Java & PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lars

Lars

09/11/2006 13:40:00
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben een niet gevorderede php'er maar heb een klein vraagje..
Ik heb een php file met als output een variabele $naam
Nu wil ik die variabele in een var zetten in een javascript, maar hoe roep ik die aan?

voorbeeld in java:
var achternaam = $naam

zoiets wil ik hebben, dat dus de variabele uit de php aangeroepen word door java en die er een eigen var van maakt als het ware.

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:01:01
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/11/2006 13:45:00
Quote Anchor link
Je zult op het punt waar je javascript gebruikt php moeten openen, de waarde moeten echoën en php weer moeten sluiten:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<script type="text/javascript">
    var achternaam = <?php echo $naam; ?>;
</script>


Natuurlijk kan het ook de andere kant op, alle informatie met behulp van php echoën.
 
Bo az

Bo az

09/11/2006 14:03:00
Quote Anchor link
Euhm, je haalt wel een beetje Java en javascript door elkaar hè, dat is net niet helemaal het zelfde ;)
 
Lars

Lars

09/11/2006 14:34:00
Quote Anchor link
ik bedoel javascript denk ik ja
 
Lars

Lars

09/11/2006 14:55:00
Quote Anchor link
ik heb gelijk nog een vraagje...
je ziet wel is bij fora, als je daar een topic start kan je op zo'n smile klikken en dan komt de code voor die smile bijv. " ;-) " in het textveld te staan.

Mijn vraag:
Ik heb een pagina en een popup. in die pop word een variabele in php gemaakt ($uploadfilename). Die variabele uit de popup wil ik dan (via een link in die popup) in het tekstvak invoegen. Hoe doe ik dat?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.