joomla, wordpress enz.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/06/2011 20:51:26
Quote Anchor link
Gebruikt iemand hier wel eens Joomla, Wordpress of iets dergelijks om een website te maken? Valt me op dat toch best wat internetbureau's hier gebruik van maken. Is het moeilijk om te leren? Het lijkt mij eigenlijk maar niks zo'n kant en klaar cms-systeem. Op de een of andere manier heb ik er niet veel mee.

Jullie mening?
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 12:52:28
 
Jasper DS

Jasper DS

06/06/2011 20:52:41
Quote Anchor link
ik heb ook liever mijn eigen systeem dan weet je perfect hoe het in elkaar zit.
 
Sander A

Sander A

06/06/2011 20:53:40
Quote Anchor link
Wordpress is snel onder de knie te krijgen en je eigen uitbreidingen zijn makkelijk toe te voegen
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/06/2011 20:55:04
Quote Anchor link
hmmm, oke...

1 voor 1 tegen :)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

06/06/2011 21:20:50
Quote Anchor link
Joomla, zo uitgebreid dat zelf een beginnende gebruiker oor de bomen het bos niet meer ziet.

Ikzelf heb om deze reden een eigen CMS gebouwd, en bied de klant alles wat ze maar willen. Modules zijn zo gemaakt, en kunnen heel makkelijk worden geinstalleerd.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/06/2011 21:25:56
Quote Anchor link
Mja, dat lijkt mij dus ook... het lijkt mij een heel geklungel om uit te zoeken hoe zo'n systeem precies werkt en in elkaar zit. Laat staan dat je iets moet aanpassen. Maar toch zijn er genoeg bureaus die er mee werken. Ben benieuwd hoe lang je erover doet om er normaal mee te kunnen werken.
 
Wouter J

Wouter J

06/06/2011 21:29:40
Quote Anchor link
Voor blogs werk ik altijd met wordpress (of in het geval van geen database met een XML systeempje).

Anders gebruik ik zelf gewoon mijn eigen CMS systeem, al denk ik eraan om over te stappen naar een bestaat CMS systeem. Is toch wat uitgebreider en beter.
 
Erik van de Locht

Erik van de Locht

06/06/2011 21:43:35
Quote Anchor link
Ik heb meerdere malen wordpress gebruikt. Heel simpel en je kunt er leuke sites mee maken. Veel plugins voor beschikbaar en je kunt ze ook zelf maken.

WP is zeker niet moeilijk om te leren. Je krijgt er al snel handigheid in.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/06/2011 21:48:28
Quote Anchor link
Hmm, oke.. en geldt dat ook voor joomla dan?
 
Wouter J

Wouter J

06/06/2011 21:56:44
Quote Anchor link
Joomla heb ik ooit een keer geprobeerd, maar ben toen maar snel gestopt. Ik krijg er geen handigheid in, misschien ook eens kijken naar drupal? Schijnt simpel en goed te zijn. En drupal is een echt CMS, wordpress niet.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/06/2011 21:59:14
Quote Anchor link
hmmm, oke... thanks voor de reacties!
 
Aad B

Aad B

06/06/2011 22:55:27
Quote Anchor link
Wordpress en Joomla, prima tools, zo zijn er nog wel meer met veel goeie plugins. Het kost minder tijd om deze tools te leren kennen dan je eigen CMS te bouwen. Ik heb nooit begrepen waarom zoveel programmeurs zoveel tijd steken in het bouwen van een "eigen CMS". Kennelijk tijd teveel of een vorm van hobby??
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/06/2011 23:03:28
Quote Anchor link
Ik denk zelf dat het is omdat je dan alles "in eigen beheer" hebt. Je kunt het precies zo maken als jij zelf wilt en je weet precies hoe alles in elkaar steekt.
 
Kees Schepers

kees Schepers

06/06/2011 23:36:44
Quote Anchor link
Ik heb al een paar keer met wordpress gewerkt, werkt best fijn :) Een CMS zou ik nooit opnieuw bouwen er zijn teveel argumenten om dit niet te doen op uitzonderingen daar gelaten.

Ook is Drupal trouwens best een gaaf systeem.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/06/2011 00:46:52
Quote Anchor link
Waarom zou je nooit een eigen cms bouwen? Wat zijn jouw argumenten om het niet te doen? Mij lijkt het dus juist handig... het enige nadeel is dat je er wat tijd in moet steken, maar als je het goed doet betaalt zich dat wel weer terug lijkt mij.
 
Kees Schepers

kees Schepers

07/06/2011 11:58:41
Quote Anchor link
Als je uit gaat van een normaal uurtarief om zoiets te bouwen, dan heb je een erg lang termijn nodig om dat eruit te halen. Tenzij je een CMS/applicatie volledig af wilt stemmen op een bedrijf maar dan is er al geen sprake meer van een CMS maar een bedrijfsapplicatie.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.