Jouw favoriete editor?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Medior .NET developer

Functie Jij gaat als Medior .NET ontwikkelaar aan de slag in ons scrumteam met 6 developers die gepassioneerd en actief bezig zijn om onze spelers kwalitatieve en mooie spelervaringen aan te bieden. Als medior .NET developer ga jij werken aan een technisch hoogwaardig platform welke bezoekerspieken verwerkt van tienduizenden tot honderdduizenden gebruikers per minuut! Ons scrumteam werkt in drie wekelijkse sprints en wij beginnen iedere ochtend met een stand-up. Jij werkt bij ons met C# .NET, .NET Core, React.JS, Xamarin, Azure, Docker en Kubernetes. Wij hechten enorm veel waarde aan het leveren van hoogwaardige en kwalitatieve code. Zodra jij de

Bekijk vacature »

Software Developer C# - Deventer

Software Developer C# – Deventer Bijdragen aan de toekomst van het onderwijs! Ben jij op zoek naar een dynamische omgeving waar vol enthousiasme wordt gewerkt aan software voor interactieve dashboard- en analysetoepassingen ter verbetering van het onderwijs? Dan zijn wij het bedrijf voor jou! TIG is een bedrijf met een informele en ondernemende werksfeer, waarbij goede ideeën snel leiden tot concrete acties. Wij zijn een software ontwikkelorganisatie en focussen ons op het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor het leveren van managementinformatie, datavisualisatie en analyses voor het onderwijs. Met onze dashboard- en analyseoplossingen zetten scholen gegevens om naar betekenisvolle informatie.

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Front-end Developer! Als Front-end Developer binnen dit softwarebedrijf ga je de frontends voor zowel je eigen interne projecten als die voor klanten opzetten, onderhouden en uitbreiden. Je zet ideeën om naar mooie successen voor de klanten. Dat is in een notendop wat je gaat doen! Wat kun je verwachten? Je werkt aan de doorontwikkeling van bestaande maatwerkapplicaties. Bijvoorbeeld wanneer de klant de applicatie wil uitbreiden met een nieuwe feature; Samen met het team van backenders en desginers zet je nieuwe ideeën van klanten om naar mooie oplossingen; Je werkt met verschillende frameworks.

Bekijk vacature »

SAP ABAP Developer

Dit ga je doen Software ontwikkeling met behulp van o.a. ABAP, Sapscript en Smartforms Maatwerk development op SAP ECC 6.0, in de toekomst S/4 HANA Samenwerken met Business Analisten die functioneel en technisch ontwerpen aanleveren Testen van opgeleverde software Bugfixing Ondersteuning van eindgebruikers Hier ga je werken Onze klant, een internationaal gevestigd productiebedrijf dat mensen blij maakt, is ter versterking op zoek naar een ABAP Developer voor hun SAP team. Het team van 4 mensen verzorgt de ontwikkeling van maatwerk voor de SAP omgeving waar wordt gewerkt met modules SD, FI/CO, PM en MM. Momenteel draait het bedrijf op SAP

Bekijk vacature »

Senior/Lead Python developer

Functie Samen met je team, bestaande uit een senior, 2 mediors en één junior ontwikkelaar ga je op een Agile-gebaseerde aanpak werken aan hun software. Je hebt oog voor kwaliteit, risico’s en klantbelang. Communicatie met je collega’s en waar nodig ook met klanten speelt een belangrijke rol in het bereiken van een succesvol resultaat. Als persoon ben je slim, krijg je dingen voor elkaar en ga je resultaatgericht te werk. Binnen het development team is er veel zelfstandigheid, los van de stand-up (10:00 uur) en zo nu en dan pair-programming sessies. Technieken die zij gebruiken zijn o.a. Python, Django, MySQL,

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jouw team van vier collega .NET developers is verantwoordelijk voor het bouwen van de ETL processen van jouw nieuwe werkgever. Op dit moment wordt de front-end gedaan door een extern team van professionals. Echter wilt jouw nieuwe werkgever graag intern deze kennis uitbreiden en heeft dan ook de ambitie om dit voor het eind van het jaar intern te gaan aanpakken. Dit betekend dat jij als .NET ontwikkelaar de ideale kans krijgt om jezelf samen met jouw collega’s te ontwikkelen als full stack developer. Als .NET ontwikkelaar werk jij bij deze gave werkgever met C# .NET, SQL, JavaScript, REST

Bekijk vacature »

Oracle Apex Developer

Dit ga je doen Jouw taken bestaan uit: Het bouwen maatwerk Oracle applicaties voor Europese business units; Het implementeren van de nieuwste technieken om te blijven innoveren; Actief meedenken en aandragen van verbetervoorstellen. Hier ga je werken Deze organisatie in de regio Veenendaal is een van wereld grootste retailers met ruim 16.000 winkels in 27 markten en jaarlijks ruim 5,3 miljard klanten die winkelen bij een van hun welbekende retailmerken. Binnen de organisatie is er een IT Group actief die dient als IT Service Provider voor de hele organisatie en waar dagelijks IT'ers werken aan state-of-the-art IT oplossingen. Dit doen

Bekijk vacature »

Junior Software Developer C# Verhuursector Verhuur

Samengevat: Wij ontwikkelen en leveren softwaresystemen voor de logistieke sector en de verhuursector. Ben jij geschikt als Junior Software Developer? Heb je ervaring met Delphi? Vaste baan: C# Software Developer Logistiek HBO €2.500 - €3.900 Deze werkgever is een software ontwikkelaar, gericht op software voor de logistieke sector. Deze werkgever heeft eigen producten ontwikkelen en leveren ook maatwerk. Ons bedrijf kent een boeiende en inspirerende werkomgeving met een open cultuur en mogelijkheden voor je verdere ontwikkeling. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie omschrijving Als PHP Developer ga jij aan de slag met uitdagende software projecten. Jij gaat in deze functie software applicaties ontwikkelen. Deze software projecten zijn heel divers, en deze organisatie maakt software, van A tot Z. Klanten kunnen in elke sector werkzaam zijn, van profit tot non-profit. Deze software bouw je vooral in PHP en specifiek Laravel. Dit framework kent dus geen geheimen voor jou. De software die jij gaat ontwikkelen is heel divers, van urenregistratiesystemen tot compleet geautomatiseerde tools. In deze veelzijdige functie ga jij je zeker niet vervelen, elke dag bestaat weer uit nieuwe uitdagingen. Bedrijfsprofiel Deze

Bekijk vacature »
Rens nvt

Rens nvt

17/11/2006 00:10:00
Quote Anchor link
Lo allen,

In de loop der jaren heb ik met redelijk wat editors gewerkt (notepad, dreamweaver, textpad, homesite, eclipse, bluefish, enz. enz.) Wat ik echt geweldig vind aan dreamweaver is dat je live op een FTP server kunt werken...

Ik ben erg benieuwd of er opensource editors zijn die dit ook ondersteunen, en die draaien onder linux. Ik ben momenteel wat dingen rond Eclipse aan het uitzoeken, want die zou het moeten kunnen. Maar input van jullie kant zou fijn zijn!
 
PHP hulp

PHP hulp

28/03/2024 09:13:55
 
Jeroen

Jeroen

17/11/2006 00:13:00
Quote Anchor link
hmm, dreamweaver benk niet zo'n fan van, veel te lange laad tijd,
geef mij maar
rapid php 2006
of
php designer 2007
en een 3rd party ftp client... wel makelijker ^^
 
Rens nvt

Rens nvt

17/11/2006 00:16:00
Quote Anchor link
3rd party ftp client is goed om RSI te ontwikkelen :p
 
Jeroen

Jeroen

17/11/2006 00:18:00
Quote Anchor link
h3h3 ach ja...
je kan ook gewoon met command werken via dos... dan hoef je je muis niet zo te gebruike :P
 
Rens nvt

Rens nvt

17/11/2006 00:21:00
Quote Anchor link
@Jeroen ;-) in mijn geval dan via mijn shell... en ja, dat kan, maar is niet waar ik naar op zoek ben.
 
Jeroen

Jeroen

17/11/2006 00:23:00
Quote Anchor link
@Rens Admiraal: h3h3 linux user?
waar ben je precies naar opzoek?
 
Rens nvt

Rens nvt

17/11/2006 00:25:00
Quote Anchor link
Een fatsoenlijke editor met de volgende eisen:

1) opensource
2) snel
3) source highlighting
4) FTP ondersteuning
 
Jeroen

Jeroen

17/11/2006 00:26:00
Quote Anchor link
hmm, tsja.. ik kan even voor je kijken?

open source linux? welke os?
 
Rens nvt

Rens nvt

17/11/2006 00:28:00
Quote Anchor link
ik ben eigenlijk vooral op zoek naar tools waar mensen zelf al ervaring mee hebben. Google levert op zich wel resultaten, maar vaak betreft het buggy software of beroerde FTP ondersteuning...

Zoekwerk hoef je voor mij dus niet te doen ;-) Maar wel tof dat je het aanbied trouwens!

P.S. Ik draai momenteel op OpenSuse
 
Jeroen

Jeroen

17/11/2006 00:30:00
Quote Anchor link
opensuse..
werkt relax..
but i prefer Redhat, Whitehat, of FC

maar iig ik heb zelf alleen ervaring met kladblok xD, rapid php, en php designer
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

17/11/2006 00:47:00
Quote Anchor link
Als je het OpenSource puntje weglaat, raad ik Zend Studio aan :) Op Windows rete sloom, maar hier in SuSe10.1 (zelfde als opensuse geloof ik, heb het iig van opensuse,org) draait hij perfect..Nette highlighting, netjes met projecten werken, hij kent je eigen classes, en geeft bij php functies (en ook je persoonlijke classe methods!!) aan welke parameters verwacht worden. En nog meer dingen waar ik echt niet meer zonder kan.

Mocht je het open source gedeelte wel erg belangrijk vinden, dan zou ik als ik jou was bij Eclipse blijven, ook erg relaxed programma, mis alleen de eigen klassen kennis.
 
Frank -

Frank -

17/11/2006 01:00:00
Quote Anchor link
Eclipse (met PHP-plugin en diverse andere plugins) en Zend Studio Professional.

Zend vind ik persoonlijk iets lekkerder werken, maar met Eclipse heb je een compleet platform voor allerlei onderdelen van het ontwerpen en bouwen van een professioneel systeem. Met Zend heb je alleen php en html, maar geen database-ontwerp e.d.

Binnen ons bedrijf heb ik het verplicht gesteld om met Eclipse te werken. Ik ben de enige die ook nog Zend gebruikt, maar dat is het recht van de baas... ;)
 
Jelle -

Jelle -

17/11/2006 09:01:00
Quote Anchor link
Ik heb hier "Zend Development Environment" maar dat vind ik echt een klote editor. Hij is onwijs traag en dat is zeer irritant.

De editor waar ik liever in werk is php designer 2007 en Dreamweaver
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jelle -
 
Majid Ahddin

Majid Ahddin

17/11/2006 09:05:00
Quote Anchor link
php designer 2006 heb ik nog lol.
2007 beter?
zend studio is ECHT irritant! heel mn computer gaat laggen als ie opstart en dat doet ie automatisch!! k*tprogramma!
 
Remco van Arkelen

Remco van Arkelen

17/11/2006 09:08:00
Quote Anchor link
Zend is gewoon dé tool om te gebruiken, klaar uit :)
Gister op de PHP Conferentie van Eduvision werd er o.a. een presentatie gehouden over Eclipse in combinatie met de Zend plugin, dit ziet er ook veelbelovend uit! Zou dus ook moeten werken onder Linux. Verder kun je eens kijken naar Quanta, is ook een erg mooie editor voor Linux maar ik weet zo niet meer of deze FTP-support had.
 
Jeroen

Jeroen

17/11/2006 09:56:00
Quote Anchor link
hij niet veel anders hoor rudie :P
maar der zullen best wek wat dingen veranderd zjn waaronder de layout
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen
 
Rens nvt

Rens nvt

17/11/2006 10:23:00
Quote Anchor link
@Remco, Quanta heeft (net als alle Linux tools trouwens) wel de mogelijkheid direct op te slaan op FTP... Probleem is dan alleen dat je voor elke nieuwe file via Opslaan als naar de FTP lokatie moet browsen. Het zou fijn zijn als dit gewoon onthouden werd, net zoals wanneer je lokaal aan het werk bent... Maar helaas :p

En tjah, ik ben van nature natuurlijk een luie programmeur :p
 
- wes  -

- wes -

17/11/2006 10:25:00
Quote Anchor link
klabblok!
 
Rens nvt

Rens nvt

17/11/2006 11:01:00
Quote Anchor link
Ok, aan iedereen die zend studio professional kent, heeft deze echt een grote meerwaarde??? en werkt het een beetje prettig? Ik vind het namelijk op zich niet erg om geld uit te geven voor een goeie editor, en heb net alvast een evaluation gedownload.

Maar zo op het eerste gezicht zie ik geen hele grote voordelen tegenover eclipse...
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

17/11/2006 11:16:00
Quote Anchor link
Programmeer je OOP? Of ben je het van plan? Als je met projecten werkt in Zend, dan onthoud kent hij jouw classes en methods, dus als jij een object aanroept, dan zie hij meteen welke methods erbij horen, en als je een method selecteerd, ziet hij welke parameters je eist. Echt super handig, ook de PHP manual is top, dus ook 'gewone' php functie kan hij automatisch aanvullen, evenals HTML tags.

Edit: En 'wat' geld is beetje zacht uitgedrukt denk ik, Zend Studio is niet bepaald goedkoop..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
 
Rens nvt

Rens nvt

17/11/2006 11:23:00
Quote Anchor link
ik programmeer OOP ja, en zo te horen zitten er dus wel wat voordelen aan... Nou, ik ga het maar eens proberen dan ;-)

Heb nu 2 nieuwe projecten lopen, laat dus lekker mijn huidige projecten in mijn huidige omgeving (dreamweaver op linux, en dus trager dan ik wil). De 2 nieuwe projecten ga ik onderverdelen tussen Eclipse en Zend studio... Enne, hoezo is Zend Studio niet goedkoop???

Dreamweaver 8: $399
Zend Studio: $299
Eclipse: gratis

Is dus zeker niet de duurste van deze drie ;-) En als je gaat beta testen maak je kans op 20% korting... Ook niet verkeerd...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.