javascript hulp

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kevin Tuns

Kevin Tuns

18/04/2008 17:03:00
Quote Anchor link
Hey allemaal,

Ik heb eigenlijk amper verstand van javascript, en kwam toch in een situatie terecht waarin ik het moest gebruiken. Geen probleem, ff het web doorzoeken voor het script dat ik nodig had, en ik kwam hier op uit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<SCRIPT language=JavaScript>
function reload(form)
{
var val=form.squad.options[form.squad.options.selectedIndex].value;
self.location='admincenter.php?site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val ;
}
</script>


werkt perfect, maar ik moest er een get bij stoppen. Ik heb dus eerst een variable aangemaakt om die daarna in de url te stoppen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
var id=form.id.options[form.id.options.selectedIndex].value;


Maar nu krijg ik die niet in de link op de goede manier.. Deze opties heb ik geprobeerd.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val + '&id= ' + id;


Maarja dit werkt niet omdat het ergens fout is en ik geen idee heb hoe ik dit op moet lossen..
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 07:25:52
 
Jelmer -

Jelmer -

18/04/2008 17:09:00
Quote Anchor link
De spatie tussen = en ' moet er niet zitten. En afhankelijk van de waarde die id heeft moet je ook nog even de functie 'escape' over de variabele halen, zodat bijvoorbeeld alle spaties worden omgezet in %20 karakters.
 
Kevin Tuns

Kevin Tuns

18/04/2008 17:13:00
Quote Anchor link
Jelmer schreef op 18.04.2008 17:09:
De spatie tussen = en ' moet er niet zitten. En afhankelijk van de waarde die id heeft moet je ook nog even de functie 'escape' over de variabele halen, zodat bijvoorbeeld alle spaties worden omgezet in %20 karakters.


Bedankt voor je reactie. Maar als ik er dit van maak:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<SCRIPT language=JavaScript>
function reload(form)
{
var val=form.squad.options[form.squad.options.selectedIndex].value;
var id=form.id.options[form.id.options.selectedIndex].value;
self.location='admincenter.php?site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val + '&id=' + id;
}
</script>


Lijkt er niks te gebeuren. Zoals je misschien wel aan het script kan zien moet hij naar die link toegaan, maar dat gebeurd niet.
 
Kevin Tuns

Kevin Tuns

19/04/2008 16:16:00
Quote Anchor link
niemand?
 
Kevin Tuns

Kevin Tuns

20/04/2008 19:47:00
Quote Anchor link
Voor de laatste keer: Weet iemand hoe ik dit probleem oplos.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

20/04/2008 21:53:00
Quote Anchor link
Quote:
var id=form.id.options[form.id.options.selectedIndex].value;

Je gebruikt daar twee keer id. Eerst maak je er een var van (dus maak je hem leeg) en daarna wil je hem gebruiken om de juiste waarde op te halen. Probeer het maar eens met een andere var, bijv. formID:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
var formID = form.id.options[form.id.options.selectedIndex].value;
self.location='admincenter.php?site=users&page=1&type=DESC&sort=nickname&search=&action=addtoclan&cat=' + val + '&id=' + formID;
 
Kevin Tuns

Kevin Tuns

20/04/2008 23:43:00
Quote Anchor link
bedankt, dit was niet precies het antwoord dat ik nodig had, maar nog even door te zoeken ben ik erachter gekomen wat er fout ging en heb ik het werkend gekregen..
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.