teams using the Agile methodologies. Besides the realization of our in-house systems, you are responsible for the roll-out of the application (version) as well as the operational support after going live. Team

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

SAP Integratie Ontwikkelaar

Ben jij ambitieus in de verdere ontwikkeling van SAP binnen HANOS, en heb je kennis van SAP PI, CPI (SAP integration suite) en of andere middleware tooling? Dan ben jij mogelijk onze nieuwe SAP Integratie (middleware) Ontwikkelaar! Lees snel verder en solliciteer! Wat ga je doen? Als SAP Financieel Consultant ben je, als deel van een gedreven team van interne SAP consultants, de schakel tussen de gebruikersorganisatie en ICT. Je draagt proactief bij aan een optimale aansluiting van de SAP-functionaliteit (een applicatielandschap met o.a. Suite on HANA, Fiori, Hybris, C4C en BO), op de bedrijfsprocessen. Verder ondersteun je de HANOS

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

PHP Developer - Draag bij aan de maatschappij!

Bedrijfsomschrijving Wil jij als applicatieontwikkelaar deel uitmaken van een gedreven ontwikkelteam en werken aan innovatieve producten? Dan hebben wij dé uitdaging voor jou! Wij zijn op zoek naar een enthousiaste collega die samen met ons de technische ondergrond van onze producten verder wil ontwikkelen met behulp van PHP. Met jouw expertise geef je de finishing touch aan onze producten om jezelf steeds opnieuw weer te verrassen. Functieomschrijving Bij ons staan innovatie en creativiteit centraal. Wij zijn op zoek naar een enthousiaste PHP ontwikkelaar die nieuwe ideeën en inzichten kan inbrengen en daarmee zichzelf en het team verder kan laten groeien.

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor een informele club in omgeving Delft zijn wij op zoek naar versterking. Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging als Software Programmeur lees dan snel verder! Als ontwikkelaar kom je terecht op een afdeling van 6 medewerkers. Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Er wordt voornamelijk gewerkt met PHP, Java en

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar start jij in één van onze vier scrumteams. Met 30 ontwikkelaars werk jij aan de doorontwikkeling van ons core product. Ook werkt jouw team aan maatwerkoplossingen op aanvraag van de klant en op projectbasis. Wij vinden het erg belangrijk dat onze ontwikkelaars met plezier naar werk gaan. Een deel hiervan ligt uiteraard bij jezelf, als jij ontwikkelen niet leuk vindt, ben jij bij ons echt aan het verkeerde adres. Jouw team bestaat namelijk uit een groep gepassioneerde vakidioten die dit werk doen omdat dit eerst een hobby was! Daarnaast wordt er intern rekening gehouden met

Bekijk vacature »
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 18:21:39
Quote Anchor link
Hallo mensen,

Ik ben voor het vak Informatica een site aan het bouwen, een datingsite om precies te zijn.
Gaat erom: we moeten een site bouwen, een database met phpMyAdmin maken, en een link tussen die twee leggen.
Het registratiescript heb ik werkend gekregen.

Het inlogscript werkt echter niet.
Ik heb al elders op internet gezocht, en een script gevonden wat op zichzelf wel werkt, maar als ik die van mij aanpas naar dat voorbeeld blijf ik errors krijgen. Ik heb het steeds hier en daar verbeterd, met als enige resultaat dat de error die ik krijg, verandert.
Wil iemand mij helpen dit script te verbeteren?

Als ik heb uitgevonden hoe ik hier een script neerzet, zal die er meteen komen!

Alvast bedankt!

Het script:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
<?php
mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Kan niet verbinden met de database: " . mysql_error());
mysql_select_db("datingsite") or die("Kan de database niet vinden: ". mysql_error());

$usernameinput = $_POST['username'];
$passwordinput = $_POST['password'];
$count = "0";

$usernamecheck = "SELECT username FROM user WHERE username = $usernameinput";
$passwordcheck = "SELECT password FROM user WHERE password = $passwordinput";

$sql = "SELECT * FROM test_script WHERE $usernameinput==voornaam AND $passwordinput==jaar";
$count = (mysql_num_rows(mysql_query($sql)));

if ($count == "1")
{
echo "Correct!";
//<html>
//<a href="profiel.php"
//Profiel </a>
//</html>

}

else { echo "Klopt niet!"; }

?>

Bij dit script op het laatst moet deze doorsturen naar de pagina profiel van de persoon die ingelogd is. Ik denk erover om dat te doen met in de titel dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<?php
IF (empty($_POST[username]))
{
header("location: home.html"); }
?>


<html>
<head>
<title>Profiel van <?php!!) print"$_POST[username]"; ?></title>
<body>

<?php
print"Hallo, $_POST[username]!<br />";
print"Dit is jouw profiel! Er is nog niet zoveel te doen.<br />";
print"Misschien kun je beter een andere keer terugkomen!";
print"<hr>";
print"Klik hieronder om uit te loggen, en terug naar de hoofdpagina te gaan:<br />";
?>

<form action="home.html" method="post">
<input type="submit" value="Log uit!">
</form>

</body>
</html>



De error (zegmaar alles wat op het scherm komt, de "klopt niet" is handmatig in het script gezet) :
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in G:\xampp\htdocs\Dating\WIP\inlog.php on line 13
Klopt niet!
Gewijzigd op 13/11/2012 18:52:27 door Kevin Zegikniet
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 06:52:02
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 18:27:00
Quote Anchor link
Halloo natuurlijk hebben we relevante code nodig. Overigens raad ik je aan om zelf je code te schrijven en niet code van internet te plukken en te veranderen. het omzetten van deze code kost alleen maar meer tijd en is meestal achterhaalde code.

de codes voor php kan je gewoon tussen php tags hier neerzetten. overige code tussen code tags

<?php hier je code ?>
[.code] hier je code [./code] ( de puntjes moet je eruit laten na de bracket )
Gewijzigd op 13/11/2012 18:28:20 door Reshad F
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 18:31:45
Quote Anchor link
@reshadF
dat heb ik ook gedaan, maar die werkte niet, dus ben ik gaan zoeken naar een -wel werkend- exemplaar wat als voorbeeld kon dienen.

Het tweede script is trouwens een beetje niet helemaal mooi, ik neem dus aan dat hier geen HTML scripts kunnen worden weergeven zoals PHP scripts op deze site.

EDIT:
tweede script is trouwens alleen voor de mooigheid, het is zodat mensen die op mijn site komen, het gevoel hebben dat ze echt zijn ingelogd. Daarna kunnen ze (voor hun gevoel) weer uitloggen en worden ze naar de homepage gestuurd, in plaats van dat ze gewoon alleen naar de homepage gestuurd worden (wat er dus eigenlijk gebeurt).
Tweede script is er alleen voor dat niet iedereen een error krijgt en denkt dat de computer gehackt is (meeste vrienden van mij zijn zegmaar holbewoners als het op programmeren aankomt).
Gewijzigd op 13/11/2012 18:35:03 door Kevin Zegikniet
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 18:40:14
Quote Anchor link
Dat kan wel zet deze tussen de code tags zoals in mijn vorige post uitgelegd.

Aangezien je net bent begonnen met PHP wil je ik aanraden om de volgende tutorial door te lezen en je script minimaal hier al op aan te passen.

beginners fouten tegengaan Verder wil ik je adviseren om je logica ( php ) en je html gescheiden te houden vooral omdat je gaat werken met headers. dan voorkom je al veel beginners fouten.

kwa code moet je even de tutorial die ik net gaf toepassen op je script en je beginpost dan erop aanpassen dan kunnen we daarna verder kijken wat je fout doet :)

zet bovenaan je php pagina trouwens het volgende om fouten te kunnen zien:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
 /*
 * Error reportin 1 is aan 0 is uit
 */

ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);
?>
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 18:53:23
Quote Anchor link
@reshadF
Ik heb het even met [.code] gedaan, werkt nu zo te zien wel.
Ik zal even op de link klikken, heb jou toevoeging al verwerkt in het script.
Niet dat dat wat uitmaakt maar toch.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:08:11
Quote Anchor link
Opmerkingen eerste script:
Niet nutteloos copiëren: $usernameinput = $_POST['username'];
Een getal niet tussen quotes: $count = "0";
Regel 9 en 10: Kan in één regel. $vars buiten de quotes halen. De enkele SQL-quotes missen. De query is onbeveiligd, dus lek. Query wordt nergens uitgevoerd en is dus overbodig.
Regel 12: $vars buiten de quotes halen. De enkele SQL-quotes missen. De query is onbeveiligd, dus lek. De WHERE is fout, het is WHERE veldnaam = '....'.
Regel 13: Niet nestelen van commando's. Foutafhandeling ontbreekt.
Een getal niet tussen quotes: if ($count == "1")
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:08:11
Quote Anchor link
Ik heb de pagina eens doorgelezen, de meeste dingen interesseren mij niet echt.
Dit omdat het 'maar' een schoolopdracht is, en ik ben niet van plan het in de toekomst
nog te gaan gebruiken.
Een voorbeeld hiervan is de <i>or die</i> dinges, die uit den boze is. Ik gebruik deze gewoon, en als het script dan straks klaar is, hoeft 'ie niet meer te sterven.
Even plat gezegd, maar zo denk ik erover.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:10:18
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 13/11/2012 19:08:11:
... de meeste dingen interesseren mij niet echt.
Dit omdat het 'maar' een schoolopdracht is ...


Goede instelling.
....
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 19:13:13
Quote Anchor link
Uit een schoolopdracht moet je leren neem ik aan toch? Hoe weet je nou of je het later niet meer nodig hebt. als een Informatica student hoor je dingen goed te willen scripten ook al is het 'maar' een school opdracht. ik studeer zelf ook informatica maar zelfs de dingen die me niet interesseren daar doe ik mijn best voor. You will never know when you need it again. En anders zou ik gewoon naar je module leider stappen en zeggen dat je weigert de opdracht te maken omdat je het later toch niet gaat gebruiken misschien krijg je dan een opdracht die je later wil gaan doen :)
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:15:19
Quote Anchor link
@-SanThe-
Ik heb het kopieren verwijderd en in de query's "$_POST['username']" gezet ipv "$usernameinput".
hetzelfde met password.

Hoe wil je het in een regel doen?
Moet ik dan ipv " deze ' gebruiken?
SQL is engels he? Moet ik letterlijk "veldnaam= etc" neerzetten?
Wat is nestelen van commando's? Foutenafhandeling is met (or die)?
Getal niet tussen quotes heb ik weggehaald.
Nieuwe script:

ZIE ONDERAAN!!

@-SanThe- & Reshad F

Goedgoed ik zal erop letten.
Maar het gebruik van "or die" vind ik erg handig, omdat het gewoon meteen de error op het scherm zet.

Het interesseren bedoelde ik van: dat is niet van toepassing op mij, omdat het er toch al (voor mij) goed instaat.
Tuurlijk intereseert informatica mij wel!

Over de leraar: voor hem is het vak heilig. Als je aan zijn vak komt, kom je aan hem. En dan is het goed mis!
Een nieuwe opdracht vragen is dus uit den boze...

Parse error: syntax error, unexpected T_ENCAPSED_AND_WHITESPACE, expecting T_STRING or T_VARIABLE or T_NUM_STRING in G:\xampp\htdocs\Dating\WIP\inlog.php on line 11

Dit is de error als ik ipv $usernameinput de $_POST['username'] gebruik (en ook bij password).

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<?php
 /* Error reporting 1 is aan 0 is uit */
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Kan niet verbinden met de database: " . mysql_error());
mysql_select_db("datingsite") or die("Kan de database niet vinden: ". mysql_error());

$count = 0;

$usernamecheck = "SELECT username FROM user WHERE username = $_POST['username']";
$passwordcheck = "SELECT password FROM user WHERE password = $_POST['password']";

$sql = "SELECT * FROM test_script WHERE $usernameinput==voornaam AND $passwordinput==jaar";
$count = (mysql_num_rows(mysql_query($sql)));

if ($count == 1)
{
echo "Correct!";
//<html>
//<a href="profiel.php"
//Profiel </a>
//</html>

}

else { echo "Klopt niet!"; }

?>
Gewijzigd op 13/11/2012 19:25:26 door Kevin Zegikniet
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:25:16
Quote Anchor link
Beetje opgeknapt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
mysql_connect("localhost", "root", "") or die("Kan niet verbinden met de database: " . mysql_error());
mysql_select_db("datingsite") or die("Kan de database niet vinden: ". mysql_error());

$sql = "SELECT id
        FROM test_script
        WHERE username = '"
. mysql_real_escape_string($_POST['username']) . "'
        AND password = '"
. mysql_real_escape_string($_POST['password']) . "'
        "
;
$result = mysql_query($sql);
if($result === false)
{

    // error
}
else
{
    if(mysql_num_rows($result) == 1)
    {

        echo "Correct!";
    }

    else
    {
        echo "Klopt niet!";
    }
}

?>
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

13/11/2012 19:28:39
Quote Anchor link
Ik mag overigens wel aannemen dat een wachtwoord in md5(), of beter zelfs, in SHA1() wordt opgeslagen?
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:30:16
Quote Anchor link
Ehh bedankt denkik.
FF geprobeerd, maar op het scherm komt nu helemaal niks (zelfs geen correct of klopt niet of een error).
Nog een vraagje: waarom 'id' ipv '*' bij de query?
Wat betekent '==='

EDIT: @- Aar -
Ja natuurlijk!! hehe...

EDIT: Ik heb dat nieuwe script eens aan mijn beproevingen (MWAHAHA) onderworpen, het doet echt helemaal niks.
Als ik een wachtwoord verkeerd intik, geen wachtwoord, alleen een wachtwoord, of helemaal niks:
Het scherm blijft wit.
Gewijzigd op 13/11/2012 19:37:39 door Kevin Zegikniet
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 19:39:18
Quote Anchor link
Iets beter opgeknapt dan santhe..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
<?php
$server
= "localhost";
$gebruiker = "root";
$wachtwoord = "";
$db = "datingsite";

$connectie = mysql_connect($server,$gebruiker,$wachtwoord);

if(!$connectie) {
    echo 'kon server niet bereiken';
}

else {
    $dbc = mysql_select_db($db,$connectie);

    if(!$dbc) {
        echo 'kon database niet bereiken';
    }

    else {

        $query = "SELECT
                    username, password
                    FROM
                    user
                    WHERE
                    username = '"
. $_POST['username'] . "'
                    AND
                    password = '"
. $_POST['password'] . "'
                "
;

        $run = mysql_query($query);
        if(!$run) {
            echo 'kon query niet uitvoeren';
        }

        else {
            if(mysql_num_rows($run) == 1) {
                    // voer je code uit wanneer correct
                }
                else {
                    // voer andere code uit
                }
            }
        }
    }
}

?>


het is geen werkende code ( niet getest ) maar zo iets moet het uiteindelijk worden ( let wel dit is nog steeds niet helemaal goed maar beter dan wat je nu hebt )

ik zou het in ieder geval als basis nemen en verder uitwerken.
Gewijzigd op 13/11/2012 19:42:09 door Reshad F
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:41:44
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 13/11/2012 19:30:16:
.. op het scherm komt nu helemaal niks ..
Maak van regel 13 // error even: echo 'Error: ' . mysql_error();

Nog een vraagje: waarom 'id' ipv '*' bij de query?
Waarom zou je alles ophalen? Alleen het id is meestal genoeg.

Wat betekent '==='
Is gelijk en is tevens dezelfde soort (in dit geval een boolean true of false).




Toevoeging op 13/11/2012 19:44:34:

Reshad F op 13/11/2012 19:39:18:
Iets beter opgeknapt dan santhe..


Maar wel weer lek.
Gewijzigd op 13/11/2012 19:43:08 door - SanThe -
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:47:07
Quote Anchor link
@Reshad F
Ehh ik wil niet zeuren, maar dit gaat totaal tegen die link in (onnodig geheugen verbruiken door allerlei variabelen te gebruiken)

@- SanThe -
Uitkomst: (dacht ik ook al)
(Error: ) (handmatig toegevoegd)
Unknown column 'id' in 'field list'
Gewijzigd op 13/11/2012 19:47:54 door Kevin Zegikniet
 
- SanThe -

- SanThe -

13/11/2012 19:50:23
Quote Anchor link
Kevin Zegikniet op 13/11/2012 19:47:07:
Unknown column 'id' in 'field list'


Dat was een gok.
Even iets anders van maken dus, iets wat wél bestaat.
 
Kevin Zegikniet

Kevin Zegikniet

13/11/2012 19:51:48
Quote Anchor link
@reshad F
je had een } teveel, daarna komt er helemaal niks op het scherm.


@ - SanThe -
zegmaar alleen de username? >> werkt, vraag me alleen af wat je eraan hebt (zie twee zinnen verder)
Dan stuurt ie die door naar de volgende pagina (het profiel)
Bedenk ik me net dat dat ook kan met sessions. Hoe moet dat?
Gewijzigd op 13/11/2012 20:25:56 door Kevin Zegikniet
 
Reshad F

Reshad F

13/11/2012 21:31:16
Quote Anchor link
@Santhe ik heb geen zin om een goed werkend script te maken voor iemand die het toch weer weggooit en er niet van leert. dus van mijn part is het een gatenkaas script

@Kevin ik heb duidelijk 2x vermeld dat het een voorbeeld script was dus geen werkend script maar zo zie je tenminste verschil tussen jou belabberde versie en mijn versie. en voor de onnodige variabelen was even ter verduidelijking.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.