Is dit goed?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dennis Sluijk

Dennis Sluijk

06/07/2011 12:46:46
Quote Anchor link
Ik heb een index.php die steeds via de url weet welke bestanden hij moet includen. ik heb ook in de index.php aantal classes included nu heb ik een controller die ziet er zo uit:


class indexController extends Controller
{
public function __construct() {
Database::Connect(DBHOST,DBUSER,DBPASS,DBNAME);
Language::Load();
}

public function main() {
Template::Set("tekst",Language::Get('WELKOMSTTEKST'));
echo Template::Fetch("views/indexView.php");
}

}

hij maakt dus verbindng met een database en hij laad de talen teksten in daarna in de index.php staat een varibale action die gewoon een $_GET bevat doormiddel van die variable word de juiste functie uitgevoerd dus in dit geval main(). Maar index.php is dus een soort van Dispatcher die de juiste controller ophaald en activeerd. Mij vraag is is dit een goede manier van programmeren of is dit echt onzin wat ik nu heb gemaakt?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 23:58:45
 
Pim -

Pim -

12/07/2011 02:44:54
Quote Anchor link
Hoewel ik je index.php en je abstracte controller niet ken, lijkt je controller redelijk op hoe het zou moeten zijn. Je gebruikt alleen wel erg veel (alleen maar) statische functies. Probeer eens wat patronen uit om met objecten te werken om zo die statische methoden weg te kunnen werken. Kijk eens naar een Registry of Dependency Injection.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.