input timer koppelen aan output status

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

R Simons

R Simons

18/03/2019 09:55:59
Quote Anchor link
Hallo,

Om te beginnen, ik heb vrijwel geen kennis van php. Ik heb mij uiteraard wel ingelezen, tutorials gevolgd enz..

Ik loop toch tegen het volgende aan.

Ik gebruik php code in mijn homeautomation omgeving.

input variabelen sturen output variabelen aan. Zolang de status TRUE of FALSE is, dan lukt het me allemaal wel prima. Maar ik loop dus nu tegen een probleem aan met een dimmer.

De input is een fysieke knop. Deze knop heeft een bruikbare php variable gekregen in de HomeAutomation omgeving (gaat automagisch). De schakelaar is een pulsedrukker. Deze pulsedrukker heeft standaard de waarde FALSE en krijgt bij indrukken de status TRUE, om bij loslaten dus weer de status FALSE te krijgen.

Ik kan hiermee een simpel script maken dat bij de status true, lampen inschakeld en de dimmer op een bepaalde waarde zet bijvoorbeeld 100%.

Maar dan is het niet meer dan aan/uit. Er zit dus een 0-10V dimmer tussen.

Wat ik wil bereiken is dat ik een output status (waarde) aan de dimmer meegeef indien de knop wordt ingedrukt.

Bijvoorbeeld 1 sec = aan/uit
>1 sec = dimmen naar bepaalde waarde.

Ik heb dus eigenlijk totaal geen idee hoe ik dit moet aanvliegen. Alle tips en trics zijn welkom dus!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 05:47:16
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

18/03/2019 12:46:31
Quote Anchor link
- van false -> true: tijdstip opslaan (in bestandje, database, enz - een sessie zal wel niet werken omdat de aanroeper waarschijnlijk geen cookies bewaart).
- van true -> false: tijdstip vorige aktie ophalen en kijken of het meer/minder dan 1sec is
- doe je ding op basis van verstreken tijd
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.