isset error werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

PHP Programmeur

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda, ontwikkel je als PHP programmeur niet alleen webapplicaties, maar ben je verder ook gefocust op het constant inspelen op nieuwe innovaties m.b.t software ontwikkeling. Naast het ontwikkelen van webapplicaties, bouwt deze toffe werkgever ook webshops en websites voor hun opdrachtgevers. Wat ga je doen? Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony framework; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Back-End Web Developer

Als Back-End Web Developer bij Coolblue zorg je ervoor dat onze webshops elke dag een beetje beter zijn. Wat doe je als Back-End Web Developer bij Coolblue? Als Back-End Web Developer werk je met andere development teams samen om onze webshop zo optimaal mogelijk te laten werken en onze klanten blij te maken. Als backend developer weet je de weg in PHP, kan je in Typescript een microservice op zetten of ben je bereid om dit te leren. Ook Web Backend Developer worden bij Coolblue? Lees hieronder of het bij je past. Dit vind je leuk om te doen PHP

Bekijk vacature »

Junior/medior Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij als ontwikkelaar komt te werken in een team bestaande uit 4 back end programmeurs, 2 vormgevers/ Front end developers en een online marketeer. Qua persoonlijkheden is het team erg gevarieerd van sportfanaten tot gameliefhebbers en Golfers. Een ding heeft iedereen hier gemeen; Passie voor goede code. In jouw rol zul je voor veel van je tijd je bezig houden met het ontwikkelen van maatwerk features en applicaties. Daarnaast hebben wij op aanvraag ook wel eens een website of onderhoudsklusje, die opgepakt moet worden en hier ben jij ook niet vies van. Jij als full stack developer zult dus

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Junior / Medior C# .NET ontwikkelaar in Brabants t

Bedrijfsomschrijving Ben jij een gepassioneerde C# .NET ontwikkelaar met een voorliefde voor hardware? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Bij ons bedrijf krijg je de kans om deel uit te maken van een team van sociale en enthousiaste techneuten die er elke dag naar streven om onze eigen ontwikkelde software nog beter te maken. Het team van ongeveer 10 team medewerkers maakt zich hard om de interne processen gestroomlijnd te laten verlopen. Functieomschrijving Als lid van ons hechte en behulpzame team word je betrokken bij diverse projecten. Daarbij krijg je te maken met data-analyses, content en de logistieke

Bekijk vacature »

C# developer

Functie Als ervaren Software Engineer wordt jij verantwoordelijk voor het bedenken en ontwikkelen van technische (maatwerk) oplossingen voor onze klanten en dit samen met de klant af te stemmen. Jij wordt o.a. verantwoordelijk voor de doorontwikkeling het software pakket welke voor ons enorm belangrijk is. Dit pakket zorgt er namelijk voor dat wij complete productielijnen kunnen aansturen en monitoren. Daarnaast heb jij actief contact met onze hoofdvestiging om het software achter een van onze systemen te verbeteren en te herschrijven. Momenteel zijn onze C# applicaties geschreven met o.a. Winforms. Echter hebben wij de actieve ambitie om dit te gaan herschrijven

Bekijk vacature »

Senior front-end developer (React)

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren front-end developer. Als senior werk je nauw samen met 5 collega developers. Een klein scrum team dus, met korte lijnen waardoor jouw ideeën snel tot uitvoering gebracht kunnen worden. De huidige applicaties worden veelal ontwikkeld met o.a. React, Redux, TypeScript. Ze zijn echt op zoek naar een kartrekker in het team. Naast het meedenken over, opzetten en uitvoeren van bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Hierin nemen ze graag de tijd om mensen de ruimte te

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

ERP Developer fleet managementsysteem

Wat ga je doen als ERP Developer fleet managementsysteem? Als ERP developer speel jij een belangrijke rol bij het doorvoeren van wijzigingen en verbeteringen binnen het fleet managementsysteem. Jouw expertise op het gebied van ERP systemen stelt jou in staat om de applicatie optimaal te laten functioneren en te blijven ontwikkelen. Als lid van het IT-team werk je nauw samen met andere developers en het business team om het fleet managementsysteem te integreren met andere systemen. Je bent verantwoordelijk voor het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten en het implementeren van verbeteringen op basis van de wensen en eisen van onze klanten.

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving Ben jij een senior .NET developer en heb jij tevens ervaring als teamlead? Ben jij iemand met een helikopterview en denk jij graag mee met de klanten? Dan zijn wij op zoek naar jou! Voor een geweldig bedrijf zijn wij namelijk op zoek naar een ervaren .NET developer. Het bedrijf houdt zich bezig met het ontwerpen en bouwen van websites, portalen en applicaties voor met name zorg- en onderwijsinstellingen en overheidsinstanties. Jouw taken: Het fungeren als Lead Developer; Het meedenken met de business (dit vergt commercieel inzicht); Het begeleiden van diverse projecten (van klein tot groot); Het ontwerpen

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Kaas stengel

kaas stengel

11/10/2012 16:53:04
Quote Anchor link
Hey,

ik ben net begonnen met HBO informatica en om te oefenen moet ik in xampp dus een formulier maken.
Dit formulier is al gedeeltelijk voorgeschreven dus ik hoef maar een beetje aan te vullen.

Nu stuit ik echter op het volgende probleem:
Wanneer ik na de index op "versturen" druk moet er aan de hand van ingevulde waarden dus aangegeven worden of het goed is gegaan of niet.

Dit is het script die de fout moet aangeven (of juist niet):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
<?php
if (isset($_POST['submit'])) {

if ($_POST['voornaam'] == "") {    $error = "Je bent vergeten om je voornaam in te vullen!<br />";     }
if ($_POST['achternaam'] == "") {   $error .= "Je bent vergeten om je achternaam in te vullen!<br />";   }
if ($_POST['postcode'] == "" ) {    $error .= "Je bent vergeten om je postcode in te vullen!<br />";     }
if ($_POST['tijdschrijft'] == "" ) {    $error .= "Je moet minimaal 1 tijdschrijft aankruisen!";     }
  
             if (!isset($error)) {

       echo "Gegevens zijn succesvol verzonden.";
        
        }
else {
        echo "Gelieve alle formuliervelden netjes in te vullen !<br /><br />";

    }
   }
else {
    echo "U moet eerst het formulier invullen !";
}

?>



Nu geeft hij elke keer "U moet eerst het formulier invullen !" aan. Maakt niet uit hoe ik het formulier invul hij geeft altijd deze melding.
Wat doe ik nou fout?

P.S. ik ben echt nog een COMPLETE leek op dit gebied, heb er echt 0 verstand van.
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 08:07:06
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

11/10/2012 16:58:15
Quote Anchor link
Weet je zeker dat de naam van je button wel "submit" is?
anders zou het gewoon moeten werken..
 
Marvin H

Marvin H

11/10/2012 16:59:17
Quote Anchor link
Waarschijnlijk stuur je geen veld vanuit je formulier mee welke een name heeft met "submit"... probeer regel 2 een te vervangen

van

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
?>


naar

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST') {
?>



complete code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST') {
    if ($_POST['voornaam'] == "") {    
        $error = "Je bent vergeten om je voornaam in te vullen!<br />";    
    }

    if ($_POST['achternaam'] == "") {  
        $error .= "Je bent vergeten om je achternaam in te vullen!<br />";  
    }

    if ($_POST['postcode'] == "" ) {    
        $error .= "Je bent vergeten om je postcode in te vullen!<br />";    
    }

    if ($_POST['tijdschrijft'] == "" ) {    
        $error .= "Je moet minimaal 1 tijdschrijft aankruisen!";    
    }

  
    if (!isset($error)) {    
    echo "Gegevens zijn succesvol verzonden.";    
    }

    else {
        echo "Gelieve alle formuliervelden netjes in te vullen !<br /><br/>".$error;
    }  
}

else {
    echo "U moet eerst het formulier invullen !";
}

?>
Gewijzigd op 11/10/2012 17:02:27 door Marvin H
 
Kris Peeters

Kris Peeters

11/10/2012 17:00:33
Quote Anchor link
(= antwoord op de eerste post; de rest stond hier nog niet)

Als je submit-knop er zo uit ziet:
<input type="submit" name="submit" value="Verzend">
zal dit wel werken. Ik vermoed dat je die name="submit" niet hebt.

----

Maar, ik zou altijd afraden of dit te gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if (isset($_POST['submit'])) {
?>


Ik zou dat altijd vervangen door:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] === 'POST') {
?>


Jij vraagt: "heeft iemand op de knop gedrukt?"
Ik vraag: "Is er een POST formulier verzonden?"

De tweede is beter.
Gewijzigd op 11/10/2012 17:01:27 door Kris Peeters
 
Nick van der heijden

nick van der heijden

11/10/2012 17:02:32
Quote Anchor link
Het begin moetje

If($_SERVER['REQUET_METHOD']='POST')
{
// jou code

}

Plaatsen

Toevoeging op 11/10/2012 17:03:21:

Sorry moet =="post")
{
}
Zijm
 
Kaas stengel

kaas stengel

11/10/2012 17:05:41
Quote Anchor link
Bedankt voor de snelle reacties!
De submit knop miste inderdaad de name.
Echter nu geeft hij dit:


Notice: Undefined index: voornaam in C:\Program Files (x86)\xampp\htdocs\CollegePHP\panoramix\verwerken3.php on line 4

Notice: Undefined index: achternaam in C:\Program Files (x86)\xampp\htdocs\CollegePHP\panoramix\verwerken3.php on line 5

Notice: Undefined index: postcode in C:\Program Files (x86)\xampp\htdocs\CollegePHP\panoramix\verwerken3.php on line 6

Notice: Undefined index: tijdschrijft in C:\Program Files (x86)\xampp\htdocs\CollegePHP\panoramix\verwerken3.php on line 7
Gelieve alle formuliervelden netjes in te vullen !


En Kris, ik moet het eerst met een submit knop doen om te oefenen maar bedankt voor je input!

Ik heb overigens alleen de submit knop gewijzigd, verder niks. Ik gebruik PPTs van school en wil graag die wijze eerst aanhouden.
Gewijzigd op 11/10/2012 17:07:26 door kaas stengel
 
Marvin H

Marvin H

11/10/2012 17:08:32
Quote Anchor link
@kaas: Plaats je volledige code eens inclusief het formulier...
 
Kaas stengel

kaas stengel

11/10/2012 17:09:18
Quote Anchor link
<table> <form method="post" action="verwerken3.php">
<tr><td>Vul je voornaam in:</td><td> <input type ="text" name="voornaam" size="25">*</td></tr>
<tr><td>Vul je achternaam in:</td><td> <input type ="text" name="achternaam" size="25">*</td></tr>
<tr><td>Vul je telefoonnummer in:</td><td> <input type ="text" name="telefoonnummer" size="25"></td></tr>
<tr><td>Vul je postcode in:</td><td> <input type ="text" name="postcode" size="25">*</td></tr>
</table>
</form>


<FORM METHOD="post" ACTION=“verwerken3.php" >

Ben je een jongen of een meisje:
<INPUT NAME="guide" TYPE="radio" VALUE="jongen">Jongen
<INPUT NAME="guide" TYPE="radio" VALUE="meisje">Meisje<p>

</FORM>


<FORM METHOD="post" ACTION="verwerken3.php">

Kies minimaal 1 tijdschrijft:


<INPUT TYPE="checkbox" NAME="tijdschrift" VALUE="gamez">Stuur mij informatie over het tijdschrijft GAMEZ <br>
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="tijdschrift" VALUE="girlz" >Stuur mij informatie over het tijdschrijft GIRLZ <br>
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="tijdschrift" VALUE="uitgaan">Stuur mij informatie over het tijdschrijft UITGAAN <br>
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="tijdschrift" VALUE="mode">Stuur mij informatie over het tijdschrijft MODE <br>

</FORM>

<FORM METHOD="post" ACTION= "verwerken3.php" >

<INPUT TYPE="submit" name= "submit" VALUE="Verzend het formulier">
<tr><td>Tekstvelden met een * zijn verplicht!</td></tr>


</FORM>
 
Bo Ter Ham

Bo Ter Ham

11/10/2012 17:11:48
Quote Anchor link
Wat je nu doet is vier formulieren maken, terwijl al je textvelden bij hetzelfde formulier horen, toch?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<table> <form method="post" action="verwerken3.php">
<tr><td>Vul je voornaam in:</td><td> <input type ="text" name="voornaam" size="25">*</td></tr>
<tr><td>Vul je achternaam in:</td><td> <input type ="text" name="achternaam" size="25">*</td></tr>
<tr><td>Vul je telefoonnummer in:</td><td> <input type ="text" name="telefoonnummer" size="25"></td></tr>
<tr><td>Vul je postcode in:</td><td> <input type ="text" name="postcode" size="25">*</td></tr>
</table>

Ben je een jongen of een meisje:
<INPUT NAME="guide" TYPE="radio" VALUE="jongen">Jongen
<INPUT NAME="guide" TYPE="radio" VALUE="meisje">Meisje<p>

Kies minimaal 1 tijdschrijft:

<INPUT TYPE="checkbox" NAME="tijdschrift" VALUE="gamez">Stuur mij informatie over het tijdschrijft GAMEZ <br>
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="tijdschrift" VALUE="girlz" >Stuur mij informatie over het tijdschrijft GIRLZ <br>
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="tijdschrift" VALUE="uitgaan">Stuur mij informatie over het tijdschrijft UITGAAN <br>
<INPUT TYPE="checkbox" NAME="tijdschrift" VALUE="mode">Stuur mij informatie over het tijdschrijft MODE <br>

<INPUT TYPE="submit" name= "submit" VALUE="Verzend het formulier">
<tr><td>Tekstvelden met een * zijn verplicht!</td></tr>

</FORM>

zoiets moet het worden, al moet ik wel zeggen dat dit wel een beetje een zooitje is met die tabellen en formulieren door elkaar heen.
Gewijzigd op 11/10/2012 17:14:11 door Bo Ter Ham
 
Marvin H

Marvin H

11/10/2012 17:11:50
Quote Anchor link
Verstuur je drie verschillende forms in 1x? omdat ik meerdere keren <FORM METHOD="post" ACTION= "verwerken3.php" > tegenkom...
 
Kaas stengel

kaas stengel

11/10/2012 17:18:04
Quote Anchor link
Tja ik weet niet anders dan dat het zo moest, school is niet de duidelijkste namelijk..

En Bo, met jouw code verdwijnt het stukje witregel voor de submit knop waardoor hij dus nogal tegen de tekst erboven staat aangeplakt. Dit moet niet.
 
Marvin H

Marvin H

11/10/2012 17:19:00
Quote Anchor link
@kaas: de opmaak is niet het belangrijkste, je moet eerste testen of het werkt en daarna kan je altijd de opmaak nog beter maken...
 
Kaas stengel

kaas stengel

11/10/2012 17:25:43
Quote Anchor link
Ja, snap ik..
Anyway hij geeft nu dit als ik niks invul:

Notice: Undefined index: tijdschrijft in C:\Program Files (x86)\xampp\htdocs\CollegePHP\panoramix\verwerken3.php on line 7
Gelieve alle formuliervelden netjes in te vullen !

Vul ik overal wat in doet ie dit:

Notice: Undefined index: tijdschrijft in C:\Program Files (x86)\xampp\htdocs\CollegePHP\panoramix\verwerken3.php on line 7
Gelieve alle formuliervelden netjes in te vullen !
 
Marvin H

Marvin H

11/10/2012 17:29:05
Quote Anchor link
verander tijdschrijft eens in tijdschrift :-)

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
if ($_POST['tijdschrift'] == "" ) {
?>
Gewijzigd op 11/10/2012 17:30:02 door Marvin H
 
Kaas stengel

kaas stengel

11/10/2012 17:32:56
Quote Anchor link
Wat een domme fout zeg :P
Maar goed hij geeft dan nog dezelfde fout (maar dan niet tijdschrijft :P)
 
Marvin H

Marvin H

12/10/2012 09:14:36
Quote Anchor link
Maak van je checkboxes een "array", door [] achter de name te zetten...

NAME="tijdschrift[]"

in je verwerken3.php doe je dan het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
if (!isset($_POST['tijdschrijft'])) {    
        $error .= "Je moet minimaal 1 tijdschrijft aankruisen!";    
    }

?>
 
Kaas stengel

kaas stengel

14/10/2012 12:42:15
Quote Anchor link
Het werkt nog steeds niet goed, als ik 1 tekstvak invul geeft ie steeds weer een error.
Als ik helemaal niks invul geeft hij geen error maar hij laat ook niet zien wat nog ingevuld moet worden.
Vul ik bv. de voornaam in, geeft hij een error bij de achternaam? Vul ik de achternaam in, geeft hij hetzelfde aan als dat ik helemaal niks invul.

Snap er niks meer van.. hier een voorbeeld van de error:
Notice: Undefined variable: error in C:\Program Files (x86)\xampp\htdocs\CollegePHP\panoramix\verwerken3.php on line 5
Gelieve alle formuliervelden netjes in te vullen !
 
Frank WD

Frank WD

14/10/2012 12:53:45
Quote Anchor link
Kijk hier eens na, er zit formulier afhandeling in. En je kunt beetje zien hoe een formulier er uit ziet als je de goede tags gebruikt.

KLIK
 
Kaas stengel

kaas stengel

14/10/2012 13:54:33
Quote Anchor link
Hey Frank, is dat niet wat te ingewikkeld? Het gaat hier om het eerste formulier die ik ooit maak en volgens mij hoef ik MySQL daar nog niet bij te betrekken (aangezien dat moet met arrays?).

Ik moet eigenlijk heel simpel gewoon hebben dat er wordt aangegeven dat er wat niet is ingevuld en ook precies wat.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

14/10/2012 14:11:48
Quote Anchor link
Dan sla je dat gedeelte toch over.

Er wordt daar prima uitgelegd hoe de opbouw zou kunnen zijn.
 
Kaas stengel

kaas stengel

14/10/2012 15:44:00
Quote Anchor link
Ik heb het nu bijna goed, ook al is de code nu te uitgebreid eigenlijk en snap ik van de helft niet wat de code doet maar dat even ter zijde.
Als ik nu gegevens niet invul geeft hij de juiste error weer alleen kom(t)en er onder de error(rs) altijd 3 zwarte balletjes te staan. Dit zijn de zelfde balletjes die voor een error komt. Dit zit natuurlijk ergens in de code maar ik weet niet waar.
Dit is mijn code nu:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php

$aErrors
= array();

if ( !isset($_POST['voornaam'])
         or !preg_match( '~^[\w\' -]{2,}$~', $_POST['voornaam'] )
         or trim($_POST['voornaam']) == ''
   ) {
  $aErrors['voornaam'] = 'Je bent vergeten je voornaam in te vullen!';
}


if ( !isset($_POST['achternaam'])
         or !preg_match( '~^[\w\' -]{2,}$~', $_POST['achternaam'] )
         or trim($_POST['achternaam']) == ''
   ) {
  $aErrors['achternaam'] = 'Je bent vergeten je achternaam in te vullen!';
}


if ( !isset($_POST['postcode']) or !preg_match( '~^\d{4} ?[a-zA-Z]{2}$~', $_POST['postcode'] ) ) {
  $aErrors['postcode'] = 'Je bent vergeten je postcode in te vullen!';
}



 if ( isset($aErrors) and count($aErrors) > 0 ) {
        print '<ul class="errorlist">';
        foreach ( $aErrors as $error ) {
          print '<li>' . $error . '</li>';
        }

        print '</ul>';
      }


echo isset($aErrors['voornaam']) ? '<li class="error">' : '<li>';
echo isset($aErrors['achternaam']) ? '<li class="error">' : '<li>';
echo isset($aErrors['postcode']) ? '<li class="error">' : '<li>';
echo isset($aErrors['tijdschrift']) ? '<li class="error">' : '<li>';

if (!isset($error)) {

       echo "Gegevens zijn succesvol verzonden.";

}

?>


Klopt dit een beetje? En zo niet kan iemand het even mooi zetten?

Oh ja, ik heb alleen nog een error code nodig voor het tijdschrift. Dus dat er minimaal 1 aangerkuist moet worden.
Gewijzigd op 14/10/2012 15:45:38 door kaas stengel
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.