Is dit mogelijk?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

David De Leeuw

David De Leeuw

19/02/2015 10:41:35
Quote Anchor link
Hallokes,

Ik heb momenteel in excel een werkblad waarin ik maandelijks het resultaat van onze mannenavond bijhou.

Ik had nu graag een webpagina met php en mysql gemaakt om dit online in te geven.
Zodat 'iedereen', na het inloggen, de stand kan zien.

Is het mogelijk om een soortgelijke pagina te ontwikkelen, en zoja kan iemand me op weg helpen?

Eerst dien ik een spelId te genereren op basis van nieuwe maand, jaar en de plaats(spelerId)
Dan wil ik indien mogelijk de stand in 1 keer wegschrijven met volgende gegevens

(spelID, spelerId, Inleg , Resultaat) van de spelers die aanwezig waren.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:40:13
 
Eddy E

Eddy E

19/02/2015 12:34:51
Quote Anchor link
spel_id is dus gekoppeld aan datum? Dan gewoon datum gebruiken ;) Locatie kan je apart opslaan.
speler_id is per persoon. Hoeft dus maar 1x aangemaakt te worden.

Maar dit is zeker mogelijk.

Wat heb je nodig:
1) formulieren voor: accounts aanmaken, inloggen, wijzigen (of: doe dit handmatig in je database)
2) een script die een nieuwe 'evenement' aanmaakt
3) een formulier waarin iemand (ingelogd) zijn inleg opgeeft
4) een script dat bovenstaand formulier verwerkt
5) een script dat de berekeningen doet om aan het Resultaat te komen
6) een pagina die de database toont, per evenement, wat het resultaat was, per persoon.
 
Yoop Overmaat

Yoop Overmaat

19/02/2015 13:45:07
Quote Anchor link
Dit is te doen onder xls. Maar aangezien het een webpagina betreft is het een omslachtige manier van doen.

Je kunt gewoon na het aanmelden het id uit de database plukken, al dan niet via een formulier, php danwel raw sql.

Je hebt alleen 1 database nodig met 2 tabellen ,tabel 1 waarin je de naam van de speler opslaat id primairy key, autoincrement, speler varchar20, password varchar8.

Vanuit hier kun je via php/sql de resultaten wel op slaan middels een query in tabel 2 met een date_timestamp waarbij het id van de speler de primary key is & je aan de uitslag per dag een resultaat hangt via een mysql insert aan deze date_timestamp.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.