Javascript check tekst invoer textarea

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ferdi R

Ferdi R

24/01/2013 17:50:17
Quote Anchor link
Wie kan mij helpen met een stukje javascript. (daar ben ik niet zo goed in.) Ik heb een textarea waar de invoer van gecheckt zal moeten worden op verboden tekens, alleen letters, cijfers en de tekens , ( ) " " ' ' . ? ! / zijn toegestaan.

Ook moet er minimaal 100 woorden of 700 tekens ingevoert moeten worden.
De submit knop zal ik het begin niet klikbaar (faded) zijn tot dat alles wat ingevoert is klopt (dus geen verboden tekens en het minimale aantal woorden.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
<?php
        // Alleen de toegelaten waardes mogen doorgaan
        if(isset($_GET['tekst']) && $_GET['tekst'] == 'intro' || 'karakter' || 'uiterlijk' || 'verzorging' || 'geschiedenis')
        {

            // TODO Extra controle, Kijken of er al tekst bestaat
            //

            
            echo 'Omschrijving van '.$_GET['tekst'].' van 100 woorden minimaal:<br /><br />';
            echo '<form name="voegtoe" method="post">';
            echo '<textarea name="'.$_GET['tekst'].'" cols="104" rows="10"></textarea>';
            echo '<input type="submit" name="submit" value="Toevoegen" />';
            echo '</form>';
        }

        else
        {
            echo 'Er klopt iets niet, waarde klopt niet.';
        }

?>
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 13:19:07
 
Mark Hogeveen

Mark Hogeveen

24/01/2013 18:01:44
Quote Anchor link
Je zegt dat de submitbutton enabled wordt (klikbaar) als de tekst in de testarea aan de controle voldoet.
Maar wanneer bepaal je of de bezoeker klaar is met typen?
Als je het zou doen zoals jij het zegt wordt de button meteen al klikbaar bij het eerste (goede) teken dat je invoert. Bij de eerst volgende keer dat er een fout teken in de textarea komt te staan wordt de button geblokkeerd.

Dat is de manier zoals jij het zegt. Maar is dit ook echt wat je bedoelt?
Gewijzigd op 24/01/2013 18:02:00 door Mark Hogeveen
 
Ferdi R

Ferdi R

24/01/2013 18:17:07
Quote Anchor link
De tekst zal ook aan 100 woorden of +/- 700 tekens moeten voldoen dus de submit knop zal niet bij de eerste teken klikbaar worden, pas na de 100 woorden. De bezoeker kan natuurlijk gewoon door typen als die gene de 100 woorden is gepasseert.
Als de persoon een verkeert teken invoert zal er een melding komen te staan naast de submitknop dat er een verkeert teken is ingevoert.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.