Joomla en PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 09:05:00
Quote Anchor link
Hoi PHPers,


Heeft er iemand hier de overstap gemaakt van scratch PHP naar JOOMLA customizing & templating ? Zoja kunnen jullie mij vertellen wat daar allemaal bij kwam kijken. Ik ben voornamelijk geinterseerd of men al bestaande PHP/HTML snippet code in Joomla kan gebruiken/herschrijven.

tot gauw
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 21:05:30
 
- wes  -

- wes -

21/12/2007 09:11:00
Quote Anchor link
Malick

Ja ben er ook maar mee begonnen een tijdje terug. Het is best simpel eigenlijk , en veel 'oude' data van een design is nog terug te gebruiken in nieuwe templates.

Hier een aantal hopelijk bruikbare links:

http://www.mambosolutions.com/dw_tutorial/ <- hele handige voor een startert
http://www.joomlatutorials.com/joomla_tutorials/joomla_beginner.html

Meer weten? dont hesitate to scareeeeeeeeeeaaaaaaaam
 
Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 09:26:00
Quote Anchor link
Heeyyyy Wes,

Ik ben even gaan kijken naar de joomlatutorials en ja Joomla lijkt me wel wat. Maar kan ik nu bijvoorbeeld een database/webinterface welke ik met PHP en MySQL heb ontwikkeld nu zo even templaten met het Joomla CMS. en als ik nu in PHP wil blijfen ontwikkelen kan dat of moet ik in het vervolg in Joomla code werken ? Zo nee blijft het werken met PHP in combinatie met Joomla tot ongelimiteerde PHP mogelijkheden of doet zich met intrede van Joomla een drastische PHP beperking voor
 
- wes  -

- wes -

21/12/2007 09:29:00
Quote Anchor link
Nou je zit wel redelijk aan je templates vast, maar dat wil niet zeggen dat je daar niets mee kan!

Als je je template pakt heb je altijd een mainBody gedeelte. Je kan ook een 'losse' PHP pagina maken en die includen waar normaal de mainBody terecht komt. Ik zou zeggen begin er gewoon aan, bij het begin wel te verstaan. Alles kan met PHP, en met Joomla nog wel meer :)
 
Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 11:02:00
Quote Anchor link
hey wes,

Heb even mijn hostingprovider gevraagd naar Joomla en hij gaf mij het advies ook even te kijken naar symfony. Naar zijn zeggen zelfs beter dan Joomla wat vind jij hiervan ?
 
- wes  -

- wes -

21/12/2007 11:07:00
Quote Anchor link
Vind ik persoonlijk niet, een stuk minder uitgebreid en veel minder flexibel dan Joomla.

Bovendien is er voor Joomla een heel net supportforum met tig duizend gebruikers, mocht je ooit nog vragen hebben
 
Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 11:22:00
Quote Anchor link
Hey wes ja ik lees nu over Symfony dat het een web framework is iets anders dan een CMS. Heb het boek Apress Beginning Joomla from Novice to Prof voor mijn neus en ben nu met fillezilla bezig de inhoud uit mijn Joomla1.5.zip naar mijn hosting dir te transporteren welke op een UNIX server staat. Ik kan straks testen of mijn Joomla index.php installation wizard het doet meer vragen komen
 
- wes  -

- wes -

21/12/2007 11:38:00
Quote Anchor link
Let wel op dat 1.5 nog redelijk nieuw en buggy is.
 
Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 13:17:00
Quote Anchor link
Hey wes

Ik heb nu de joomla instalatie wizard doorlopen en krijg de volgende melding van Joomla

VERGEET NIET DAT U DE VOLLEDIGE INSTALLATIEMAP
DIENT TE VERWIJDEREN
U kunt niet verdergaan tot de installatiemap is verwijderd. Dit is een veiligheid van Joomla!.
Klik hier wanneer de installatiemap verwijderd is.


mijn vraag wat betreft de volledige istallatiemap. zijn dit alle files en directorys uit mijn joomla1.5.zip welke ik op de server van mijn ftp host heb geplaatst met fillezilla. Of moet ik iets niet iets anders verwijderen ?
 
- SanThe -

- SanThe -

21/12/2007 13:19:00
Quote Anchor link
Nee, dat zijn alleen de install files
 
W W

W W

21/12/2007 13:28:00
Quote Anchor link
Je moet het mapje installatie verwijderen. Hierin zitten gevoelige queries e.d. En iemand kan zo je site herschrijven. Gewoon via de ftp verwijderen.
 
Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 13:45:00
Quote Anchor link
Bedankt Santhe en Pepijn
 
- wes  -

- wes -

21/12/2007 13:46:00
Quote Anchor link
tsss jatterts, ben je even aan het lunchen, jatten ze je goedbedoelde hulp :)
 
- SanThe -

- SanThe -

21/12/2007 13:52:00
Quote Anchor link
wes schreef op 21.12.2007 13:46:
tsss jatterts, ben je even aan het lunchen, jatten ze je goedbedoelde hulp :)

Mag dat niet op vrijdag? ;-))
 
Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 13:54:00
Quote Anchor link
want op vrijdag gaat men naar de kerk met een boek vol zilverwerk



wes op vrijdag niet want wiedewiedewiet santhe aka bumpmoderator die alles ziet


lol :-)
 
- wes  -

- wes -

21/12/2007 14:21:00
Quote Anchor link
Santhe, van mij wel maar dan niet meer gaan zeuren wes helpt nooit :)

inzet tonen == hulp
 
TJVB tvb

TJVB tvb

21/12/2007 14:26:00
Quote Anchor link
Wes we weten eigenlijk allemaal dat je soms wat irritant over komt maar van binnen een goed hartje hebt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door TJVB tvb
 
- wes  -

- wes -

21/12/2007 15:07:00
Quote Anchor link
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant
ik ben niet irritant

duidelijk?
 
Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 15:24:00
Quote Anchor link
Hoi iedereen

ik zoek een goede tutorial over migratie van een bestaande MYSQL db+PHP/HTML webinterface into my Joomla site
 
- wes  -

- wes -

21/12/2007 15:27:00
Quote Anchor link
malick, zoals ik al zei, de support is erg goed met joomla, vooral hun forum.

www.joomla.com staat knop forum met 1001 categorieen, met nog meer topics over je vraag en nog meer members die je ermee kunnen helpen. Ik heb het zelf from scratch opgebouwd, dus al iets bestaands intergreren ben ik iets minder bekend mee nog

succes
 
Malick heuvel

malick heuvel

21/12/2007 16:08:00
Quote Anchor link
Hey wes,

In de eerste stap van mijn installatie stond dat configuration.php er niet was. Deze moest ik na installatie van joomla via ftp op lokatie zetten


ik heb de configuration.php file in de hoofddir gezet maar wanneer ik in de administration pagina van joomla content probeer aan te passen

staat er

An Error has occurred! Unable to open configuration.php file to write!

had ik die configuration.php file toevallig ergens anders moeten zetten ?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.