IPv6 of IPv4 forceren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP er

PHP er

29/01/2019 19:01:36
Quote Anchor link
Hoi,

Wanneer ik op mijn smartphone mijn IP opzoek via www.mijn-ip.net komt daar hetzelfde IP-adres uit. Wanneer ik dit controleer op een eigen PHP-file met de code
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; ?>
, zie ik via mijn laptop de ipv6 en via smartphone de ipv4. Hoe kan dat? (Ik zit op hetzelfde WiFi-netwerk).

En: is er een ipv6 of ipv4 te forceren zodat er bij zowel mijn smartphone als laptop óf de ipv4 óf ipv6 staat vermeld?
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 06:20:17
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2019 19:24:14
Quote Anchor link
Het ligt eraan of je smartphone het ondersteunt, en dus ook welke versie van het besturingssysteem je hebt.
 
PHP er

PHP er

29/01/2019 19:27:17
Quote Anchor link
- Ariën - op 29/01/2019 19:24:14:
Het ligt eraan of je smartphone het ondersteunt, en dus ook welke versie van het besturingssysteem je hebt.



Ah, oke. Zie bijvoorbeeld http://whatip.me/

Op die website wordt de ipv4 en ipv6 getoond. Hoe doen zij dat?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

29/01/2019 19:40:37
Quote Anchor link
Als je de broncode bekijkt zie je dat ze een AJAX-request uitvoeren naar twee servers, waarvan de ene enkel IPv4 kent, en de andere IPv6.
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

29/01/2019 19:42:14
Quote Anchor link
De oplossing voor dit (en wat whatip.me onder water ook doet): twee (sub-)domeinen aanmaken en de ene in de DNS alleen een IPv4 geven, en de ander alleen een IPv6. Hiermee forceer je je apparaat naar een bepaalde versie toe (als ie het al ondersteunt).

whatip.me doet twee asynchrone calls naar ipv4.whatip.me en ipv6.whatip.me. Het enige wat die doen is het IP-adres ($_SERVER['REMOTE_ADDR'] voor ons PHP-ers) terug echo-en.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.