Invoke javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

09/11/2010 09:57:42
Quote Anchor link
Hallo allen.

Ik moet een scriptje schrijven, die Google Analyitcs code aanroept bij een soort en met van API call.

Het systeem opzich is simpel.
Gebruiker belt naar telefoon -> script word via HTTP-routing aangeroepen -> telefoon word doorgeschakeld naar ons echte nummer

Nu willen wij graag kijken via welk telefoon nummer ze zijn binnen gekomen.
We hebben een appart telefoon nummer voor bezoekers via Adwords, en één voor via Organic, en één voor al het andere verkeer.

Nu geef ik dit nummer mee in de HTTP-request die gedaan word naar een bestand op onze server, maar in dit bestand moet eigenlijk ook javascript aangeroepen worden.

Voor de rest word er vanaf de http-request kant naar mijn vermoeden met een file_get_contents() gewerkt om de status code op te vragen.

Maar hoe zorg ik er nou voor, dat ik een stuk javascript (de analytics code) gewoon kan laten uitvoeren, aangezien er geen echo plaats vind op de javascript, zal deze nooit worden verwerkt.

Iemand een idee?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 01:09:33
 
Pim -

Pim -

09/11/2010 10:01:33
Quote Anchor link
Hmmm, dat is lastig. Maar waarom wil je dat eigenlijk? Die data kan nooit veel zijn en dus kan je het toch zelf wel monitoren?
 
Chris -

Chris -

09/11/2010 10:14:13
Quote Anchor link
Pim, wellicht hebben ze meer dan honderd telefoontjes per dag?

Nico, als er een http request wordt uitgevoerd naar een bestand op jullie server, kun je ervoor zorgen (met PHP) dat het script volledig wordt uitgevoerd ook al is de bezoeker (in dit geval dus een andere server?) maar 1 miliseconde op die pagina komt. ignore_user_abort even aanzetten. Vervolgens kun je in dat script bijvoorbeeld een request maken naar de API van google, en de variabele uit de URL gewoon gebruiken toch?

Of mis ik iets belangrijks? ;-)
 
Nicoow Unknown

Nicoow Unknown

09/11/2010 10:15:35
Quote Anchor link
De data moet gewoon in Google Analytics zichtbaar zijn, we willen van de pagina een doel maken, en dan kunnen we die gaan meten, en kunnen we ook zien via welke weg ze zijn binnen gekomen.

We kunnen er gewoon enorm veel data uithalen, en dat willen we dus ook doen.
Zal toch wel een manier voor wezen?

Toevoeging op 09/11/2010 10:22:24:

@Chris,
Helaas heeft google geen Api voor het toevoegen van bezoekers data in Analytics, dus ik kan het niet met PHP doorsturen.


Toevoeging op 09/11/2010 10:32:21:

Ik lees net iets over dat je het kan aanroepen via urchin urls, dus ben daar nu even aan naar het kijken.
Niet van toepassing!!!
Gewijzigd op 09/11/2010 10:39:24 door Nicoow Unknown
 
Pim -

Pim -

09/11/2010 16:42:11
Quote Anchor link
@Chris, ik had het over het aantal variabelen, niet het aantal rijen.

@Nico, helpt dit je? Of dit?
Gewijzigd op 09/11/2010 16:45:02 door Pim -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.