Javascript

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Armaron

Armaron

04/07/2008 10:53:00
Quote Anchor link
Ik heb een dropdown lijstje en als ik een andere waarde kies, wil ik het formulier waar het in zit submitten. Ik wil wel dat alle waarden die ingevuld zijn in het formulier, worden doorgegeven via de GET methode. Nu heb ik:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<form action='' method='get' name='myForm' id='myForm'>
<select name='system' id='system' onclick="javascript: document.myForm.submit();">


Maar dit werkt niet.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 12:45:27
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

04/07/2008 11:17:00
Quote Anchor link
Onclick is al een JavaScript event, dus daar hoef je niet aan te geven dat er JS uitgevoerd gaat worden ('javascript:'). Verder zou ik voor een onchange-event gaan, dat is bij het veranderen van de waarde.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<form action='' method='get' name='myForm' id='myForm'>
<select name='system' id='system' onchange="this.form.submit();">
 
Armaron

Armaron

04/07/2008 11:34:00
Quote Anchor link
Ja, dat staat er nu ook, maar ik denk dat deze machine geen java ondersteund. :P Ben het nu aan het installeren.
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

04/07/2008 11:36:00
Quote Anchor link
Armaron schreef op 04.07.2008 11:34:
java ondersteund
Java != JavaScript.

Staat het ergens online om te testen?
 
Armaron

Armaron

04/07/2008 11:49:00
Quote Anchor link
Het is een interne bedrijfswebsite, maar hij draait op het moment op een wampserver op mijn desktop.
 
Emmanuel Delay

Emmanuel Delay

04/07/2008 19:33:00
Quote Anchor link
Het event dat je wil, is niet onClick.

Probeer eens met onChange. Dan submit je wanneer een selectie item is gekozen.

Verder, indien het met GET gebeurt, kan je best enkel de index meegeven, niet de (string) waarde.
 
Armaron

Armaron

08/07/2008 08:33:00
Quote Anchor link
Ik werk met de index en niet met de string waarde, makkelijker om dingen te identificeren.

Het probleem is dat hij de "OnChange='this.form.submit();'" niet uitvoert. En een ander javascript dingetje doet hij dan weer wel. (Een delete statement, maakt verder niet uit.)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.