Input veld met prijs laden vanuit chained select

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

28/07/2014 10:07:41
Quote Anchor link
Een goedemorgen,

Voor een verkoop/administratiesysteem ben ik bezig om producten snel en gemakkelijk aan een bestelling toe te voegen.

Het assortiment is verdeeld in een table categorieen, een table subcategorieen en daaronder een table met producten waar ook de standaard prijs in staat.

Om een product te selecteren heb ik al een drietal select boxes (chained select) en dat werkt goed.
Het liefste heb ik daaronder een input[type=text] field waarin na het selecteren de standaard prijs komt maar uiteraard nog aangepast kan worden.

Ik heb wat bedacht, maar denk dat het omslachtig is om het zo te doen.

http://jsfiddle.net/YxAw7/

Wat vinden jullie, houden zo of is er een betere manier?

Heb van de product select box de value van de option dus gevuld met zowel de prijs als het id met een | ertussen. Jquery split dat weer... lijkt me rare benadering maar andere oplossing kan ik niet bedenken.
Gewijzigd op 28/07/2014 10:20:23 door Ramon van Dongen
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 13:07:27
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/07/2014 10:27:48
Quote Anchor link
Ik zou ook zeker een zoekfunctie inbouwen.
Jouw methode zou ik zeker niet omslachtig willen noemen. Het vereist wel wat javascript om de drie boxen met elkaar te laten communiceren en naar ik denk met AJAX.

Ik zou ook even kijken of dit wat voor je is: http://jqueryui.com/autocomplete/ (en dan even een 'a' of zo intypen bij Tags)
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

28/07/2014 10:31:32
Quote Anchor link
Hoi Frank,

De chained select heb ik er nu niet in verwerkt, dat werkt al helemaal dus heb ik even weggelaten uit het voorbeeld.
Het gaat nu meer om het selecteren van een product uit de derde select box en dan de daarbij behorende prijs in een input veld weergeven.

Je kunt met Jquery zeker geen extra id meegeven uit een <option>?

Dus bijvoorbeeld <option value="hier dan het product_id" id="hier dan de prijs">?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

28/07/2014 10:36:14
Quote Anchor link
daar kun je de data-??? attribuut voor gebruiken tegenwoordig Ramon.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<option value="hier dan het product_id" data-price="hier dan de prijs">


Met jQuery's .attr() functie kun je die uitlezen of wijzigen.

En dit kan ook:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<option data-id="hier dan het product_id" data-price="hier dan de prijs">
Gewijzigd op 28/07/2014 10:39:39 door Frank Nietbelangrijk
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

28/07/2014 10:53:07
Quote Anchor link
Bedankt, ik ga er eens mee stoeien!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.