Insluiten van functions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

George van Baasbank

George van Baasbank

08/06/2011 09:32:17
Quote Anchor link
Goedemorgen allemaal,

Nu mijn site, gebouwd met PHP, vormen gaat aannemen, komt de tijd om een aantal structuren in mijn programmeren aan te brengen. Ik maak nu gebruik van een aantal zelf gedefinieerde functions die ik eigenlijk allemaal in één bestand zou willen opslaan en dan op elk nivo op mijn site aanroepbaar zijn.
Nu zijn de functions verdeeld over de pagina's waar ik deze functions gebruik.

Zijn hiervoor bepaalde technieken voorhanden die er voor zorgen dat alle functions op alle pagina's beschikbaar zijn?


George
 
PHP hulp

PHP hulp

16/04/2024 22:58:29
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/06/2011 09:42:58
Quote Anchor link
Misschien is het handig om eens te verdiepen in OOP en classes.
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

08/06/2011 10:10:04
Quote Anchor link
Je zou een centrale file kunnen maken waar je de functies in maakt en vervolgens deze file includen door middel van include() of require(). Wat wellicht een betere keus zoals Aar zegt, is om je te verdiepen in OOP, daar ga je in de toekomst veel meer aan hebben aangezien alles steeds meer object georiënteerd wordt. Als je de basis van OOP onder de knie hebt kun je eens kijken naar diverse frameworks.
 
Tobias Tobias

Tobias Tobias

08/06/2011 10:49:54
Quote Anchor link
Ik gebruik zelf 1 centraal file die geinclude wordt.
Let hierbij wel dat bij meerdere includes de functies ook vaker geinclude worden!

Bij bijvoorbeeld index.php?pagina=test, heb je kans dat in zowel index.php als test.php een include naar de functie staat. Dit geeft errors...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.