is deze code:esc_html_e is php code ?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Johannes davidian

johannes davidian

05/11/2019 19:03:16
Quote Anchor link
Hallo,
ik zie in worrdpess theme in header.php deze php function:<?php esc_html_e:
deze onder is hele syntax:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<button class="menu-toggle" aria-controls="primary-menu" aria-expanded="false"></button><?php esc_html_e( 'Primary Menu', 'garage' ); ?>


ik heb in wordpress codex bekijken voor betekenis van deze code ; er staat volgende:
Quote:
esc_html_e( string $text, string $domain = 'default' )
Display translated text that has been escaped for safe use in HTML output.


maar als ik kijk in W3schools voor PHP tutorials ik zie geen enkele functie als: esc_html_e
is deze code is php code als ja waarom staat niet i php tutorials?
dank u wel
johan
Gewijzigd op 05/11/2019 20:08:23 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:34:19
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

05/11/2019 19:32:50
Quote Anchor link
Ja, dit is PHP code en het is een functie van WordPress.
 
Johannes davidian

johannes davidian

05/11/2019 19:46:22
Quote Anchor link
dank u wel
johan
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

05/11/2019 20:05:59
Quote Anchor link
WordPress Codex == WordPress specifiek =/= standaard PHP.

Je zou naar de implementatie van deze functie kunnen kijken/zoeken, waarschijnlijk wordt er op een bepaald moment gebruik gemaakt van htmlentities() of (en wellicht beter) htmlspecialchars(). Deze laatste twee functies maken wel onderdeel uit van standaard PHP-functies.

NB WordPress heeft hier blijkbaar verschillende tools voor, waaronder de Code Reference.

(Google: wordpress source, < 2 mins)

NB2: hieruit blijkt dat esc_html_e() nagenoeg een alias is van esc_html(). Misschien is het daarom beter om gewoon echo esc_html(...) te gebruiken.
 
Johannes davidian

johannes davidian

05/11/2019 20:14:37
Quote Anchor link
dank u wel ,
deze code is van underscore-me theme(in header.php).
johan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.