ip Block scriptje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

TNG -

TNG -

07/12/2010 16:18:10
Quote Anchor link
Ik ben opzoek naar een script wat er voor zorgt dat je een pagina maar 1 keer kan bezoeken, ik heb het geprobeerd zelf te maken maar dat werkte voor geen meter.
iemand die mij kan helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 20:02:02
 
Teun Hesseling

Teun Hesseling

07/12/2010 16:27:09
Quote Anchor link
database maken, die je update met het ip adres ($_SERVER['REMOTE_ADDR']) zodra iemand er op komt, en gewoon een ifje maken aan het begin van de pagina die kijkt of ip adres gelijk is aan de gene in de datbase...
 
The Ultimate

The Ultimate

07/12/2010 16:31:12
Quote Anchor link
Een kleine tip om je op weg te helpen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php

// Stap 1: Bepaal IP bezoeker
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];

// Stap 2: Controleer of IP voorkomt in DB
$sql = "SELECT ip FROM database_tabel WHERE ip = '".$ip."'" // Voorbeeld
$res = mysql_query($sql);
if(!$res){
 echo 'Er is een fout opgetreden: '.mysql_error();
}
else {
 // Controleer of het ip-adres voorkomt in db
 if(mysql_num_rows($res)==1) {
 // Bezoeker heeft pagina al gezien -> doorsturen naar andere pagina
 header("location:index.php');
 }
else {
 // IP opslaan in database en eenmalig pagina tonen
 }
}

?>
 
TNG -

TNG -

07/12/2010 17:50:51
Quote Anchor link
dat was eigenlijk het gedeelte wat me was gelukt, wat me niet lukte was de ip adressen opslaan, uitlezen en gebruiken
Gewijzigd op 07/12/2010 18:09:37 door TNG -
 
The Ultimate

The Ultimate

07/12/2010 18:13:25
Quote Anchor link
Asare asare op 07/12/2010 17:50:51:
dat was eigenlijk het gedeelte wat me was gelukt, wat me niet lukte was de ip adressen opslaan, uitlezen en gebruiken


Bekijk/lees/volg een mysql-tutorial.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2010 22:26:11
Quote Anchor link
Je moet je afvragen of het slim is om iemand te blokkeren op basis van het IP adres. Stel een bedrijf met 500 werknemers heeft 1 IP adres. Eén werknemer bekijkt de betreffende pagina... en de overige 499 werknemers kunnen die pagina dan niet meer zien.
 

07/12/2010 23:04:36
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 07/12/2010 22:26:11:
Je moet je afvragen of het slim is om iemand te blokkeren op basis van het IP adres. Stel een bedrijf met 500 werknemers heeft 1 IP adres. Eén werknemer bekijkt de betreffende pagina... en de overige 499 werknemers kunnen die pagina dan niet meer zien.


En sowieso is het simpel te omzeilen.
 
TNG -

TNG -

07/12/2010 23:41:16
Quote Anchor link
wat zou dan wel een goeie oplossing zijn om dit slim aan te pakken?
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2010 00:01:32
Quote Anchor link
wat wil je bereiken als ik vragen mag? waarom wil je een pagina die iemand maar 1 keer kan bezoeken?
 
Dennis Opdam

Dennis Opdam

08/12/2010 01:20:53
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/12/2010 00:01:32:
wat wil je bereiken als ik vragen mag? waarom wil je een pagina die iemand maar 1 keer kan bezoeken?


Je hebt wel is websites waar men eenmalig de gebruikersovereenkomst moet accepteren via zijn ip. Dit wil je niet ieder bezoek laten doen dus dan is dit wel handig.

Ik weet niet of je in Php serials van de computer kan controleren maar ik ben zelf een c# programmeur en daar kan je de proccesor id en harddisk id combineren zodat je 1 unieke serial hebt. Die gebruik ik altijd om te zorgen dat iets maar 1 keer gebruikt kan worden. Zo kan iedereen in het huis de applicatie proberen aangezien het niet op basis is van het Ip Adres.
Gewijzigd op 08/12/2010 01:21:20 door Dennis Opdam
 
John D

John D

08/12/2010 09:04:43
Quote Anchor link
Asare asare op 07/12/2010 23:41:16:
wat zou dan wel een goeie oplossing zijn om dit slim aan te pakken?
Pagina pas laten zien na registratie (username/password) en daarmee kan je dus zorgen dat iemand een pagina maar 1x ziet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2010 10:05:33
Quote Anchor link
Laten we even wachten totdat Asare asare uitlegt wat hij precies wil bereiken. Misschien gaat het wel simpelweg om een advertentie die maar 1x getoond mag worden? Speculeren heeft weinig zin. Als Asare x2 even zegt wat zijn bedoeling is dan kunnen we hem vooruit helpen.
 
TNG -

TNG -

08/12/2010 10:37:47
Quote Anchor link
ik heb een poll pagina die je als eerste ziet voordat je op de website komt,
dus je kan wel 1 keer stemmen maar het gaat er om dat je ook niet meer lastig gevalt wordt door die pagina als je de website bezoekt
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2010 10:44:14
Quote Anchor link
Oke, dan kun je in ieder geval gebruik maken van een sessie die bijhoudt of de betreffende pagina al een keer is bezocht. Tevens kun je een cookie wegschrijven waarin staat dat de pagina is bezocht. Sessies en cookies is dus waar je gebruik van kunt maken.
 
Chris -

Chris -

08/12/2010 10:48:07
Quote Anchor link
Dennis Opdam op 08/12/2010 01:20:53:
Ozzie PHP op 08/12/2010 00:01:32:
wat wil je bereiken als ik vragen mag? waarom wil je een pagina die iemand maar 1 keer kan bezoeken?


Je hebt wel is websites waar men eenmalig de gebruikersovereenkomst moet accepteren via zijn ip. Dit wil je niet ieder bezoek laten doen dus dan is dit wel handig.

Ik weet niet of je in Php serials van de computer kan controleren maar ik ben zelf een c# programmeur en daar kan je de proccesor id en harddisk id combineren zodat je 1 unieke serial hebt. Die gebruik ik altijd om te zorgen dat iets maar 1 keer gebruikt kan worden. Zo kan iedereen in het huis de applicatie proberen aangezien het niet op basis is van het Ip Adres.

Toevallig van die software om bezoekers te generen via een .exe? Simpel proxy lijstje waarmee je vervolgens een aantal browsers opent? Was anders verdomde simpel geprogrammeert, iedereen met een beetje basis kennis kan dat.. Zou overigens nog eens naar je beveiliging kijken, gaan verhalen de ronde dat het best makkelijk is om alles uit te lezen.. (als jij die hitbooster niet hebt gemaakt, excuses ;-))
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2010 11:14:38
Quote Anchor link
@Chris... waar heb je het nu ineens over??? (en wat schiet de TS hier mee op :-))
 
John D

John D

08/12/2010 11:22:44
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/12/2010 10:44:14:
Oke, dan kun je in ieder geval gebruik maken van een sessie die bijhoudt of de betreffende pagina al een keer is bezocht. Tevens kun je een cookie wegschrijven waarin staat dat de pagina is bezocht. Sessies en cookies is dus waar je gebruik van kunt maken.

@Ozzie: alleen cookies. Een sessie niet, die is weg zodra je de browser sluit of zodra apache de sessie opruimt. Verder is het zo dat een cookie ook opgeruimd kan worden door de gebruiker zelf. Weinig zekerheid dus.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2010 11:28:17
Quote Anchor link
@John: tuurlijk ook sessie!! Indien de browser geen cookies accepteert werkt deze optie niet en zou de bezoeker telkens weer de betreffende pagina te zien krijgen. Sessies werken altijd en zorgen er in ieder geval voor dat gedurende de sessie de betreffende pagina niet meer wordt getoond. Dus ja, wel degelijk sessie gebruiken.
 
John D

John D

08/12/2010 11:31:57
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/12/2010 11:28:17:
@John: tuurlijk ook sessie!! Indien de browser geen cookies accepteert werkt deze optie niet en zou de bezoeker telkens weer de betreffende pagina te zien krijgen. Sessies werken altijd en zorgen er in ieder geval voor dat gedurende de sessie de betreffende pagina niet meer wordt getoond. Dus ja, wel degelijk sessie gebruiken.
However dat is slechts voor de lopende sessie. Sluit je de browser af en je kijkt 5 min later weer met een nieuwe browser(sessie) dan gaat het al niet meer op, kan je dus weer pollen!! Snel te omzeilen dus en dat zal TS niet willen. De poll kan dan zo ongewenst gemanipuleerd worden. Een cookie is een relatief goede oplossing maar ook te omzeilen! Ook daar zal TS niet op zitten te wachten.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2010 11:37:02
Quote Anchor link
Ja ik begrijp dat dat voor een lopende sessie is, maar daarom moet je het niet uitsluiten!
 
TNG -

TNG -

08/12/2010 11:43:53
Quote Anchor link
daarom leek het mij een goed idee om een ip validatie te gebruiken, dit is nog steeds te omzeilen maar voor de doelgroep die ik wil berijken denk ik niet dat heel erg uitmaakt.
 

Pagina: 1 2 3 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.