Inlogsysteem - Terugkoppelen aan gebruiker

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Julien

Julien

24/09/2009 22:07:00
Quote Anchor link
Dag allemaal,

Ik gebruik het loginscript van Jan Koehoorn uit deze tutorial:
http://www.phphulp.nl/php/tutorials/10/415/

Echter, nu wil ik terugkoppelen aan de gebruiker dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt als dit het geval is. Maar telkens wanneer hij op de loginpagina terecht komt, wordt de sessie vernietigd. Dat kan ik natuurlijk weghalen, maar hoe koppel ik dan terug aan de gebruiker dat de gebruikersnaam of wachtwoord niet correct is of bestaat?

Mijn eigen loginpagina ziet er zo uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
<?php
//Destroy session
    session_start ();
    if (isset($_SESSION) && ($_SESSION['logged_in'] == true)) {
        $_SESSION = array ();
        session_destroy ();
    }

?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
    <title>Login Pagina</title>
    <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <link rel="Stylesheet" href="style.css" type="text/css" />
</head>

<body>
    <div id="loginwrapper">
    <form method="post" action="dashboard.php" class="login">
        <h1>Inloggen</h1>
        <p>
            <?php
            if ($_SESSION['logged_in'] == false){
            ?>

            <span>Gebruikersnaam of wachtwoord bestaat niet!</span><br />
            <?php
            }
            ?>

            <label for="username">Username:</label>
            <input id="username" name="username" type="text" class="formbox" />
        </p>
        <p>
            <label for="password">Password:</label>
            <input id="password" name="password" type="password"  class="formbox"/>
        </p>
        <p>
            <input type="submit" value="Inloggen">
                <a href="index.php">Naar de website</a>
        </p>
    </form>
    
    </div>
</body>
</html>


Hier wordt alleen de sessie vernietigd als de gebruiker ingelogd is. Het probleem is, als de gebruikersnaam of wachtwoord niet klopt, wordt je ook niet inglogd en dus geen sessie aangemaakt. Echter heb ik nog net te weinig verstand van php om zelf hiervoor een oplossing te bedenken/vinden.

Groeten en bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 00:03:34
 
Mark L

Mark L

24/09/2009 22:32:00
Quote Anchor link
misschien kun je in het stuk waar je de sessie vernietigd een variabele setten.
Als deze variabele geset is, dan kun je aan de gebruiker melden dat gebruikersnaam of wachtwoord verkeerd is.
 
Julien

Julien

24/09/2009 22:45:00
Quote Anchor link
Het zal vast aan mij liggen, maar ik snap 'm niet. Het stukje waar de sessie wordt vernietigd vindt alleen plaats wanneer de gebruiker ingelogd is. Als ik daar dus een variable in zet wordt die alleen gesset als de gebruiker ingelogd was toen hij op die pagina belandde...

Toch?
 
Julien

Julien

25/09/2009 17:51:00
Quote Anchor link
Iemand?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.