Javascript get id.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lennart

Lennart

11/06/2008 21:24:00
Quote Anchor link
Hallo mensen,

bij PHP + Javascript agenda's zie je vaak als je op de rechtermuisknop drukt een alternatief menu overzicht. Dingen zoals maak afspraak of verwijder afspraak. Als je daarop klikt opent er een pop-up en opent het php script op de juiste dag. Dit vaak doormiddel van een php GET functie. Dat begrijp ik allemaal nog volkomen. Alleen wat ik niet voor elkaar krijg is dat javascript niet het id pakt of wil weergeven van het item waar ik met de rechtermuisknop op druk. Het rechtermuisknop gebeuren zelf dat wil wel lukken. Ik hoop dat iemand snapt wat ik begrijp.

Mvg Lennart
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 02:28:13
 
Joren de Wit

Joren de Wit

11/06/2008 21:33:00
Quote Anchor link
En wat voor code gebruik je nu? Heb je al eens naar de bron gekeken van agendas waar dat wel goed gaat?
 
Lennart

Lennart

11/06/2008 21:38:00
Quote Anchor link
Ja daar heb ik naar gekeken maar die code's zijn bij sommige echt enorm lang en ik ben niet echt thuis bij javascript. Het enige wat ik wil als er op de rechtermuisknop gedrukt word dat hij het id pakt wat eronder zit als variable en het id zelf kan dus ook variable zijn. Maar veel informatie kun je daar niet over vinden op google.

Ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Lennart
 
Toine vd P

Toine vd P

12/06/2008 00:35:00
Quote Anchor link
De basis is dat je de je de rechtermuisknop opvangt

dus b.v.

<script>

document.oncontextmenu = rechtermuisknop;
document.onclick = sluitrechtermenu;

function rechtermuisknop() {
document.getelementById("divjevanjemenu").style.display = 'block';
// dan met event.clientx en y, of pageX en Page Y de div de positie van je cursor geven
}

function sluitrechtermenu() {
// kijk aan de hand van b.v. declassnaam of iemand op het divje klikkt
// is dit het geval en is het menu zichtbaar, sluit hem dan ( met display = 'none' weer )
}

</script>

Dat is het idee, nu maar googlen en verder gaan !
Success
 
Lennart

Lennart

12/06/2008 14:38:00
Quote Anchor link
ik heb nu een script op internet wat reageert op de linkerknop en dan laat zien wat er in een bepaalde cel staat van een tabel. Het moet alleen de rechtermuisknop worden en ik moet een variable hebben die ik in een ander javascript kan stoppen.

<script language="javascript">
function selectItem(name) {
ret=document.getElementById("btnSubmit");
document.all.rowId.value = name.parentElement.childNodes[0].innerText;
ret.click();
}
function showHighlight(name) {
var rowObj=name.parentElement;
rowObj.childNodes[0].className = 'tdHighlight';
rowObj.childNodes[1].className = 'tdHighlight';
rowObj.childNodes[2].className = 'tdHighlight';
}
function clearHighlight(row) {
document.all.mainTable.childNodes[0].childNodes[row].childNodes[0].className = 'tdNormal';
document.all.mainTable.childNodes[0].childNodes[row].childNodes[1].className = 'tdNormal';
document.all.mainTable.childNodes[0].childNodes[row].childNodes[2].className = 'tdNormal';
}
function clearInfoBox(row) {
infoBox.style.visibility = "hidden";
}
</script>
 
Lennart

Lennart

12/06/2008 17:17:00
Quote Anchor link
Ik heb inmiddels een functio die ervoor zorgt dat ik een id krijg als ik op rechtermuisknop druk. Echter ik kan de informatie maar niet buiten de funtie krijgen.

function getId(){
if (event.button==2){
var targ;
if (!e){
var e=window.event;
}
if (e.target){
targ=e.target;
}
else if (e.srcElement){
targ=e.srcElement;
}
if (targ.nodeType==3){
targ = targ.parentNode;
}
var tname = targ.id;
//tname=targ.id;
//return tname;
//(document.write(tname))
}
}
//var tname = getId();

document.write(tname())
 
- SanThe -

- SanThe -

12/06/2008 17:19:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.