Java simulator

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

11/06/2012 16:09:57
Quote Anchor link
Hallo,
de programmeertaal JavaScript is erg handig en kan worden gelezen door browsers zonder dat de bezoeker er iets voor hoeft te downloaden.
Nu wil ik een soort simulator maken die op een webpagina te zien is. Dit ga ik niet met JavaScript doen omdat het daar niet geschikt voor is. De simulator is bijvoorbeeld een gebouw dat je kunt ontwerpen. Ik verwacht niet dat het zomaar kan.... Maar ik ben al zo ervaren met JavaScript dat ik nu eens iets moeilijkers wil maken. Nu vraag ik me af of Java een geschikte programmeertaal is om een soort simulator te maken zonder dat de gebruiker iets hoeft te downloaden. Ik begin met 2 demensionaal en daarna probeer ik een 3 demensionale simulator te maken waarbij je de gebouwen bijvoorbeeld van alle kanten kunt bekijken.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 18:24:51
 
Q S

Q S

11/06/2012 16:16:22
Quote Anchor link
Voor zover mij bekend heeft de gebruiker dan wel Java nodig op zijn pc. Dus dan zou dit in jou geval ook afvallen.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

11/06/2012 16:21:14
Quote Anchor link
Waarmee moet ik het dan maken? Flash?
Gewijzigd op 11/06/2012 16:21:51 door Mark Hogeveen
 
Q S

Q S

11/06/2012 16:25:25
Quote Anchor link
Ik denk dat dit naar verhouding wel meer gebruikt wordt op het web en dat ook meer gebruikers Flash op hun pc hebben staan. Jammer genoeg werkt ook Flash niet op alle apparaten.
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

11/06/2012 16:26:38
Quote Anchor link
Dan lijkt mij Flash het beste. Er zijn zoveel websites die Flash gebruiken dat bijna iedereen het wel moet installeren
 
Niek Ha

Niek Ha

11/06/2012 16:32:22
Quote Anchor link
Ervaren in Javascript wil niet zeggen dat de overstap naar Java makkelijker is. Java-script en JAVA staan totaal los van elkaar. Dit is een veel gemaakte fout wat veel 'javascript' programmeurs denken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.