Ins en outs van Reseller worden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

10/12/2010 16:01:29
Quote Anchor link
John D op 10/12/2010 15:49:54:
Mijn definitie van een klant is: Een opdrachtgever/relatie aan wie ik een dienst verleen en waarbij ik waarborg dat deze dienst van hoge kwaliteit is en wanneer ik geheel of gedeeltelijk in gebreke blijf doe ik er alles aan om de dienst zo snel mogelijk te herstellen. Voor deze dienst kan ik dan de klant een vergoeding laten betalen en we doen dat dan middels een factuur.
Sorry hoor, maar dat is geen definitie. Dit is een opstel om bijdehand te doen. Een definitie is kort en krachtig.
Hoe jij vervolgens met een klant omgaat beschrijf je goed, maar dat is geen definitie.
Nicoow Unknown op 10/12/2010 15:50:31:
@Elwin,
Dus jij vraagt liever support aan iemand met minder verstand van zaken, dan iemand die het daadwerkelijke product levert, en er meer verstand van heeft?
Dat is hoe jij het interpreteert. Bij iemand die geen verstand van zaken heeft, maakt al geen kans om mijn leverancier te worden.

En mocht ik in de valkuil stappen, zo iemand is mijn leverancier, en ik ervaar slechte service door het kennisniveau van de leverancier, dan is het net zo goed, bye, bye.

De leverancier van het daadwerkelijke product is nog steeds de reseller. Niet de eigenaar van de server. De eigenaar van de server maakt namelijk niet het uiteindelijke reseller-pakket aan en hij stuurt ook geen factuur naar de afnemer van dat pakket.
Nicoow Unknown op 10/12/2010 15:50:31:
Ik denk dat hier enorme mis-communicatie is over wat nou een reseller is.
Of wat iemands definitie is van een reseller.
In mijn optiek is het simpelweg iemand die andermans producten verkoopt,
En als ik jullie opmerking lees, heb ik het gevoel dat jullie ervanuit gaan dat het een tussenliggende hosting partij is.
Jouw definitie van reseller is ook de mijne, maar je kan als eindgebruiker wel verwachten dat de reseller verstand van zaken heeft en daardoor dus ook service kan verlenen.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 08:14:35
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

10/12/2010 16:37:59
Quote Anchor link
Elwin Fratsloos op 10/12/2010 16:01:29:
Jouw definitie van reseller is ook de mijne, maar je kan als eindgebruiker wel verwachten dat de reseller verstand van zaken heeft en daardoor dus ook service kan verlenen.


Was het maar zo dat je dat als eindgebruiker kon, heb al (te) vaak mee gemaakt dat dat niet zo is, en ik denk dat jij die ervaring ook wel zal hebben.
 
TJVB tvb

TJVB tvb

10/12/2010 16:54:07
Quote Anchor link
Nicoow Unknown op 10/12/2010 15:50:31:
Ten eerste,
Iemand die zelf bezig is met websites, neemt (indien hij minimaal een IQ heeft van 2) nooit een reseller hosting.

@Elwin,
Dus jij vraagt liever support aan iemand met minder verstand van zaken, dan iemand die het daadwerkelijke product levert, en er meer verstand van heeft?

Ik denk dat hier enorme mis-communicatie is over wat nou een reseller is.
Of wat iemands definitie is van een reseller.
In mijn optiek is het simpelweg iemand die andermans producten verkoopt,
En als ik jullie opmerking lees, heb ik het gevoel dat jullie ervanuit gaan dat het een tussenliggende hosting partij is.


Een reseller is iemand die groot inkoopt en weer verkoopt. Een handelaar in dit geval webhosting.
Dat je niet overal bij komt is geen reden om alles af te schuiven. Geen enkele partij is onafhankelijk van andere. Een "normale" webhoster is ook afhankelijk van anderen, als de internetverbindingen vanuit het datacenter kapot zijn hebben die ook een probleem.

Als jou auto problemen heeft ga je ook naar je dealer en niet naar de fabrikant. De autodealer is de reseller van je auto.
 
Bas IJzelendoorn

Bas IJzelendoorn

11/12/2010 13:39:05
Quote Anchor link
Voor zover ik me verdiept heb in het resellen zit TJVB bij het goed eind. En dat is ook mijn uitgangspunt. Want neem nou de auto. Als er echt een fabrieksfout zit of iets wat ze niet kunnen repareren gaat de auto ook naar de fabriek terug of komt er van de fabriek een compleet nieuw onderdeel. Maar de garage houdt wel de administratie bij.

In mijn optiek is het dan vergelijkbaar. Ik kom bij een bedrijf en wordt daar reseller. (naar mijn idee is het wel gelijk een provider en geen reseller van reseller verbinding, maar dat weet ik niet geheel zeker). Ik verkoop domeinen voor een paar euro per jaar als extra service in mijn bedrijf. Als er problemen zijn die ik niet kan oplossen (omdat ik geen rechten erin heb of geen verstand ervan heb) ga ik naar het bedrijf waar ik reseller ben en vraag daar hoe en wat. Extra gemaakte kosten kunnen eventueel door berekend worden. Afhankelijk van het probleem. Dus ik denk niet dat daar de bottelnek zit. Tevens wordt er bij de hosting waar ik wil gaan resellen niks gezegd over door verkoop en verwacht dat daar geen probleem bij zit. Wat ik sowieso niet ga doen is zelf ook nog eens reseller aanbieden.
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.