JOIN record values met table column

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Meddiecap B

Meddiecap B

12/11/2010 18:46:20
Quote Anchor link
Hoi,

Mss misleidende titel maar ik probeer het volgende te doen:

Ik heb een tabel met persoonsgegevens (naam, adres, etc) en een tabel waarin ik een gebruiksvriendelijke vertaling voor elke colom uit de persoonsgegevens tabel opsla.

Nou probeer ik een query te maken die mij de gebruiksvriendelijke vertaling geeft van elke kolom uit de persoonsgegevens tabel.

..en daarbij heb ik hulp nodig :s

Ik zou het met twee queries kunnen doen. Eerste query vraagt de kolomnamen op.
De tweede query maak ik middels een loop door de resultaten van de eerste query.

..maar ik wil het dus met 1 query kunnen.

Ik hoop dat jullie tips hebben.
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 10:01:12
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

12/11/2010 19:00:53
Quote Anchor link
1 query? Dat gaat niet lukken , want je zult dynamisch de alias moeten zetten op de kollommen welke benoemd zijn in de SELECT-clause.

Je eerste gedacht is relatief gezien de `beste` oplossing.

Ik zal het tottaal anders aanpakken.

De kolom vertalingen in ene xml en dan gequeried data ook naar xml en met een xsl(t)het matchen

Alleen zet ik zo mijn vraagtekens, het is alleen effectief als het ook gaat om de kolom titles te tonen.
 
Meddiecap B

Meddiecap B

12/11/2010 19:27:46
Quote Anchor link
Tja.. met xml/xls(t) ben ik niet zo bekend. Ik wil het in eerste instantie php/mysql houden.

Ik zal voorlopig maar met mijn eerste gedachten verder gaan, ik kan het later nog altijd veranderen.

Ik ben momenteel met een table class bezig waarbij ik de header van de tabel ook dynamisch wil laten genereren vanuit de database. Dat wil ik dan uitbreiden met verschillende talen, vandaar ook deze vraag.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.