Items tonen niet niet gelezen zijn

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Team Lead/ Lead developer gezocht (Hands-on, PHP,

Functie Als Team Lead ben je de leider van één van de ontwikkelteams binnen de organisatie. Je leidt als lead developer een goed draaiend team dat werkt aan complexe en duurzame applicaties en API’s. Vanuit je kennis en ervaring ben je in staat het grote plaatje te blijven overzien, en kritisch mee te denken over bijvoorbeeld de architectuur, maar ook de algehele aanpak binnen het project. Je laat je team niet alleen technisch goed functioneren maar ben ook betrokken bij het menselijke aspect. Zo weet jij je collega’s te motiveren en begeleiden in hun dagelijkse werk. Buiten het team ben

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Web Developer

Bedrijfsomschrijving ENGIE Nederland is onderdeel van de beursgenoteerde ENGIE Groep. ENGIE is actief in 70 landen, met wereldwijd 150.000 medewerkers. Als groep is het de missie om bij te dragen aan de verduurzaming van de wereld. ENGIE Energie biedt energiediensten aan particulieren en grootzakelijk en gaat de uitdagingen van de energietransitie aan door het beschikbaar maken van duurzame energie, het streven de klimaatverandering tot een minimum te beperken, leveringszekerheid te bieden en zorg te dragen voor een verantwoord gebruik van de beschikbare resources. ENGIE Energie investeert daarom in hernieuwbare energiebronnen zoals zon, wind en bio-gas. Functieomschrijving Heb jij veel ervaring

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Java Programmeur

Functie Heb jij altijd al samen willen werken met ervaren java ontwikkelaars dan hebben wij hier de ultieme kans voor jou! Voor een opdrachtgever in omgeving van Naaldwijk zijn wij op zoek naar uitbreiding van het vaste ontwikkel team. Je zult je hier voornamelijk bezig gaan houden met; Wijzigingsverzoeken van klanten uitvoeren, hier wordt je diep in betrokken; Samen met consultants sluit je aan bij gesprekken met klanten, voor alle projecten; Je schakelt veel met consultants, wat is de behoefte van de klant? Hoe kan je hierop integreren?; Het framework moet naar de Cloud gebracht worden, je wordt betrokken bij

Bekijk vacature »

Java Developer / Sociaal domein

Dit ga je doen Nieuwbouw en doorontwikkeling; Beheer en wanneer nodig onderhoud; Bijdrage leveren in het functioneel- en technisch ontwerptraject; Analyseren van productie verstoringen; Meedenken over vernieuwingen en verbeteringen. Hier ga je werken De organisatie waar jij komt te werken focust zich op software development met een maatschappelijk tintje. De afdeling software ontwikkeling bestaat uit vijf verschillende scrum teams, met allen hun eigen focus gebied. Zo zijn er een aantal teams die zich focussen op specifieke applicaties, maar is er ook een team gericht op projecten. Binnen de organisatie staat innovatie en kwaliteit voorop. Een aantal applicaties draait nog op

Bekijk vacature »

Programmeur / Developer

Voor een familiebedrijf in Doetinchem, actief in de machinebouw voor de food-sector, zijn wij op zoek naar een programmeur / developer. In deze functie ben je werkzaam in een team van 5 medewerkers. Je werkzaamheden bestaan onder andere uit het verhelderen van requirements vanuit de opdrachtgever, de klant en de afdeling ontwikkeling. Je verricht haalbaarheidsstudies en werkt specificaties uit die je afstemt met de opdrachtgever. Je ontwerpt design in software en stemt af met je collega's. De huidige vision-systemen zijn geschreven in C software, welke draait op een CUDA platform. Je schrijft en codeert software en zal gaan testdraaien. Tot

Bekijk vacature »

Software Developer PHP JavaScript Python HBO SQL

Samengevat: Wij zijn een softwarebedrijf voor Autodealers. Ben jij een Medior of Senior Software Developer? Heb je ervaring met PHP, JavaScript of Python? Vaste baan: Java.Developer Software HBO €3.000 - €5.200 Bij ons op de werkvloer is er een positieve en informele sfeer. Naast een goede begeleiding en een enthousiaste klantenkring biedt deze werkgever een prettige omgeving met zeer afwisselende werkzaamheden. Houd jij van aanpakken en denk je dat je deze uitdaging aankunt? Dan zoeken wij jou! Zij werken voor grote klanten. Zij doen omvangrijke projecten die we bij deze werkgever op kantoor realiseren (geen detachering). Zij werken met state-of-the-art

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Full Stack Developer/ Applicatie Ontwikkelaar

Wat jij doet Als Applicatie Ontwikkelaar ben je onderdeel van het team die de Rimote omgeving ontwikkeld en onderhoud. Hierbij kan je denk aan de cloud, on premise en webapplicaties welke worden gebruikt in bijvoorbeeld industriële bakkerijen, biogasinstallaties en kwekerijen. Deze applicaties verzorgen (remote) de aansturing en monitoring van processen, machines en robots. Van a tot z ben je betrokken bij projecten. Dit betekent vanaf ontwerp tot oplevering. Je moet samen met jouw team een goed product neer zetten. Dit begint met het opzetten van het ontwerp. De basis van de software moet staan als een huis. Daarvoor moet jij

Bekijk vacature »

Ervaren PHP Developer

Functieomschrijving PHP Developer met brede ervaring gezocht! Ben jij een Full Stack PHP Developer met brede ervaring die toe is aan een volgende stap? Lees dan snel verder! Voor onze eindklant in de regio Nunspeet zijn wij op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT Team van deze organisatie gaat versterken. Wij zoeken een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die er voor gaat zorgen dat deze innovatieve organisatie de volgende stap gaat maken. Om deze functie goed uit te kunnen voeren moet je communicatief goed zijn en in staat zijn om zelfstandig problemen op te lossen. Daarnaast bestaat

Bekijk vacature »
Dirk Coppens

Dirk Coppens

30/04/2018 18:47:26
Quote Anchor link
Hallo,

Zou er mij iemand kunnen helpen AUB.
Want ik kom er niet uit.

Ik heb een tabel "gebruikers"
vb
sleutel naam
987654321 Dirk Coppens
123456789 Test


Ik heb een tabel "gelezen" waarin user_id en een news_id in staat
vb :
User_id news_id
123456789 5
123456789 9
987654321 9
987654321 3

Ik heb nog een tabel met news
vb:

ID Title
2 Libya Gingerly Begins Seeking Economic but Not Pol...
3 Pressed by U.S., Pakistan Seizes a Taliban Chief
4 Francis, Still Hobbled, Will Give It Another Try
5 Most Support U.S. Guarantee of Health Care
6 Google Courts Small YouTube Deals, and Very Soon
7 A Laptop With Vista That Seems Just Like a Fully U
9 Opportunists in Somalia


Wat is nu mijn probleem.
In tabel gelezen staan de gelezen berichten per gebruiker.
Ik wil enkel de records tonen van een gebruiker die nog niet gelezen zijn.

Alvast bedankt

Edit:
Ik heb de titel aangepast van 'listing' naar 'Items tonen niet niet gelezen zijn'.
Zorg in het vervolg dat je een duidelijke titel meegeeft die je probleem- of vraagstelling omschrijft.
Gewijzigd op 30/04/2018 19:07:26 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:04:40
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/04/2018 19:05:48
Quote Anchor link
Ongelezen items staan dus niet in de tabel.
ikzelf zou dan denken aan zoiets:

SELECT ID, Title FROM news WHERE ID NOT IN (SELECT news_id FROM gelezen)
Dan kan je kijken of iets in de tabel juist niet voorkomt.
Gewijzigd op 30/04/2018 19:07:56 door - Ariën -
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

30/04/2018 19:53:38
Quote Anchor link
Ik heb er even geen benchmarks op los gelaten, maar volgens mij is een exists() efficiënter (en dus sneller).
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
select ID,Title
from news n
where not exists (select 1 from gelezen where user_id = :user and news_id = n.ID)

"Selecteer alle berichten die nog niet gelezen zijn door deze gebruiker"
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

30/04/2018 23:02:59
Quote Anchor link
Die (NOT) EXISTS variant is waarschijnlijk sneller inderdaad.

En als je de variant van @Ariën gebruikt moet je hier nog even een user toevoegen in de subquery:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT ID, Title FROM news WHERE ID NOT IN (SELECT news_id FROM gelezen WHERE User_id = <user id>)

Anders worden alle gelezen berichten (door wie dan ook) er uitgefilterd.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/04/2018 23:09:45
Quote Anchor link
Waarschijnlijk is een LEFT JOIN sneller op de lange duur (vooral als je meer users en nieuws krijgt):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT n.ID, n.Title FROM news n
LEFT JOIN gelezen g ON g.user_id = :user AND g.news_id = n.ID
WHERE g.user_id IS NULL
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

30/04/2018 23:47:43
Quote Anchor link
Hm, als ik dit https://explainextended.com/2009/09/18/not-in-vs-not-exists-vs-left-join-is-null-mysql/ zo lees zou de not-exists juist de sloomste van de 3 moeten zijn. Als ik zelf wat testjes doe (MariaDB) merk ik daar weinig van (alle 3 even snel). Zowel de not-exists als not-in komen ook met exact hetzelfde explain plan (met een MATERIALIZED table - die hadden ze in 2009 volgens mij nog niet).

Als ik dit https://dev.mysql.com/doc/refman/8.0/en/subquery-materialization.html zo lees, dan zou de optimizer een not-in sowieso herschrijven naar een not-exists (heuj, not-exists zou dus iets sneller moeten zijn ivm geen rewrite nodig ;-) ), maar door de MATERIALIZED table zijn beide sowieso snel(ler).

Overigens heb ik ook wel eens hele slechte ervaringen met een MATERIALIZED table, waarbij het opbouwen van die temp table veel meer tijd kost dan het doen van een paar lookups voor een exists (grote tabellen met een goede index). De optimizer zover krijgen om niet te materializen is altijd weer gedoe ...
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

30/04/2018 23:49:48
Quote Anchor link
De snelheid is afhankelijk van het aantal records dat doorzocht moet worden. Misschien moet je test set gewoon wat groter? :)
 
Dirk Coppens

Dirk Coppens

01/05/2018 09:35:02
Quote Anchor link
Hallo

Aan allen hier een dikke merci voor de hulp.
Het is mij gelukt om mijn listing te tonen zoals ik het wilde.
Nogmaals hartelijk bedankt aan de professionals hier.

Ik heb gekozen voor :

SELECT n.ID, n.Title FROM news n
LEFT JOIN gelezen g ON g.user_id = :user AND g.news_id = n.ID
WHERE g.user_id IS NULL
 
Rob Doemaarwat

Rob Doemaarwat

01/05/2018 09:37:49
Quote Anchor link
U vraagt, wij draaien: twee tabellen met in tabel "news" 1,3M records, en in tabel "gelezen" 2,4M, waarvan 1,2M voor de specifieke user (andere data, maar vergelijkbare situatie). Tevens ook nog twee servers: "lokaal" = MySQL 5.7.7 (zonder MATERIALIZED kung-fu), "live" = MariaDB 10.0.34 (met).

not-exists:
- lokaal 0,110s (DEPENDENT SUBQUERY)
- live 20,8960 (MATERIALIZED)
met een extra "like" om MATERIALIZED te voorkomen (...)
- live 0,0902 (DEPENDENT SUBQUERY)

not-in:
- lokaal 0,094 (DEPENDENT SUBQUERY)
- live 32.4543 (MATERIALIZED)
geen idee hoe ik hier van die MATERIALIZED af kom ...

left-join:
- lokaal 0,094 (2x SIMPLE)
- live 0,0763 (2x SIMPLE)

Dusss, ook met een grote bak data liggen de tijden vrij dicht bij elkaar. Alleen als je de pech hebt dat de "optimizer" tot een MATERIALIZED temp table besluit kun je heel erg nat gaan (uiteraard heeft het soms ook wel voordelen). Kortom: altijd je explain plan checken, en zo af en toe eens in het "Slow Query Log" kijken (of gewoon zelf de duur van een query loggen).
 
Dirk Coppens

Dirk Coppens

01/05/2018 09:42:14
Quote Anchor link
Hallo,

Te vroeg viktorie geroepen ??
Als de gebruiker nog niet in de tabel gelezen staat krijg je een error ?

Met
SELECT n.ID, n.Title FROM news n
LEFT JOIN gelezen g ON g.user_id = :user AND g.news_id = n.ID
WHERE g.user_id IS NULL

Dacht dat het zou lukken maar is niet waar.

Ps de gebruiker komt maar in de tabel "gelezen als hij eentje aanduid dat hij gelezen heeft.
anders moet hij alles zien.



Toevoeging op 01/05/2018 09:48:20:

Hallo,

Heb het zelf opgelost met eerst naar het bestand lezen te gaan kijken en pas deze query uit te voeren als gebruiker er in staat.

Bedankt voor alles.
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/05/2018 11:08:47
Quote Anchor link
Die LEFT JOIN zou precies moeten doen wat je wil, tenzij de structuur niet is die je zegt dat hij is:
Knoop berichten en gelezen aan elkaar en toon alles wat niet in gelezen voorkomt door de gebruiker. Lijkt me toch exact te kloppen.
 
Dirk Coppens

Dirk Coppens

01/05/2018 11:09:28
Quote Anchor link
Hallo,

Toch loopt er nog steeds iets mis .
Als ik de listing krijg en ik duid er eentje aan dat gelezen is, komt het in de tabel gelezen, de listing past zich aan
maar het id nr in de listing is verdwenen.
zie hieronder : hier kan je de ID nr nog zien

` a 4 Francis, Still Hobbled, Will Give It Another Try
` a 6 Google Courts Small YouTube Deals, and Very Soon, a Larger
` a 7 A Laptop With Vista That Seems Just Like a Fully Upgraded PC
` a 2 Libya Gingerly Begins Seeking Economic but Not Political Reform
` a 3 Pressed by U.S., Pakistan Seizes a Taliban Chief
` a 9 Opportunists in Somalia 25-4-2007 World news
` a 5 Most Support U.S. Guarantee of Health Care

Ik heb id 2 aangeduid dat het gelezen is en dan krijg ik dit :

` a Francis, Still Hobbled, Will Give It Another Try
` a Google Courts Small YouTube Deals, and Very Soon, a Larger
` a A Laptop With Vista That Seems Just Like a Fully Upgraded PC
` a Pressed by U.S., Pakistan Seizes a Taliban Chief
` a Opportunists in Somalia 25-4-2007 World news
` a Most Support U.S. Guarantee of Health Care

als ik een volgende wil aanduiden kan dit maat hij neemt het ID 2 terug mee terwijl het een ander Id moet zijn.


Kan hier terug even geholpen worden AUB

Dank bij voorbaat.



Toevoeging op 01/05/2018 12:07:53:

Hallo,

bestanden :

newsmain :
id,
Title,
Posted,
Category,
Subcategory,
SmallDescription,
FullDescription

gelezen :
user_id,
news_id

gebruikers :
id,
username,
password,
`Volle naam`,
Category,
Subcatergory

Als ik het volgende uitvoer :

$strSQL = "SELECT n.ID, n.Title, n.Posted, n.Category, n.Subcategory, n.SmallDescription, n.FullDescription FROM newsmain n LEFT JOIN gelezen g ON g.user_id = $sleutel AND g.news_id = n.ID WHERE g.user_id IS NULL ";

doet hij dit maar hij toont n.ID niet meer, blijkbaar zit hij ergens in de knoop ?

hulp AUB
Dank bij voorbaat
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/05/2018 13:15:13
Quote Anchor link
Dat vind ik vreemd, want als ik dezelfde query test blijft het id gewoon netjes staan zoals ik ook zou verwachten. Je zou nog kunnen proberen de WHERE g.user_id IS NULL naar WHERE g.news_id IS NULL te veranderen, voor het geval je tegen een bug in je mysql versie aanloopt.

Toevoeging op 01/05/2018 13:16:53:

Heb je de query ook al in een mysql console (of desnoods phpmyadmin) gedraaid om te zien of de velden wel zijn zoals je ze verwacht?
Gewijzigd op 01/05/2018 14:18:03 door Ben van Velzen
 
Dirk Coppens

Dirk Coppens

01/05/2018 16:36:14
Quote Anchor link
Dag Ben,

Als ik dit uitvoer in een mysql console loopt er niks fout.
Ik gebruik phprunner en daarin loopt het fout .
zie hieronder.


Description
Occurs before SQL query executed
Use this event if you like to modify default SQL query on the page.
Avoid editing strSQL parameter, modify strWhereClause and strOrderBy instead.

Parameters
$strSQL - SQL query being to be executed.
$strWhereClause - WHERE clause applied to the SQL query. Example: "active=1"
$strOrderBy - ORDER BY query applied to the SQL query.Example: "ORDER BY
LastName,FirstName"
$pageObject - an object of Page class representing the current page

function BeforeQueryList($strSQL, $strWhereClause, $strOrderBy, $pageObject)
{
$sleutel =$_SESSION["UserID"];
$strSQL = "SELECT n.ID, n.Title, n.Posted, n.Category, n.Subcategory, n.SmallDescription, n.FullDescription FROM newsmain n LEFT JOIN gelezen g ON g.user_id = $sleutel AND g.news_id = n.ID WHERE g.user_id IS NULL ";
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/05/2018 18:00:05
Quote Anchor link
Dus, ze geven aan dat je iets niet moet doen en je doet het dan toch? Lijkt me logisch daar dingen mis kunnen gaan. Ik zou zeggen vraag het aan de mensen van phprunner, want hier kan ik uiteraard ook niks mee.
 
Dirk Coppens

Dirk Coppens

01/05/2018 21:34:49
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb het gevonden, maar ik krijg nog een fout.
De fout is nu als er een gebruiker is zoals "FGH123" Krijg ik de foutmelding Unknown column 'FGH123' in 'where clause'

de query = select count(*) FROM `newsmain` where ID NOT IN (SELECT news_id FROM gelezen WHERE user_id = FGH123 )

Als ik een gebruiker maak met alleen cijfers lukt alles.

De velden staan op varchar in beide tabellen.

Weet er iemand raad mee AUB.

Dank U
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/05/2018 21:43:08
Quote Anchor link
Er moeten even wat quotes omheen, en vergeet de escaping ook niet. Het is een goede gewoonte om altijd quotes te gebruiken, ook als het om getallen gaat.
 
Dirk Coppens

Dirk Coppens

01/05/2018 21:50:53
Quote Anchor link
Dag ben,

Misschien was mijn uitleg niet goed .
Ik gebruik een inlog user als die allemaal cijfers zijn is er geen probleem, als er een letter in staat heb ik een fout.

de query :
SELECT ID, Title FROM news WHERE ID NOT IN (SELECT news_id FROM gelezen WHERE User_id = $sleutel)
$sleutel = de ingelogde user
user_is = varchar
gebruiker of $sleutel = varchar

Hoe kan het dan komen dat cijfers in de query goed zijn en letters niet ?

Bedankt
 
Ben van Velzen

Ben van Velzen

01/05/2018 21:58:15
Quote Anchor link
Blijkbaar heb je dan niet gelezen, want ik zeg volgens mij vrij duidelijk wat je moet doen: quotes om de waarde en escaping toepassen. Ik zeg er alleen bij dat dat OOK moet als het om cijfers gaat.

EDIT: of nog liever, gebruik prepared statements. Scheelt je een hoop kopzorgen en wanneer correct toegepast een lekke applicatie.

Op dit moment is deze query lek, en waarschijnlijk het meerendeel van je andere queries ook. Leuk als je je data wil lekken, minder leuk als anderen in je applicatie komen, om welke reden dan ook.
Gewijzigd op 01/05/2018 22:27:37 door Ben van Velzen
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.