javascript leren is voldoende om mobile apps te ontwikkelen voor alle mobile phones?

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johannes davidian

johannes davidian

19/10/2017 22:56:44
Anchor link
Hallo,
ik wil weten of javascript leren met html5 en CSS is voldoende om mobile apps te ontwikkelen voor iPhone,Android, en voor andere mobile phones.
ik zie dat op dit moment swift wordt gebruikt om apps te ontwikkelen voor iPhone.
Ik zie ook dat frameworks van javascript wordt gebruikt om apps te ontwikkelen.
ik wil weten wat ik moet leren precies om apps te ontwikkelen voor het meeste gebruikte mobile phones?
1-javascript of bepaalde javascript frameworks?
2-html5?
3-css?
4- php en data base ?
korte antwoorden zou voldoende zijn.
Dank U Wel
johannes
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 09:09:50
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/10/2017 23:20:55
Anchor link
Je kan gebruik maken van Android Studio, en ik meen dat dat een Java-achtige (Geen JavaScript) opzet heeft.
Ook kan je voor Android gebruik maken van PhoneGap. Daarbij hoef je alleen HTML, CSS en JavaScript te kennen.

PHP is niet van belang, want telefoons hebben geen webserver die PHP kunnen uitvoeren. Tenzij je het aan de serverkant wilt gaan gebruiken om via API om data op te slaan of zo.
Gewijzigd op 19/10/2017 23:21:25 door - Ariën -
 
Johannes davidian

johannes davidian

19/10/2017 23:59:47
Anchor link
Dank U Wel,
als u gaat naar deze website:
https://www.valuecoders.com/blog/technology-and-apps/top-javascript-frameworks-for-mobile-app-development/
u ziet verschil tussen phonegap,Titanium,jQuerymobile,en andere 6 frameworks.
ik wil iets leren dat ik kan apps maken voor iPhone,android,windowsphone ,blackberry ect.
zou het jquery mobile het beste keuze zijn ? of titanium of PhoneGap?
johannes
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/10/2017 00:14:08
Anchor link
jQuery Mobile moet je dan wel samenvoegen met PhoneGap.

Ik zou eens de vergelijkingstabel bekijken op je genoemde link, en eens ervaring opdoen met wat de functionaliteiten van de frameworks zijn, en wat jij precies wilt.

Iemand kan wel bijvoorbeeld op voorhand zeggen dat Sencha Touch goed is, maar misschien vind jij dat niet lekker werken. Dus ga er zelf eens naar kijken wat het best bij je aansluit.
Gewijzigd op 20/10/2017 00:15:08 door - Ariën -
 
Johannes davidian

johannes davidian

20/10/2017 00:18:12
Anchor link
DANK u Wel,
ik vind beetje ingewikkeld maar ik ga morgen analyseren.
johannes
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

20/10/2017 08:14:14
Anchor link
Als je een app wilt bouwen, moet je zelf eerst onderzoek doen wat voor tools je wilt gebruiken, en wat voor soort app.

Hier staat ook een hoop informatie:
https://spijkerenco.nl/verschil-native-app-webapp-hybride-app/
Gewijzigd op 20/10/2017 08:16:01 door - Ariën -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

20/10/2017 09:45:18
Anchor link
Ik zou tegenwoordig eenvoudig beginnen met een progressive webapp (PWA), want daarvoor heb je inmiddels voldoende aan HTML, CSS en JavaScript.

Tutorial: Your First Progressive Web App
 
Johannes davidian

johannes davidian

20/10/2017 12:36:05
Anchor link
Dank U Wel allebei,
maar iik zie dat progressive web app service worker wordt niet ondersteund door Apple door commerciele belangen(andere functionaliteiten ook).
is er oplossing voor deze problemen om te laten progressive web app werken on iPhone en iPad?
johannes
 
Carolina Watkins

Carolina Watkins

26/06/2021 05:47:31
Anchor link
Edit:
Spam verwijderd.
Gewijzigd op 26/06/2021 09:19:56 door - Ariën -
 
Jan R

Jan R

26/06/2021 07:05:34
Anchor link
Zou misschien een mooie workshop zijn voor de site.
"Maak een goede app vanaf nul" incl serverside
 
Ad Fundum

Ad Fundum

26/06/2021 09:36:13
Anchor link
Johannes davidian op 19/10/2017 22:56:44:
ik wil weten wat ik moet leren precies om apps te ontwikkelen voor het meeste gebruikte mobile phones?
1-javascript of bepaalde javascript frameworks?
2-html5?
3-css?
4- php en data base ?


1a. Met JavaScript kan je webgebaseerde apps ontwikkelen voor de meeste telefoons.
1b. Een raamwerk hoef je niet te leren.
2. HTML5 is een vereiste, omdat het allerlei JavaScript koppelingen geeft
3. CSS is optioneel, maar noodzakelijk voor lay-out (kleuren, afbeeldingen, etc.)
4a. PHP is geen vereiste. Als je de app wilt laten koppelen met een server kan dat ook via node.js, dat is in JavaScript
4b. Kennis van databases SQL is geen vereiste.

Bonus: kennis van SVG is een handige maar niet noodzakelijke toevoeging.

Maar let op, webgebaseerde apps zijn lastig te vergelijken met native apps. Wil je dat wel, dan kan je beter C leren en overgaan tot WebAssembly.
Gewijzigd op 26/06/2021 09:40:12 door Ad Fundum
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/06/2021 10:24:56
Anchor link
Oh ja, dit topic moest nog dicht omdat het een spamkick was.
Ik denk dat Johannes Davidian na 4 jaar zijn draai wel heeft gevonden in de mobible device wereld. ;-)

Dus bij deze...
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.