Iphone appliaties op de ipod?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Niels Vanderheyden

Niels Vanderheyden

12/06/2010 18:05:44
Quote Anchor link
Ik ben van plan om een ipod te kopen en geen iphone omdat de ipod 32gyg maar 250 euro kost en de iphone veel meer.
Ik koop de ipod om websites te testen en ook zelf applicaties te schrijven. Zo ben ik van plan met het js framework titanium te beginnen om applicaties te maken. Nu is mijn vraag als ik applicaties maak dan zullen deze op de iphone werken maar ook op de ipod?? Want werken alle iphone applicaties op de ipod?

Alvast heel hard bedankt!
Gewijzigd op 12/06/2010 18:07:00 door Niels Vanderheyden
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:03:29
 
Jelmer -

Jelmer -

12/06/2010 18:07:45
Quote Anchor link
Ja.
 
Niels Vanderheyden

Niels Vanderheyden

12/06/2010 18:09:22
Quote Anchor link
Dan is het een goede keuze om de ipod te kopen ipv de iphone als ik het alleen voor websites en applicaties wil gebruiken?
 
Hipska BE

Hipska BE

12/06/2010 18:12:37
Quote Anchor link
Je hebt als je de iPhone SDK installeert een iPhone simulator erbij zitten..

En met webkit browser op een klein venster zetten kom je ook ongeveer hetzelfde resultaat uit.
 
Niels Vanderheyden

Niels Vanderheyden

12/06/2010 18:15:28
Quote Anchor link
Ja weet ik maar wil het ook wel gebruiken voor films enzo. En vooral de gebruikerservaring die toch anders is als op de pc vind ik.
 
Niels Vanderheyden

Niels Vanderheyden

12/06/2010 18:17:13
Quote Anchor link
Niels Vanderheyden op 12/06/2010 18:15:28:
Maar ik heb geen apple omdat de iphone sdk werkt toch alleen op mac. Of ben ik mis?Maar de ipod wil ik ook wel gebruiken voor films enzo. En vooral de gebruikerservaring die toch anders is als op de pc vind ik.
 
- -

- -

12/06/2010 20:12:31
Quote Anchor link
@Niels: Als je wilt programmeren voor de iPhone (native applicaties, geen webapplicaties) zul je toch echt Mac OS X nodig hebben. Als je applicaties in Objective-C schrijft werk je rechtstreeks in Xcode, als je Titanium gebruikt is Xcode als tussenlaag nodig. Let hier dus wel even op.
 
Jelmer -

Jelmer -

12/06/2010 20:35:40
Quote Anchor link
Of maak gewoon webapps! Safari op de iPhone is daar behoorlijk goed voor uitgerust. Offline modus, je eigen "splashscreen" en icoontje op het dashboard, geodata, localstorage, css-transitions, ook 3d, canvas... je komt een heel eind. En je hoeft niet 100 euro per jaar te betalen voor je Apple Developer Connection membership, en niet te wachten op de Appstore goedkeuring en je maakt apps die bijna vanzelf ook werken op Android toestellen en met een beetje geluk ook op die nieuwe Samsung (Bada?) telefoons.

Native apps zijn momenteel vloeiender (nou.. er zijn er gewoon meer, en er zijn goeie gemaakt door goeie programmeurs) maar webapps zijn zoooo de toekomst.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.