joomla en drupal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/04/2020 15:42:06
Quote Anchor link
Uit nieuwsgierigheid .... wie kent beide cms-systemen en kan iets zeggen over de voor- of nadelen?
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 15:34:10
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/04/2020 15:55:08
Quote Anchor link
Heb je hier al gekeken?

http://www.cmsmatrix.org/matrix/cms-matrix

Edit: Outdated dus
Gewijzigd op 30/04/2020 21:51:20 door - Ariën -
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

30/04/2020 16:27:33
Quote Anchor link
Heb hier heel lang geleden mee gewerkt, dus waarschijnlijk is deze informatie (zwaar) verouderd.

Dit is uit oogpunt van zelf uitbreidingen schrijven. Vond beide pakketten een ramp, met name de database. In Joomla omdat er een enorme spagaat was tussen wel- en niet-geoptimaliseerde tabellen (denk aan tekstuele keys enzo) en in Drupal omdat je informatie versnipperd was over een heleboel verschillende tabellen, en vervolgens had je code nodig om dit alles weer te ontwarren. Beide sneden gewoon geen hout. Ook het ontwikkelen van "modules" was niet heel erg intuitief. Maar mogelijk is dit tegenwoordig (stukken) beter.

Hangt er trouwens ook een beetje af vanuit welk perspectief je hier naar kijkt om te bepalen aan welke voor- en nadelen we moeten denken.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

30/04/2020 21:49:35
Quote Anchor link
@Ariën

Even gekeken ... krijg een vergelijking te zien met als datum 2012. Beetje verouderd dus ;) Ben ook meer op zoek naar ervaringen. Werkt het makkelijk/moeilijk? Toegevoegde waarde?

@Thomas

Beide pakketten hebben de nodige updates gehad de afgelopen jaren afgaande op wat ik op internet lees. Het gaat mij meer erom of de een toegevoegde waarde heeft t.o.v. de ander. Drupal schijnt moeilijker te zijn (steilere leercurve). Maar het schijnt ook weer meer mogelijkheden te hebben. Zo kun je naar het schijnt makkelijker werken met accounts bijv. En het schijnt ook bijzonder veilig en stabiel te zijn.

Het lijkt me leuk om met een kant-en-klaar cms-pakket aan de gang te gaan om websites te maken. Maar dan een pakket waar heel veel nuttigs al standaard in zit, maar waar je ook makkelijk maatwerk in kunt implementeren. Een pakket waarmee je dus gelijk een hele goede basis neerzet, zowel qua front-end als back-end. Met Joomla heb ik wel wat ervaring, maar niet alles werkt daarin vloeiend of makkelijk. Ik vraag me af of Drupal wat dat betreft een betere, meer solide keuze is. Daarom ben ik benieuwd wie hier ervaring mee heeft.
 
Ray Mond

Ray Mond

02/05/2020 11:04:05
Quote Anchor link
Misschien ooit gedacht om Wordpress te gebruiken? Ook dan zijn er wel veel mogelijkheden moet ik zeggen.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

02/05/2020 22:59:50
Quote Anchor link
WordPress heb ik wel eens gebruikt, maar dat is vergeleken met Joomla en Drupal een stuk simpeler. WordPress is voor eenvoudige sites prima, maar ik zoek een wat uitgebreider pakket met meer mogelijkheden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.