jquery ajax, call uitgevoerd, success: niet verwerkt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

UI & Front End Developer

Position: UI & Front End Developer Location: Hoofddrop, Netherlands Type: Fixed Term Employment (12 Months Contract) Notice: Immediate Looking for the UI & Front End Developer, who is responsible for to provide the user interface solution to the end user, including the final look, feel and behavior of the interface in different contexts Technical Skills: Delivering a complete UI & Front-End application 6 to 8 years hands on experience in Angular with latest version(Ver 4+) Ensuring high performance on mobile and desktop Writing tested, idiomatic, and documented JavaScript, HTML and CSS Coordinating the workflow between the graphic designer, the HTML

Bekijk vacature »

Ervaren, zelfstandige Systeembeheerder, 36 uur, Am

Met een fantastischuitzicht over Amsterdam zijn op de 14e, 15een 16everdieping van de Mondriaantoren de uitgeverijen van LannooMeulenhoff bv gevestigd. Hieronder vallen de uitgeverijen Unieboek Het Spectrum, Meulenhoff Boekerij en TerraLannoo. Voor de centrale afdeling ICT zijn wij per direct op zoek naar een ervaren, zelfstandige Systeembeheerder (m/v) 36 uur per week Wat ga je doen? Als Systeembeheerder draag je zorg voor de beschikbaarheid van de verschillende Windows-servers, werkstations, netwerken, printers en telefoons binnen onze organisatie. Je monitort, beheert en onderhoudt de ICT-infrastructuur proactief en zorgt voor goede en veilige performance hiervan. Je implementeert en migreert zelfstandig delen binnen de

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Oracle Functional Cloud Expert (Junior / Medior)

Vacancy: Oracle Functional Cloud Expert (Junior / Medior) Looking to work in an international company with more than 35 different nationalities where collaboration and innovative ideas are key to drive future success? Seeking a role where you can add value and have the opportunity to develop and grow? Office Depot Europe has an exciting opportunity for an Oracle Functional Cloud Expert (Junior / Medior) to join our European headquarters in Venlo, the Netherlands. The role is a fulltime, permanent position offering an excellent salary and benefits package. Your role as an Oracle Functional Cloud Expert (Junior / Medior) Office Depot

Bekijk vacature »

Cloud Software Developer

Als Cloud Software Developer ga je aan de slag met onze SaaS-dienst Zorgplatform. Voor de ontwikkeling hiervan gebruiken wij Microsoft technologie. Zie jij dit als een uitdaging? Lees dan verder! Jouw baan Als Cloud Software Developer ga je werken aan ons Zorgplatform. Dit is een veilige service die uitgebreide ondersteuning biedt voor transmurale samenwerking. Wij ontwikkelen dit in C# in een ASP.NET Core framework. Je gaat aan de slag met het opzetten van microservices voor de verschillende processen die Zorgplatform ondersteunt. Je maakt bijvoorbeeld de integratie voor het inkijken van het medisch dossier mogelijk aan de hand van toelatingen, geregistreerd

Bekijk vacature »

Systeembeheerder Windows

Systeembeheerder Windows In deze tijd waar alles op zijn kop staat en jij je hoofd boven water houdt, is het fijn om voor een werkgever te kiezen die jou ondersteunt om de juiste certificaten te behalen. Want je bent druk bezig om aan je toekomst te werken. Hiernaast weet jij dat je er komt zolang je de juiste inzet en motivatie hebt. Bij T2 zorgen wij dat werkervaring en opleidingen hand in hand gaan en daar plukken wij samen de vruchten van. Onze samenwerking Je collega’s zijn werkzaam bij o.a. de Nationale Politie, WIGO4IT en de Rabobank. Stil staan is

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

Enthousiaste DevOps-ontwikkelaar voor eIDAS

Functie­omschrijving De Dienst ICT Uitvoering, kortweg DICTU, is een van de grootste en meest vooruitstrevende ICT-dienstverleners van de Rijksoverheid. Wij bouwen onder meer de veilige en betrouwbare digitale toegang tot de diensten en producten van het ministerie van Economische Zaken en Klimaat voor burgers en bedrijven in het buitenland. Daar werk jij als DevOps-ontwikkelaar bij DICTU in Assen aan mee. Het ministerie van Economische Zaken en Klimaat heeft voor haar diensten en inspecties één moderne toegangspoort. Een aantal van die diensten en inspecties is mede dankzij jou ook voor burgers en bedrijven uit acht EU-landen veilig en betrouwbaar toegankelijk. Dat

Bekijk vacature »

.NET Developer

.NET Developer De uitgebreide versie Jij hebt ruim twee jaar ervaring als developer. Nu wil je graag je tanden zetten in nog complexere projecten. Samen met je team bereik je nieuwe hoogtes en zelfstandig maak je meters. Je hebt behoefte aan collegae die jou alles leren op het gebied van technologie maar wilt tegelijkertijd ook graag je eigen opgedane kennis delen. Alles wat vandaag nog onbekend is, moet je morgen toepassen in de volgende uitdaging en dàt is wat jou scherp houdt. Je hebt geen zin in een 60-urige werkweek maar haalt wel plezier uit zo nu en dan een

Bekijk vacature »

Senior Java Developer Onderzoeksinstituut Architec

Functieomschrijving Wil jij als Senior Java Developer dagelijks meedenken aan diverse architectuur oplossingen? Spar jij graag met je collega’s op zoek naar de beste oplossing? Lees dan snel verder! Door)ontwikkelen van diverse applicaties met behulp van o.a. Java 8; Huidige en toekomstige projecten in goede banen leiden; Meedenken over architectuur en innovatiemogelijkheden; Zelfstandig kunnen werken. Functie-eisen Hbo werk- en denkniveau; Minimaal drie jaar relevante werkervaring; Aantoonbare ervaring met Java 8 en Webservices; Kennis van CI/CD en Elasticsearch is een pré; Je bent zelfstandig en kritisch op je eigen werk en die van je collega’s. Bedrijfsomschrijving Als Senior Java Developer kom

Bekijk vacature »

Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar Actief Wat ga je doen? Als Technisch Ontwerper / Applicatie Ontwikkelaar kom je te werken bij onze gerenommeerde klanten op projecten of opdrachten van omvang en formaat. Je bent verantwoordelijk voor het omzetten van functionele specificaties naar een technisch ontwerp, het ontwerp van programmaspecificaties voor toepassingen, de realisatie van (gewijzigde) programmaonderdelen en databestanden van toepassingen en de technische systeemtest van applicatietoepassingen. Daarnaast geef je vorm aan webpagina’s en applicaties, stel je gebruikersdocumentatie op en verleen je ondersteuning bij het oplossen van productiefouten. Tevens ben je verantwoordelijk voor het samenstellen en onderhouden van de applicatie c.q.

Bekijk vacature »

SQL Developer met SSRS, interne functie+thuiswerke

Functieomschrijving Als SQL Developer binnen deze organisatie wordt je verantwoordelijk voor het developen en onderhouden van hun databases alsmede het bouwen van rapportages voor hun klanten. Je hebt dus een goede kennis van SQL (Stored Procedures, Triggers, Functions) en daarnaast SSRS. Ook kan je ETL processen maken middels SSIS en kubussen middels SSRS. In deze functie ben je voornamelijk technisch bezig, maar houdt je je ook regelmatig bezig met de operationele kant om hun producten en diensten te optimaliseren. Respectievelijk zo’n 70/30. Je zal werken vanuit hun kantoor in Veenendaal. Het gaat dus om een interne functie waarbij je zo

Bekijk vacature »

.NET C# web developer gezocht, inhouse project dev

Ben je een ervaren .NET C# web developer en op zoek naar een leuke baan in het zuiden van Zuid-Holland? Een inhouse functie maar met de afwisseling van verschillende projecten en klanten? Projecten die uitdagend zijn door de complexiteit van de systemen? Lees dan verder! Voor een bedrijf in Goeree-Overflakkee zijn we momenteel op zoek naar een ervaren .NET C# web developer. Het bedrijf bestaat uit iets meer dan 20 werknemers en verschillende ervaren software developers. De software projecten zijn uiteenlopend, maar altijd maatwerk oplossingen en veelal complex en bedrijfskritisch van karakter. De bedrijven waarvoor je software ontwikkeld kunnen variëren

Bekijk vacature »

Bekijk vacature »

Java Developer / Overheid / Complexiteit

Functieomschrijving Wil jij als Java Developer een bijdrage leveren aan een veiliger Nederland en je als Java Developer bezig houden met zeer complexe bedrijfskritische applicaties? Lees dan snel verder! Doorontwikkelen bedrijfskritische applicaties; Aanpassingen maken in de bestaande applicatie; Vertalen van jouw visie op continuous integration en continuous delivery; Debuggen van de applicatie; In gesprek gaan met eindgebruikers om verbetervoorstellen op te halen. Functie-eisen Minimaal HBO-werk en denkniveau; Minimaal 5 jaar werkervaring als Java Developer; Je bent minimaal OCP-Java SE 6 gercertificeerd; Je hebt kennis van Webservices en Continuous Integration; Je bent analytisch sterk en zowel klant- als resultaatgericht. Bedrijfsomschrijving Binnen

Bekijk vacature »
Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

30/06/2020 14:27:35
Quote Anchor link
Ik wil dmv een ajax call data in mijn database zetten. Ik krijgt mijn code alleen niet werkend. Hier eerst een snippet van de code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
$('#opslaan').click(function(){
        var sRoepnummer = $('#roepnummer').val();
        var sCsrf = $('input[name=csrf_test_name]').val();
        var sText = $('#text').val();
        var url = "http://www.***.nl/index.php/ajax/bericht/";
        var data = {roepnummer: sRoepnummer, csrf_test_name: sCsrf, text: sText};

$.ajax({
            url: url,
            type: 'post',
            data: data,
            headers: {'X-Requested-With': 'XMLHttpRequest'},
            dataType: 'json',
            success: function(response){
                alert(response);
            }
        });
    })

Ik zou verwachten dat ik bij clicken op de button 'opslaan' nu een alert zou krijgen met de inhoud van response. Ik zie echter niets. Wanneer ik in het network tab van firefox kijk zie ik dat de call wel uitgevoerd word en zie ik ook dat ik de juiste response terug krijg.

Ik ben redelijk nieuw met ajax, maar ik kan niet vinden waar ik de mist in ga. Ook niet met behulp van de documentatie.

PHP hulp

PHP hulp

12/07/2020 00:51:50

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

30/06/2020 14:37:32
Quote Anchor link
Als de call werkt, en je de juiste response (hopelijk weet je zeker dat die response klopt), en er geen database-actie plaatsvindt. Dan lijkt mij dat je PHP-script ergens niet goed werkt. Kan je dit niet droog uittesten? Ook zou je juist op zulke momenten een fout terug moeten sturen, zodat je een nette error kan tonen in je site.

Zorg wel dat je alle toeters en bellen van de foutafhandeling even aanzet.

Los van dit issue vraag ik me af of die URL wel klopt? Vaak met een URL-rewrite negeer je de index.php in de URL namelijk ;-)
Even een 'heads up'.....
Gewijzigd op 30/06/2020 14:40:32 door - Ariën -

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

30/06/2020 14:52:48
Quote Anchor link
Kijk in je netwerktab (onder de F12 functietoets) wat de response is van je PHP-script. Of zoals @Ariën voorstelt, inspecteer deze in afzondering.

Als je in JavaScript/AJAX aan het ontwikkelen slaat zou je ook moeten leren hoe je dit soort zaken debugged.

Jack Maessen

Jack Maessen

30/06/2020 15:23:24
Quote Anchor link
Kun je de code van je php file eens tonen waar de data verwerkt wordt en hoe je de response terugstuurt?
Gewijzigd op 30/06/2020 15:24:41 door Jack Maessen

Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

30/06/2020 15:51:52
Quote Anchor link
De response die ik terug krijg op het netwerktab van firefox is precies wat ik verwacht.
De call zelf word juist uitgevoerd. Op dit moment geef ik hard-coded in het php file die aangeroepen word als echo de string "Response van bericht". In het netwerktab zie ik ook dat dit de response is die ik terug krijg. De alert() bij success: word alleen niet uitgevoerd.

- Ariën -
Beheerder

- Ariën -

30/06/2020 16:02:16
Quote Anchor link
Geef je dan geen 500-header door?

Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

30/06/2020 16:24:12
Quote Anchor link
@Arien: nee, ik echo voor nu enkel die string.

Overigens, wanneer ik onderstaande code gebruik krijg ik de alert wel, met de juiste response (de geechode string). Dat doet mij denken dat er ergens in mijn javascript/jquery iets niet pluis zit.

Code (php)
1
2
3
$.post(url, data, function( response ) {
  alert(response);
});

Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

30/06/2020 17:53:38
Quote Anchor link
Je gebruikt het volgende:
dataType: 'json'

Dit wil zeggen dat de geretourneerde data van het type json is dient te zijn.

Dus in het PHP-bestand wat je aanroept zal zoiets moeten staan:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
header('Content-Type: application/json; charset=UTF-8');
$response = array();
// ...
echo json_encode($response);
exit;
?>

Waarschijnlijk gaat je $.post wel goed omdat daar "geraden" wordt wat het type is van response, zonder dat je dit dus expliciet instelt.
Gewijzigd op 01/07/2020 18:03:30 door Thomas van den Heuvel

Bernhard Flokstra

Bernhard Flokstra

01/07/2020 17:04:56
Quote Anchor link
Thomas, bedankt maar weer! Dit was inderdaad de oplossing.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.