INSERT of UPDATE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rene Linden

Rene Linden

18/01/2018 12:32:33
Quote Anchor link
Ik wil graag standen van verschillende voetbalcompetities wekelijks updaten naar mijn database, of als zo'n competitie nog niet aanwezig is toevoegen.

Ik heb al eerder gewerkt met een INSERT en ON DUPLICATE KEY UPDATE query. Maar dat werkt in deze niet, omdat hij moet controleren of zowel poulecode icm teamnaam al aanwezig is.
Zo ja, dan de regel updaten, zo nee, dan de regel inserten.

Dus niet controleren op een duplicate key, maar controle op 2 kolommen. Iemand een idee of daar een query voor is?

alvast dank voor jullie hulp.
Gewijzigd op 18/01/2018 13:24:34 door Rene Linden
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 19:55:47
 
Ivo P

Ivo P

18/01/2018 14:24:05
Quote Anchor link
dan moet de combinatie van poulecode en teamnaam dus een key vormen...
 
Rene Linden

Rene Linden

18/01/2018 14:59:33
Quote Anchor link
Hoi Ivo,

Inderdaad. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Een kolom maken waar beiden waarden worden ingezet ofzo?

Bedoel je zoiets als hieronder?

poulecode : 12345
Teamnaam : Clubnaam2
Extra kolom voor key : 12345;;;clubnaam2
 
Aad B

Aad B

18/01/2018 15:04:07
Quote Anchor link
Je kan gewoon PRIMARY KEY (poulecode,teamnaam) gebruiken bij het aanmaken van de tabel of een unique index aanmaken op de tabel met (poulecode,teamnaam)
Gewijzigd op 18/01/2018 15:05:09 door Aad B
 
Rene Linden

Rene Linden

18/01/2018 15:24:12
Quote Anchor link
Ah thnx Aad.. dat had ik nog niet eerder ondervonden dat dat ook kon.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

18/01/2018 19:20:51
Quote Anchor link
Vraag ik mij toch af hoe deze situatie in eerste instantie kan ontstaan, m.a.w., in welke situatie ontvang je updates van een wedstrijd? Is dit een soort van live feed die ook updates geeft wanneer een wedstrijd nog aan de gang is?

In het algemeen: vaak vragen mensen een oplossing voor een probleem dat in een bepaalde situatie bestaat. Vaak creëert men deze situatie zelf. De oplossing is dan niet om in te spelen op de situatie, maar om de situatie zelf in het geheel te vermijden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.